Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä piirre itsessäsi valkeni sulle vasta yli kolmikymppisenä?

Vierailija
12.06.2014 |

Mulle valkeni kontrollinhalu ja tietynlainen itsekkyys. olin aina pitänyt itseäni niin mukavana, sosiaalisena, joustavana jne. ja tätä käsitystä ei horjuttanut mikään. Ihmisethän ovat mukavia pääsääntöisesti, eikä kukaan oikeastaan ole viitsinyt sanoa mulle noista asioista päin naamaa, ja itse asiassa ne onkin aika hyvin naamioituneita näennäisen neuvottelutaidon alle.

Vasta nykyinen mieheni ja itsetutkiskelu ja tietynlainen 40 kriisi ovat antaneet minulle rohkeutta katsoa itseäni rehellisemmin. Ja helkkari, olen todella kontrolloiva, todella narsistinen.. noo tästä on nyt sitten tie vain ylöspäin.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen pelokkuus. Pinnallisesti olen hyvinkin itsevarma, äänekäs, jopa dominoiva päällepäsmäri. Olin itsekin uskonut tämän roolini. Jossain vaiheessa tajusin, että se ärtyisyys joka johtaa siihen päällepuhumiseen ja dominointiin jota harrastan, johtuu oikeasti siitä että pelkään sosiaalisia tilanteita. Minulla pelko vaan ei johda vetäytymiskäytökseen eli ujouteen, vaan terrierimäisesti "hyökkäys on paras puolustus"-toimintaan. 

Vierailija
2/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait nää on aina ollut tiedossa, mutta silti olen tehnyt kaiken päinvastoin. Eli mun ei olis ikinä pitänyt tehdä lapsia, en tykkää niistä, eikä ne anna mun elämään mitään, päinvastoin.

Sama juttu parisuhteen kanssa, en tarvitse miestä mihinkään, enkä edes tykkää miehistä (en ole lesbo).

Nautin yksinolosta, leffoista, hyvästä ruuasta, ystävistä, töistä jne. Ja ne riittää mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, mä luulen, että sun ongelma on tyytymätön luonne (anteeksi jos nyt paljastin sulle tämän). Jos et olisi saanut lapsia, olisit nurissut sitä. Jos et olisi saanut miestä, nurisisit sitä. Olet aina tyytymätön siihen mitä olet saanut. Luonnekysymys.

Vierailija
4/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen oikeasti laiska ja mukavuudenhaluinen. :D

Vierailija
5/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että musta ei koskaan tule hienoa ihmistä. Mulla on kaapit täynnä hienoja astiastoja ja hopeisia aterimia odottamassa sitä, että alan kutsua hienoja ihmisiä kylään syömään hienoja päivällisiä. 

Jossain vaiheessa sitten tuli ahaa-elämys, että sitä ei koskaan tule tapahtumaan. Rakkaat ystäväni tulevat meille kahville lapsineen, väsyneinä työpäivän jälkeen, emäntä (olen kotiäiti) on yhtä väsynyt ja tukka pystyssä. Kahvin kanssa on ehkä jotain särvintä tai sitten ei, ruoka-aikaan saattaa saada makaronilaatikkoa. Ja meillä on aina niin mukavaa yhdessä :) Mutta niitä päivällisiä ei koskaan tule tapahtumaan..

Vierailija
6/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, etten ole niin kultturelli kuin haluaisin olla (koulutuskin liippaa läheltä). Haavekuvissani olen teatterissa käymistä jne. harrastava. Totuus on kuitenkin se, etten muista, minä vuonna olisin viimeksi teatterissa käynyt. :-D

Vierailija
7/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perfektionistinen ja vaativa (itseäni kohtaan nimenomaan). Olen herkkä, älykäs, sosiaalisesti lahjakas. Olen traumatisoitunut ja siksi stressihäiriöinen. Koen dissosiaatiota ja depersonalisiaatioita, ensimmäinen kokemus on ollut 23-vuotiaana. Tämä valkeni vasta äskettäin. Onneksi oireet hellittävät jo.

Kaikesta olen nyt vihdoinkin eheytymässä kovan työn jälkeen. Tapasin itse asiassa juuri tällä viikolla psykiatrin ja hän sanoi, että nyt näyttää hyvältä, tiedän kyllä sitten itse kun homma on kokonaan saatu valmiksi :)

Vierailija
8/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen narsistinen, melko epävarma ja luonteeltani ikävä.

Mies

Vierailija
9/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen todella paha kontrollifriikki ja taistelen itseni kanssa asiasta jatkuvasti.

Lapsuuteni aiheuttamat traumat ovat paljon pahempia kuin ikinä kuvittelin niiden olevan ja ne vaikuttavat elämääni enemmän kuin olisin nuorempana kuvitellut

Vierailija
10/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, yläfemma!

8, joka oikeasti luuli itsestään kaikkea muuta kuin yllä lueteltuja asioita puolet elämästään.

Vierailija
11/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli 36-vuotiaana alkoholiriippuvainen, tosin nyt olen ollut jo vuoden kuivilla. 3 vuotta lääkitsin itseäni tehokkaasti lipittämisellä.

Vierailija
12/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kuin ap:lla, mutta tajusin sen "jo" 27-vuotiaana. Mulla on aika vähän ystäviä, mikä selittyy varmasti tällä luonteenpiirteellä.

Vierailija
13/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikeesti olen aika introvertti ja erakko ja nautin yksinolosta.

Mitä vanhemmaksi tulen niin sitä vähemmän kaipaan kenenkään muun kuin oman perheen (puolison ja lapsien) seuraa. Ennen yritin väkisin olla sosiaalinen ja miellyttää muita.

Vierailija
14/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olevani ikuinen muuttaja - helppo siis lähteä, sopeutua jne. (asunut ulkomailla muutenkin koko aikuisiän), sitten huomasin, että en jaksakaan sitâ elämäntyyliä ihan jatkuvasti ainakaan, en tosin pelkää edelleenkäân, mutta että yhtäkkiä lakkasin kaipaamasta sellaisia isoja muutoksia. Luulin rakastavani ihmisten seuraa (haaveilin jopa suurperheestä ja kodista, jossa koko ajan kävisi vieraita), mutta sitten huomasin, että tykkäânkin, että saan olla vâlillä ihan rauhassa, enkä kestäisi jatkuvaa lasten melua ja muutenkaan jatkuvasti varsinkaan kutsumatta tunkeilevia vieraita. Nyt onkin sitten vain yksi lapsi ja vieraita käy kun kutsutaan, mutta en todellakaan pidä mitään avoimia ovia... Luulin olevani melkoisen joustava ja viimetingan tyyppi, mutta huomasinkin olevani aika kontrollifriikki ja mieluiten hyvässä järjestyksessä etuajassa valmiina kaiken kanssa, niin, että tiedän varmasti kaiken olevan aina hallinnassa...

Joskus tuntuu, että mitään siitä mitä luulin olevani ei ole jäljellä. Nuo kun olivat niitä piirteitä, joiden perusteella määrittelin itseni aika pitkään. Välillä on tullut mieleen, että ehkä kannattaisi vain istua alas ja kirjoittaa ylös mitä koen olevani ja mitä lopulta nyt haluaisin elämältä. Kaikki on hyvin, mutta ehkä unelmatkin tarvitsevat jonkinlaista päivitystä, kun sisäinen muutos on ollut niin voimakas. Olen ihan sovussa itseni kanssa nykyään, mutta silloin kun nuo asiat valkenivat minulle olin muutaman vuoden aika kriisissä, kun tuntui etten tunne itseäni enäâ ollenkaan ja pettymys oli kova ja samalla pelko siitä, mitä tapahtuu... mutta elämä on oppimista, sitä on vaan hyväksyttävä, että sitâ muuttuu ja kasvaa ja se on itsessäân positiivinen asia, vaikka tekeekin tiukkaa. Itselläni varmasti monet ulkomaan muutot ja sen sellaiset vaikuttivat asiaan, koska niin monta kertaa vaihtui elämän piiri kokonaan ja sen myötä taatusti nousi tuo kontrollifriikkeys pintaan jotenkin tuomaan tasapainoa ja turvaa muutosten keskellä.       

Vierailija
15/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 11:34"]

3, mä luulen, että sun ongelma on tyytymätön luonne (anteeksi jos nyt paljastin sulle tämän). Jos et olisi saanut lapsia, olisit nurissut sitä. Jos et olisi saanut miestä, nurisisit sitä. Olet aina tyytymätön siihen mitä olet saanut. Luonnekysymys.

[/quote]

Ei, kyllä jotkut ihmiset vain ovat onnellisempia ilman lapsia.

Vierailija
16/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mukavuudenhaluinen, matkustushaluinen haaveilija. Tätä en tajunnut vasta ku 30v.

Ennen perheen perustamista luulin olevani työjuhta, koska olen tehnyt lapsesta asti töitä.

Kesäisin sain käydä polkuoyörällä uimassa tai joskus naapurissa leikkimässä.

Mutta kesälomalla piti myös tehdä kotitöitä.

Ja nuorena ajattelin,että ihmisen on järkevämpi tehdä käsillä töitä ,eikä lukea

koska tekemällä oppii parhaiten.

Olen kyllä onnistunut saamaan lähes kaikki hakemani työpaikat. Ja niitä työtodistuksia on myös kertynyt,ettei jaksa kaikkia viedä haasyayyeluun mukana. No nyt meni jo pikkasen aiheen ylikin,mut kiitos jos jaksoit lukea.

Vierailija
17/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 12:25"]

Et oikeesti olen aika introvertti ja erakko ja nautin yksinolosta.

Mitä vanhemmaksi tulen niin sitä vähemmän kaipaan kenenkään muun kuin oman perheen (puolison ja lapsien) seuraa. Ennen yritin väkisin olla sosiaalinen ja miellyttää muita.

[/quote]

Mulla sama.

Mutta oikeastaan mun elämä on kunnolla alkanut vasta kolmekymppisenä. Paremmaksi muuttuu koko ajan.

Vierailija
18/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen aika nipo ja sopeutumaton ihminen ja se vaan on luonteenpiirre, joka tuskin tulee muuttumaan. Ei musta tule ikinä sellaista aidosti rentoa ja huoletonta tyyppiä, joka jaksaisi vaikka täysin avoimin sydämin toivottaa hunnilauman lailla käyttäytyvän tuttavaperheen vieraaksi tai sikapossumiehen elämäänsä tuntematta ainakin mielensä pohjalla jatkuvaa vitutusta kaikesta aiheutuvasta epäharmoniasta.

Myös älyllinen laiskuus on yllättänyt. Nuorena tuli käytyä filosofia keskusteluja yötä myöten. Nykyään jotenkin ei jaksa enää, mielummin syövytän aivojani vauvapalstalla.

Vierailija
19/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa heräsivät itsevarmuus, määrätietoisuus, can do -asenne ja eteenpäinpyrkivä mentaliteetti kahdenkympin loppupuolella. Olen nykyään supertarmokas, aikaansaava vääpelityyppi, siinä missä aikaisemmin olin enemmän Bob Marley -henkinen rentoilija.

Muutos on ollut konservatiisempien sukulaisten mielestä 100-prosenttisen positiivinen, minkä lisäksi olen nykyään anoppini lempivävy. :)

T. Miesnäkökulma.

Vierailija
20/53 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lihon jos syön liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän