Tee mulle palvelus! Katso taaksepäin aikaan,
jolloin lapsesi olivat pieniä, 2,3 4,5-akselilla ja mieluiten pienillä ikäeroilla. Mulla on kolme lasta välillä 1-5.
Kerro mulle nyt, kun se aika on sulla jo takana, ja sano, mistä juuri tässä ajassa kannattaa nauttia. Mikä oli jälkeenpäin ajateltuna sitä parasta? Mä katson tätä tulevaa kesää ja haluaisin, että tämä olisi jotain muuta kuin ainaista nurisemista, että näiden kanssa on niin rankkaa.
Kiitti! :)
Kommentit (2)
Nauti siitä, että sulla on vielä kaikki edessä ja sä pystyt vielä itse ihan mihin vain. Sun lapsen on pieniä ja viattomia, tahrattomia tauluja, joita sä voit kirjoittaa ja suojella. Etkä sä vielä tiedä että ne tulevat mokailemaan koulussa, saamaan surkeita numeroita tai muuttuvat neuroottisisti perfektionisteiksi, sairastuvat, kiusaavat tai tulevat kiusatuiksi, opiskelevat joko omalta tai sun kannaltasi väärää alaa, alkavat seurustella väärien kumppanien kanssa, tulevat jätetyiksi ja jättävät, saavat lapsia jotka nekin aikanaan kokevat kaiken ja toisin kuin nyt, silloin sä tiedät odottaa sitä jo kun ne ovat pieniä - ja sun mahdollisuudet estää tai korjata lapsesi kärsimystä ja mokailua pienenevät koko ajan. Nauti nyt, kun sulla sellainen mahdollisuus vielä on.
Piku nurinat kuuluu asiaan, mutta niitä ei pidä ruokkia. Aikuisen tulee olla lempeä, johdonmukainen ja pelipöksyjä ei saa pienestä repäistä :)