Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä piirre itsessäsi valkeni sulle vasta yli kolmikymppisenä?

Vierailija
12.06.2014 |

Mulle valkeni kontrollinhalu ja tietynlainen itsekkyys. olin aina pitänyt itseäni niin mukavana, sosiaalisena, joustavana jne. ja tätä käsitystä ei horjuttanut mikään. Ihmisethän ovat mukavia pääsääntöisesti, eikä kukaan oikeastaan ole viitsinyt sanoa mulle noista asioista päin naamaa, ja itse asiassa ne onkin aika hyvin naamioituneita näennäisen neuvottelutaidon alle.

Vasta nykyinen mieheni ja itsetutkiskelu ja tietynlainen 40 kriisi ovat antaneet minulle rohkeutta katsoa itseäni rehellisemmin. Ja helkkari, olen todella kontrolloiva, todella narsistinen.. noo tästä on nyt sitten tie vain ylöspäin.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:38"]

Huomasin yllättäen että olen sarjamurhaaja.

Tuli ihan puuntakaa? Mitä sä olet tappanut? Hyttysiä?

Vierailija
42/53 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olin kaunis, haluttava, älykäs ja upea.

1. mieheni ei ollut paha mutta sai itsetuntoni nollille vuosien mittaan. Eron jälkeen tajusin että olinkin ihan jotain muuta kuin mitä hän oli antanut ymmärtää. Siitä lähti ylämäki - tapasin ihanan nykyisen mieheni, menestyin urallani kun oli arvostava ja tukeva henkilö vierellä ja olen saanut paljon aikaan elämässäni:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenkympin jälkeen huomasin, että en ole parisuhdeihmisiä. Virittelin vielä muutaman kerran ja oli aika huvittavaa havaita, että vaikka ulkopuolisen (ja kyseessä kulloinkin olleen miehen) silmin kaikki tarvittava olisi ollut koossa, minun jalkani hapuili jo jarrupoljinta.

Kolmevitosena lopetin kertalaakista kaikki kaveruudet, joissa olin ollut palvelijan roolissa, enkä enää hankkinut uusia, jotka perustuisivat monenlaisille käden taidoilleni. Minun kanssani tunnuttiin viettävän aikaa vain siksi, että samaan aikaan minut voitiin panna hyötykäyttöön, ja lopulta minulle annettiin töitä ja häivyttiin itse jonnekin muualle. Ymmärsin, että luonteessani ja/tai seurustelutaidoissani on vakavia puutteita, kun näin pääsi jatkuvasti käymään.

Nelikymppisenä huomasin, että koulutukseni, työkokemukseni, kykyni ja uskallukseni riittivät yritystoimintaan. Olen yllättänyt itseni olemalla hyvin perusteellinen ja sitkeä vastustaja, kun minua yritetään huijata tai käyttää muuten hyväksi. Olisinpa osannut puolustautua tällä tavalla nuorena.

Täällä lähempänä viittäkymmentä taidan olla itsepäisempi, itsetietoisempi ja kovapäisempi kuin koskaan. Siitä huolimatta pidän itsestäni enemmän kuin koskaan.

Niin, enää en liiemmin piittaa siitä, mitä muut minusta ajattelevat.

Vierailija
44/53 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut oli aivopesty haluamaan kovapalkkainen, akateeminen ammatti. Pidin itseäni tutkijatyyppinä ja viihtyväni siistissä sisätyössä. Kolmenkympin ylitettyäni olen tajunnut että haluan tehdä käytännönläheistä työtä ihmisten parissa. Haluan tehdä työtä konkreettista työtä käsilläni, en niinkään päälläni. Nautin, kun voin nähdä työni tuloksen samantien.

Vierailija
45/53 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin että olen ihan turhaan yrittänyt muuttaa itseäni sellaiseksi jota en okeasti ole. Ja tätä olin tehnyt niin kauan kun muistan. Että olen oikeasti ujo, hiljainen ja viihdyn yksin. Etten viihdy kaupungissa. Etten ole mitenkään kovin erikoinen, vaan ihan tavallinen. Ja että se riittää. Että saan tuntea negatiivisiakin tunteita tulematta hylätyksi tai olematta huono ihminen. Saan lihoa ja laihtua eikä ihmisarvoni ole siitä kiinni. Että kuka tahansa muukin, joka olisi käynyt nuoruudessaan samat asiat läpi joita itse kävin, olisi saattanut pudota hetkeksi kelkasta.

Jos nyt pääsisin moikkaamaan itseäni nuorempana, sanoisin vaan että sinä olet riittävän hyvä. Ja halaisin niin maan pirusti.

Vierailija
46/53 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kyllä sääliksi ihmiset jotka heräävät vasta 30-40 vuotiaana, tai sitten eivät koskaan. Suosittelen kyllä kaikille perusteellista itsetutkiskelua. Useampi vaan ei uskalla kohdata totuutta. Teini-iässä eletään vielä tädellisessä utopiassa, mutta parikymppisenä luulisi ihmisen olevan tarpeeksi kypsä tajuamaan missä mennään.

Vierailija
47/53 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

47, minkäikäinen sinä olet?

Vierailija
48/53 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan olla aika vittumainen ihminen..

Vierailija
49/53 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä 47, on hieno juttu, että sinä olet ollut valmis ja täydellinen jo syntyessäsi. Vai olitko sitä vasta teini-iän päättyessä?

Monen muun mielestä koko elämän kestävä kasvu ja kehittyminen on hieno juttu, kolhuineen ja vastoinkäymisineen. Turha sinun on meitä sääliä, tuhlaat vain arvokasta aivokapasiteettiasi semmoiseen.

Vierailija
50/53 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 10:13"]47, minkäikäinen sinä olet?

[/quote]

46 on mittarissa.

Vierailija
51/53 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin itseäni mukavana, mutta kolmenkympin jälkeen olen huomannut olevani itsekäs (puhun aina itsestäni ja olen huono kuuntelemaan muita), joustamaton (aina asiat pitäisi tehdä niin kuin tahdon), epäsosiaalinen (jos en ole "sillä tuulella", en vastaa puheluihin) ja välillä olen muuten vaan huonolla tuulella (ärsyynnyn helposti).

Vierailija
52/53 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että kyllä minussa on aika paljon sitä samaa äkkijyrkkää luonnetta kuin äidissäni ja muutamissa muissakin sukumme naisissa. Nuorempana kuvittelin sinisilmäisesti, että olisin päässyt siitä eroon, mutta, mutta ...

Vierailija
53/53 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut yllätti ihmisinho lähempänä 4-kymppiä. Tai no, inho on aika voimakas sana mutta vastenmielisyys ihmislajia kohtaan, ja nimenomaan lajia, ei yksittäisiä ihmisiä. Vituttaa olla ihminen ja samaan aikaan joka päivä hävetä tätä lajia; töissä (varsinkin!), kotona, hesaria lukiessa.. Työpäivässäni on 20-30 lyhyttä asiakaskohtaamista, työkseni kuvaan ihmisiä. Väsyn ihmisiin todella, tyhmyyteen ja hajuun. En pidä itseäni yhtään sen parempana, tyhmä mikä tyhmä mutta haluaisin välillä todellakin edustaa jotain muuta, selväsanaisempaa ja loogisempaa lajia.

2-kymppisenä olen ollut aivan muuta, ihmisten parissa viihtyvä, seikkailija, reppureissaaja, ympäri Eurooppaa hanttihommissa, pelottomasti eteenpäin vaan. Enää minusta ei moiseen olisi.

Tahtoisin alkaa kirjailijaksi, jaksaisin ehkä perhe-elämää paremmin jos ei tarvitsisi kohdata niin paljon ihmisiä työpäivän aikana. Taloudelliset syyt pakottavat raahautumaan kuvaushommiin huomennakin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi