Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOPETIN KETIPINORIN SEINÄÄN 2 päivää sitten

Vierailija
12.06.2014 |

voin sanoa, että olo on hirveä. enää en siihen hullunlääkkeeseen koske. mieluummin hyppään katolta. 7 vuotta söin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Kaikille se ei tosiaan sovi ja viekkareitakin tulee kyllä. Itsekin lopetin sen 8kk sitten. Täytyy muistaa kuienkin, että joillekin se on ollut hyvä lääke ja itsessään se elämän pelastaja.

Vierailija
2/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on hjierveä olo jos lopetit seinään lääkkeen käytön. Ehkä olisi kannattanut vähentää annostusta pikkuhiljaa niin ei tarvitsisi kärsiä huonosta olosta niin pahasti?...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin samaa äkkilopetusta vuosi sitten ja olin kuukauden ilman, mutta sitten taas retkahdin. Tuli aikoinaan tarpeeseen eli 3 vuoden unettomuuteen, mutta teki minusta aivottoman zombien. Luulen, että minusta ei tule enää ikinä normaalia. Miten kakkosen lopetus onnistui? Kauanko söit? t.ap

Vierailija
4/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 11:38"]

Yritin samaa äkkilopetusta vuosi sitten ja olin kuukauden ilman, mutta sitten taas retkahdin. Tuli aikoinaan tarpeeseen eli 3 vuoden unettomuuteen, mutta teki minusta aivottoman zombien. Luulen, että minusta ei tule enää ikinä normaalia. Miten kakkosen lopetus onnistui? Kauanko söit? t.ap

[/quote]

Tuosta lääkkeestähän sanotaan, että sen voi aloittaa ja lopettaa vain yhden kerran. Muuten tuhoaa todella paljon aivoja. Nukahtamiseen on monia muitakin hyviä apuja.

Minä lopetin myös seinään. Oli ihan kauhea lääke. Viikon oli outo olo ja yhden kerran pyörryin kun aivot eivät olleet sopeutuneet. Nyt pysyn jo kirjoittamaan käsin, mikä on huima edistys lääkezombina oloon verrattuna. Eikä tuo lääke tehnyt minulle mitään muuta kuin pelkkää pahaa. Hirveistä hirvein lääke. Mutta mitäpä ne psykpolilla muuta tekisivät kuin lääkitsisivät masentuneet unettomat hiljaisiksi.

Vierailija
5/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas tuo toimi hyvin. Käytin sitä akuutissa tilanteessa ja sen jälkeen yhteensä vuoden. Lääkärin valvonnassa asteittain lopetin ja hyvin meni. Nykyään syön enään hyvin mietoa mielialalääkkettä ja pärjään hyvin. Mutta monelle muulle hyvin toiminut atarax ei taas sopinut minulle yhtään. Kannattaa vaan kokeilla mikä itselle sopii ja puhua lääkärin kanssa. Minut pelasti parin vuoden intensiivinen psykoterapia lääkkeet olivat vain apukeino. Nykyään pärjään miedolla moelialalääkkeellä ja kerran kuussa tapahtuvalla psykhoitajan tapaamisella. Vaatikaa hoitoa siis muutakin kuin lääkkeitä.

Vierailija
6/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas sopi hyvin. Sain pahaan väsymykseen, kun nukuin niin ohuesti, etten päässyt koskaan unennäkövaiheeseen. En tajunnut tätä itse, psykiatri hoksasi. Nukuin siis autuaita UNELLISIA unia 3kk viime kesänä ja lopetin käytön kun tuntui etten enää tarvitse. Jäljelle jäi 15 tablettia, jotka ovat yhä yöpöydän laatikossa.

Kävin tänään hakemassa varmuuden vuoksi uuden unilääkereseptin kesäksi. Lääkäri olisi jälleen määrännyt samaa, mutten huolinut. Pitkän tauon jälkeen se väsyttää niin kamalasti päivälläkin, etten pystyssä pysy. Ehdotti myös mirtatsapiinia, mutta siitä on vielä hirveämpi kokemus. Sain siis Tenoxia. Jemmasin pahan päivän varalle samaan yöpöydän laatikkoon.

Vierailija
7/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 12:40"]

Minulle taas sopi hyvin. Sain pahaan väsymykseen, kun nukuin niin ohuesti, etten päässyt koskaan unennäkövaiheeseen. En tajunnut tätä itse, psykiatri hoksasi. Nukuin siis autuaita UNELLISIA unia 3kk viime kesänä ja lopetin käytön kun tuntui etten enää tarvitse. Jäljelle jäi 15 tablettia, jotka ovat yhä yöpöydän laatikossa.

Kävin tänään hakemassa varmuuden vuoksi uuden unilääkereseptin kesäksi. Lääkäri olisi jälleen määrännyt samaa, mutten huolinut. Pitkän tauon jälkeen se väsyttää niin kamalasti päivälläkin, etten pystyssä pysy. Ehdotti myös mirtatsapiinia, mutta siitä on vielä hirveämpi kokemus. Sain siis Tenoxia. Jemmasin pahan päivän varalle samaan yöpöydän laatikkoon.

[/quote]

Tenox onkin parempi satunnaiseen tarpeeseen. En ymmärrä sitä, että lääkärit eivät varoita ketipinorin vaarallisuutta jojoilussa. Jos joku uskaltaa kritisoida mielialalääkkeiden haitallisuutta, niin he saavat potkut. 

Vierailija
8/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 12:40"]

[/quote]

Tenox onkin parempi satunnaiseen tarpeeseen. En ymmärrä sitä, että lääkärit eivät varoita ketipinorin vaarallisuutta jojoilussa. Jos joku uskaltaa kritisoida mielialalääkkeiden haitallisuutta, niin he saavat potkut. 

[/quote]

Nykypäivän ongelma on se, että hoidetaan vain oireita ei perehdytä ongelmien syihin ja pyritä ratkaisemaan niitä. Lääkkeet ovat hyvä apu monelle, mutta eivät ratkaise mitään.

Vierailija
9/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 12:40"]

[/quote]

[/quote]

Nykypäivän ongelma on se, että hoidetaan vain oireita ei perehdytä ongelmien syihin ja pyritä ratkaisemaan niitä. Lääkkeet ovat hyvä apu monelle, mutta eivät ratkaise mitään.

[/quote]

Olet oikeassa tuossa. Jotkut onnekkaat saavat ilmaiseksi hoitoa (keskusteluapua) kunnalta, mutta toiset, kuten minä, eivät saa. Olen käynyt itse erilaisissa terapioissa ja maksanut kukkaroni kipeäksi. Kelan tuenkin sain, mutta paljon on vielä tehtävää, että minusta tulisi täysvaltainen rattaan osa.

Lääkkeet auttaa, mutta ei paranna. Itse olen lopettanut syömisen, koska haluan parantua kokonaan ilman lääkkeitä. Se on hitaampi, mutta pysyvämpi tie.

Vierailija
10/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys 6:lle: Voitko kertoa mitä on tämä "hyvin mieto mielialalääke"?

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 12:35"]

Mulla taas tuo toimi hyvin. Käytin sitä akuutissa tilanteessa ja sen jälkeen yhteensä vuoden. Lääkärin valvonnassa aste"Nykyään syön enään hyvin mietoa mielialalääkkettä ja pärjään hyvin. "Mutta monelle muulle hyvin toiminut atarax ei taas sopinut minulle yhtään. Kannattaa vaan kokeilla mikä itselle sopii ja puhua lääkärin kanssa. Minut pelasti parin vuoden intensiivinen psykoterapia lääkkeet olivat vain apukeino. Nykyään pärjään miedolla moelialalääkkeellä ja kerran kuussa tapahtuvalla psykhoitajan tapaamisella. Vaatikaa hoitoa siis muutakin kuin lääkkeitä.

[/quote]

Vierailija
11/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:57"]Kysymys 6:lle: Voitko kertoa mitä on tämä "hyvin mieto mielialalääke"?

Mulla taas tuo toimi hyvin. Käytin sitä akuutissa tilanteessa ja sen jälkeen yhteensä vuoden. Lääkärin valvonnassa aste"Nykyään syön enään hyvin mietoa mielialalääkkettä ja pärjään hyvin. "Mutta monelle muulle hyvin toiminut atarax ei taas sopinut minulle yhtään. Kannattaa vaan kokeilla mikä itselle sopii ja puhua lääkärin kanssa. Minut pelasti parin vuoden intensiivinen psykoterapia lääkkeet olivat vain apukeino. Nykyään pärjään miedolla moelialalääkkeellä ja kerran kuussa tapahtuvalla psykhoitajan tapaamisella. Vaatikaa hoitoa siis muutakin kuin lääkkeitä.

[/quote]

[/quote]

Seronil ja annos 10mg eli alle normi ylläpito annoksen joka on 50mg

Vierailija
12/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet oikeassa tuossa. Jotkut onnekkaat saavat ilmaiseksi hoitoa (keskusteluapua) kunnalta, mutta toiset, kuten minä, eivät saa. Olen käynyt itse erilaisissa terapioissa ja maksanut kukkaroni kipeäksi. Kelan tuenkin sain, mutta paljon on vielä tehtävää, että minusta tulisi täysvaltainen rattaan osa.

Lääkkeet auttaa, mutta ei paranna. Itse olen lopettanut syömisen, koska haluan parantua kokonaan ilman lääkkeitä. Se on hitaampi, mutta pysyvämpi tie.

[/quote]

Miksi et saa kunnalta ilmaista terapiaa?

Itsekkin toivon jossain vaiheessa voivani jättää lääkkeet kokonaan. Mutta tällä hetkellä olen tyytyväinen elämääni. Ja jokaisen raskauden olen mennyt täysin lääkkeettä eli on ollut taukoja tossa lääkityksessä itsellänikin.

Vierailija
13/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 ei ole hoidettu vain lääkkeillä, päinvastoin. Käyn viikottain terapeutin luona. Lääkkeitä en halua enempää enkä tarvitse. Tenoxia olen saanut joskus aiemminkin, muttei sen teho enää riittänyt. Viime kesän Ketipinor oli täysosuma, erittäin toimiva lääke juuri siihen tarpeeseen.

Vierailija
14/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas tuo toimi hyvin. Käytin sitä akuutissa tilanteessa ja sen jälkeen yhteensä vuoden. Lääkärin valvonnassa asteittain lopetin ja hyvin meni. Nykyään syön enään hyvin mietoa mielialalääkkettä ja pärjään hyvin. Mutta monelle muulle hyvin toiminut atarax ei taas sopinut minulle yhtään. Kannattaa vaan kokeilla mikä itselle sopii ja puhua lääkärin kanssa. Minut pelasti parin vuoden intensiivinen psykoterapia lääkkeet olivat vain apukeino. Nykyään pärjään miedolla moelialalääkkeellä ja kerran kuussa tapahtuvalla psykhoitajan tapaamisella. Vaatikaa hoitoa siis muutakin kuin lääkkeitä.

[/quote]

Atarax on allergialääke joka hillitsee kutinaa&väsyttää. Menikö nimet sekaisin?

Vierailija
15/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Juuri näin :( Mt&uupumus tilanne taii siis sairastelu tullee joskus räjähtämään käsiin, niin pelkään. Ihmisiä käy kuukausi tolkulla päiväsairaalassa (itsekin siis ollut viime vuosina, ja monia vanhoja tuttuja kasvoja on tullut myös uudestaan samaan aikaan. ((päiväsairaalasta vain hyvää sanottavaa)) ) , ja kustannukset per potilas per päivä on jotain 200-300euroa. eli kuukauden hoito maksaa kaupungille (200e kertaa 22 päivää) 4400euroa per kuukausi, (jos hinta on 250 euroa), hinta kaupungille on 5500euroa ,ja ( jos hinta on 300 euroa per päivä) enimmillään 6600euroa per kuukausi per potilas.

Ja terapiakäynti maksaa n.78euroa halvimmillaan (josta kaupunki´maksaa n.70euroa, JOS saa tämän kaupungin kautta, Helsingistä on siis kyse), niin käyntejä on n.80 (tai 88kpl per vuosi, en muista tarkkaan, kun omasta terapiasta on aikaa 5 vuotta, ja terapiahinnat on varmaan noussut tuossa ajassa), niin 78 kertaa 80 terapiakäyntiä on 6240 euroa.

Aihe menee nyt ohi tuosta Ketipinorista, mutta liippaa sitä ajatusta, että annetaan lääkkeet, ja ehkä tarvittaessa psäsairaala, mutta psyk.poli käyntejä n.kerran kuussa. Kun taas terapialla ja lääkkeillä on tehokkaimmaksi todettu vaikutusteho. Eli "itkupotkuraivarin" aihe minulla on tuo ristiriita, pväsairaala on kallista kuin mikä (myös tarpeellista ja hyvää), mutta hinnasta riippuen yhden kuukauden päiväsairaala hinnalla (per henkilö) saa yksi henkilö 1vuoden tai 1 ja 1/3v ykstiyistä psykoterapiaa.

Vierailija
16/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas aloitin eilen ja olen ikionnellinen ensimmäisestä nukutusta yöstä yli kuukauteen. Ainoa ongelma on ollut, miten saada pieni tabletti puolitettua. Oli pakko syödä vähän yli puolikas ja olin vielä koko aamupäivän ihan unelias.

Mutta illalla taas otan ja aah, toivottavasti nukahdan!

Ongelmani syyt ei voi hoitaa. Hän on ruumishuoneella.

Vierailija
17/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vielä, minullakin oli Seroquel (sama vaikuttava aine kuin Ketipinorissa) aikoinaan, jopa 800mg se annos,kun oli tehty väärä diagnoosi, 3 vuotta nukuin 12-14h päiviä, se ei ollut kivaa se :( . Nyt minulla on Ketipinor 100mg, ja se toimii, siis ettei väsytä liikaa ja tasaa mielialoja.

Jostain keskustelupalstalta luin, kuinka haitallinen ketipinor on, ja arveluttaa syödä sitä, mutta minkäs teet, kun jotain on pakko pitää apuna elämässä... SSRI lääkkeet, mihin tuo Seronil kuuluu, on kuulemma myös haitallisia (nämä siis kärjistetysti sanottu, toistettu sen minkä olen lukenut), (ja Seromex, Efexor muistaakseni myös)..... eli kaiken mieuiten olisin syömättä yhtään mitään. Eli toivoitsin tuota terapiaa.

Jutun juuri on se, että oletteko kokeilleet tai pyytäneet esi. melatoniinia? Se ei pohjaudu kemikaaleihin, kuten Tenox, Stella tai muut nukahtamislääkkeet. Silloin voisi Ketirpinorin jättää ottamatta? Jos teillä on siis määrätty se vain suurinpiirtein nukahtamiseen, ja 25mg. Koska lääkärit hyvin tietää, että nukahtamislääkkeet on erikseen, mutta jos on tarkoitus vähentää esim. ahdistusta tms, niin silloin ketipinor on tarpeen, ehkä? Olen itse tullut skeptisemmäksi lääkkeiden määräystä kohtaan, ihan somaattisellakin puolella, kun antibiootteja esim määrätään turhan helposti. Ja mediassa on olut puhe siitä, että osa lääkäreistä määrää lääkkkeitä, ja lääkefirmat "palkitsee" siitä.

NIin siksipä vain pohdin täällä, koska lääkkeiden täyttä vaikutusta ei tiedetä, ja itse mietin, että mitä minulle seuraa vanhuudessa tästä vuosikausien lääkkeiden syömisestä.

Vierailija
18/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on määrätty ketipinor 100mg. En vaan saa haettua sitä apteekista ennenkuin loppuu, nyt taas menny viikkoja etten pysty nukkumaan mutta masennuksen kourissa en jaksa tehdä mitään. Enkä edes saa kuin kuukauden verran kerralla.

Toi on kyllä mun mielestä hyvä lääke siksi että sen avulla saa nukkuttua. Melatoniini ei ole auttanut samallalailla. Ehkä huomenna yritän panostaa ja hakea ne lääkkeet..

Vierailija
19/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:33"]

[/quote]

[/quote]

Ataraxilla on _useita_ indikaatioita.......http://www.yliopistonaåteekki.fi  mm. tuolta voi asiaan perehtyä.

Itsellä indikaationa oli unettomuus, 25 mg iltaisin, sillä sain katkaistua valvomisputken, mielummin Ataraxia kuin bentzoa, jota sitäkin tosin löytyy lääkekaapista. Neuroleptiin, kuten esim. ketiapiiniin en koske, kokeilin sitä kolmena iltana, puolitin miedoimman, 25 mg:n tabletin ja olo oli todella, todella kaamea. Mielummin valvominen kuin neurolepti. näin itselläni.

Vierailija
20/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 12:35"]

[/quote]

[/quote]

Atarax on allergia lääke, mutta sitä käytetään myös ahdituskohtauksien hoitoon eli ei mennyt