LOPETIN KETIPINORIN SEINÄÄN 2 päivää sitten
voin sanoa, että olo on hirveä. enää en siihen hullunlääkkeeseen koske. mieluummin hyppään katolta. 7 vuotta söin.
Kommentit (25)
Ok, kiitos tiedosta, hämmennyin vaan, kun lapselle määrätty sitä allergisiin oireisiin, niin ajattelin että nimet on mennyt sekaisin tms :) -se kuka sitä kysyi
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 17:04"]
Mä taas aloitin eilen ja olen ikionnellinen ensimmäisestä nukutusta yöstä yli kuukauteen. Ainoa ongelma on ollut, miten saada pieni tabletti puolitettua. Oli pakko syödä vähän yli puolikas ja olin vielä koko aamupäivän ihan unelias.
[/quote]
Oletko kokeillut sellaista apteekista saatavaa leikkuria? Mä hankin sellaisen juuri tuon Ketipinorin vuoksi. Mulla siis nukkumiseen 25 mg annos, mutta olen nyt pari viikkoa kokeillut puolikasta ja silläkin pärjäilen. Tosin tabletti on niin pieni, että leikkurikaan ei aina ihan tasan puoliksi sitä leikkaa.
Minulla on käytössä Tenox, otan silloin kun tarvitsen. Sehän ei virallisesti ole ns. unilääke, vaan rauhoittava joka auttaa nukahtamiseen. Eräs lääkäri halusi vaihtaa syystä X (jäi epäselväksi miksi) Mirtatzapiiniin, mutta se ei auttanut niin hyvin.
Kaikkein pahin kokemus minulla on kuitenkin ollut Ketipinorista. Ensin aloitettiin 50 mg:lla ja kun se ei auttanut nostettiin annostus 100:aan. Siitähän se riemu repesi! Hikoilin yöt, näin todentuntuisia painajaisia ja päivisin kädet tärisivät. Hyvä jos jollekin siitä on apua, hyvän lääkkeen löytäminen voi olla aikamoista suossa rypemistä.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 17:20"]16 vielä, minullakin oli Seroquel (sama vaikuttava aine kuin Ketipinorissa) aikoinaan, jopa 800mg se annos,kun oli tehty väärä diagnoosi, 3 vuotta nukuin 12-14h päiviä, se ei ollut kivaa se :( . Nyt minulla on Ketipinor 100mg, ja se toimii, siis ettei väsytä liikaa ja tasaa mielialoja.
Jostain keskustelupalstalta luin, kuinka haitallinen ketipinor on, ja arveluttaa syödä sitä, mutta minkäs teet, kun jotain on pakko pitää apuna elämässä... SSRI lääkkeet, mihin tuo Seronil kuuluu, on kuulemma myös haitallisia (nämä siis kärjistetysti sanottu, toistettu sen minkä olen lukenut), (ja Seromex, Efexor muistaakseni myös)..... eli kaiken mieuiten olisin syömättä yhtään mitään. Eli toivoitsin tuota terapiaa.
Jutun juuri on se, että oletteko kokeilleet tai pyytäneet esi. melatoniinia? Se ei pohjaudu kemikaaleihin, kuten Tenox, Stella tai muut nukahtamislääkkeet. Silloin voisi Ketirpinorin jättää ottamatta? Jos teillä on siis määrätty se vain suurinpiirtein nukahtamiseen, ja 25mg. Koska lääkärit hyvin tietää, että nukahtamislääkkeet on erikseen, mutta jos on tarkoitus vähentää esim. ahdistusta tms, niin silloin ketipinor on tarpeen, ehkä? Olen itse tullut skeptisemmäksi lääkkeiden määräystä kohtaan, ihan somaattisellakin puolella, kun antibiootteja esim määrätään turhan helposti. Ja mediassa on olut puhe siitä, että osa lääkäreistä määrää lääkkkeitä, ja lääkefirmat "palkitsee" siitä.
NIin siksipä vain pohdin täällä, koska lääkkeiden täyttä vaikutusta ei tiedetä, ja itse mietin, että mitä minulle seuraa vanhuudessa tästä vuosikausien lääkkeiden syömisestä.
[/quote]
Tiedän, ettei Seronilkaan ole se paras vaihtoehto, mutta toimii ja onneksi on noin pieni annos.
Ja toivottavasti olen joskus lääkkeetön.
Ja tottakai olisi yhteiskunnalle hoitaa Mt-ongelmat kunnollisella terapialla heti kun niitä ilmenee tulis loppujen lopuksi paljon halvemmaksi.
http://www.yliopistonapteekki.fi
korjaa 20:n