Sinä nuori nainen, tässä se, miksi vanhempana naisena katson sinua kun olet pienissä bikineissä (liittyy ylen juttuun aiheesta)
Ylellä on juttu bikineistä, jotka peittävät pyllyn vain osittain. Tekstissä kuvataan sitä, miten nuorten naisten hartioilla on menneisyydessä ollut koko yhteisön maine ja naisten pukeutumista on arvioitu ja arvostelu milloin mistäkin syystä.
Jutussa lukee mm. näin: "Joskus vanhemmat naiset ovat katsoneet, että mitä tuolla on päällä, mutta suoraan ei ole arvosteltu, Tervamaa kertoo."
Jos minä, keski-ikäinen nainen katson nuorempaa naista, pohdin yleensä ihan muuta kuin tuomitsevia ajatuksia, kuten jutussa oli vihjattu. Saatan pohtia, ovatko uikkarit millään mittarilla miellyttävät päällä (inhoan stringejä). Ehkä mietin sitä, että toivottavasti nuori nainen ei kohtaa ällöttävää käytöstä miehiltä, kuten valitettavasti usein käy. Saatan miettiä, että onpa kiva kuosi. Tai vaikka ihailla nuoren naisen upeita hiuksia. Ja mietin myös sitä, miten nuoria naisia aina syytetään jostain. Sama toki jatkuu vanhempana. Liian vähän/paljon vaatteita. Väärä tyyli. Oletpa rupsahtanut. Kyllä nyt on meikattu ihan överisti ja varmaan naamaakin leikelty. Jne. Ei se lopu koskaan, valitettavasti.
Jne. Tuntemani keski-ikäiset eivät ole nuoria naisia vastaan, vaan myötätuntoisia. On suuri huijaus, että naiset olisivat toistensa vihollisia ja kadehtisivat 24/7 365. Osa varmasti tekee niin, mutta se on todella vain pieni osa.
Kommentit (338)
Juu, nämä "vanhat naiset vihaavat nuoria"-jutut ovat klassista sovinistista roskaa.
Kyllä ne vihaajat löytyvät persumaisesti ajattelevista kikkelikansalaisista, joilla ei oikein ole eväitä löytää kumppania, paitsi väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ajattelen että miksi se erotiikkaa pitää sotkea ihan kaikkeen. Uimarannalle ja salille ja aina on nuoret naiset kuin playboysta revitty.
Luultavasti tarvitsisit tasaavaa psyykenlääkitystä.
No ei ole korkea kynnys sinulla lääkitykselle.
Minulla on rupsahtanut naama ja näytän tuimalta. Omassa nuoruudessaan tuli muotiin olla uimarannalla yläosattomissa. Ja Italiassa lomaillessa naisilla oli yläosat, mutta stringit alaosina. Kokouimaouvuissakin. Se tuntui oudolta vaikka itse olin tissit paljaana. En pelkästään maanut, vaan myös kövelinnyimaan tai istuin yms Minun nuoruudessani uimarannoilla siis oli kokonaan yläosattomia ja stringit alaosaisia naisia. Saksalaiset oli kokonaan alasti, mutta niitä ei lasketa mukaan normaaliin. Miksi ihmettelisi nykyistä ihan normaalisti peittävää bikinimuotia?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on rupsahtanut naama ja näytän tuimalta. Omassa nuoruudessaan tuli muotiin olla uimarannalla yläosattomissa. Ja Italiassa lomaillessa naisilla oli yläosat, mutta stringit alaosina. Kokouimaouvuissakin. Se tuntui oudolta vaikka itse olin tissit paljaana. En pelkästään maanut, vaan myös kövelinnyimaan tai istuin yms Minun nuoruudessani uimarannoilla siis oli kokonaan yläosattomia ja stringit alaosaisia naisia. Saksalaiset oli kokonaan alasti, mutta niitä ei lasketa mukaan normaaliin. Miksi ihmettelisi nykyistä ihan normaalisti peittävää bikinimuotia?
Olen 56. -vuotias.
Minä sanon suoraan, etten tykkää olla keski-ikäinen. Se on asia, johon on pakko sopeutua, mutta mieluummin sitä olisi nuori vielä. Nuoreksi lasken kaikki alle 40-vuotiaat.
Kuinkahan monta kertaa muuten minun on luultu katsovan nuoria naisia vihaisen kateellisena, kun kun aika monta kertaa on tullut katsottua jotain tyylikästä vaatetta tai asustetta ja mietittyä, että mistähän samanlaisen voisi ostaa? Ja ei miehet, en ole suunnitellut hankkivani nuorisovaatteita vaan olen katsellut klassisen tyylikkäästi pukeutuneiden nuorten naisten vaatteita (nuorilla on nykyään paljon myös tätä tyyliä ja jotkut ovat valtavan elegantteja), enkä kuvittele, että näyttäisin samalta kuin se nuori siinä vaatteessa tai yrittäisin hakea sillä miesten huomiota. Mutta minä pidän tyylikkäistä ja kauniista vaatteista samalla tavalla kuin pidän kauniista sisustusesineistä.
Yhteen aikaan tarkkailin paljon ihmisten pukeutumista juuri tässä mielessä esimerkiksi julkisissa kulkuvälineissä, mutta sitten kun luin näitä nettikirjoituksia siitä, että ikäisteni naisten uskotaan kyyläävän nuorempia ja kauniimpia kateellisina, niin säikähdin ja aloin varoa muihin päin katsomista.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti vain se kateus nousee pinnalle vanhoilla naisilla, jos mies katselee niitä nuoria naisia… AP elää valheessa.
Newsflash: Nainen saattaa tulla onnelliseksi siitä ettei ole miesten katseiden kohde.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti vain se kateus nousee pinnalle vanhoilla naisilla, jos mies katselee niitä nuoria naisia… AP elää valheessa.
Tää on harhaa. Tutkimuksissa, jopa uraauurtavassa suomalaisessa pitkittäistutkimuksessa on todettu naisten elävän onnellisinta aikaansa päälle 40-vuotiaana. Yksi syy on nimenomaan se vapaus, mikä tulee iän mukanaan tuoman itsen hyväksynnän myötä, lapset alkaa olla isompia, työuralla menee keskimäärin hyvin ym. Seksistä nautitaan eniten, kun ei ole nuoren naisen epävarmuuksia jne. Tästähän nuoret miehetkin puhuu: vanhempien naisten kanssa seksi on upeaa juuri em.syistä. Nuoret naiset on epävarmoja ja häpeilee vartaloaan.
Nuorten naisten (ja miesten, koska kuvittelevat naisten aina vain kilpailevan heistä - ikään kuin aikuisilla naisilla ei olisi muuta elämää...) on helpointa aina väittää vanhempien naisten olevan vain kateellisia, kuin vaikkapa katsoa peiliin. Projisoivatko sen, että eivät ehkä sittenkään tunne itse oloaan hyväksi pukiessaan epämukavat ja liian pienet bikinit, väittäen pukevansa nämä vain itseään varten? Tiedä siitä sitten, mutta keski-ikäisten naisten kateus on vanha ja kulunut kortti, huono argumentti.
Juu, en minäkään koskaan katso nuirten naisten älyttömiä vaatevalintoja vihalla, vaan äitimäisen huolestuneena.
Oma tyttäreni (18) pukeutuu nykyään myös kamaliin stringinaruviritelmiin, alkkarit on niitä kakkanaruja ja näytti uudet bikinit olevan myös sitä mallia missä koko perse paistaa ja kankkujen välissä menee joku rihma. En ehtinyt edes etupuolta nähdä, toivottavasti siinä on kangasta enemmän. ☹️
Niin kun minä oon aina ollut tollasta omituista p0rnahtavaa pukeutumista vastaan ja kertonut miten en ymmärrä että naiset tekevät itsestään pellejä ja saaliita, niin eikö omalta tyttäreltä ole mennytkin nämä järkipuheeni ihan ohi ja on heittäytynyt aivottomien stringipimujen kelkkaan. Muutenkin saan olla äitinä huolissani kun nuoret naiset ovat kaikkein eniten vaarassa tässä maailmassa, niin ei tytär tuetysti nuorena ole mistään huolissaan, hän "haluaa elää" omien sanojensa mukaan, ja pitää itseään voittamattomana. Minä taas näen kaikki vaarat mitä tollainen pukeutuminen vain lisää. Itse tulin nuorena mm. joukkorai$gatugsi, vaikka pukeuduin aina farkkuihin ja oli paidoissa hihaa ja takkia päällä jne, ei vilkkunu perä eikä tissit, silti limaiset ukot huuteli hävyttömyyksiä ja sitten vielä poikajoukko väkisin makas ja oli niin kiva neutsyyden menetys että ihan maijalla pääsin kotiin, siellä raisgaajien kanssa maijassa alushousut ködessä farkut jotenki päölle vedettynä.
Niin että kun katselen nuoria naisia, tunnen huolta ja hämmennystä, jos he estittomasti pukeutuvat kuin miehiä hörnätäkseen. Siitä ei mitään hyvää voi seurata, miehet käyvät kimppuun ilman härnäystäkin.
Eikä se vain ole mukava suunta, että kaikki p0rnoistuu, se on ahdistavaa että nykylaoset kasvavat siihen eivätkä edes tosiaan ymmärrä miten härskiktä jotkut "vaatteet" näyttävät, sellasia ei kuuluisi julkisilla paikoilla pitää, ainoastaan makuuhuoneissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olisin kateellinen siitä, minkä olen jo saanut ja kokenut? Olin itse nuorena tosi nätti ja hyvä kroppainen, mistä johtuen sain miehiltä huomiota koko ajan. Työhaastattelussa tuijottettiin tissejä (ei ollut herutuspaitaa) ja tiesin saavani paikan, sain alennusta ostamistani tavaroista, aina oli kyyti kotiin ja maksuttomia drinkkejä. Naiset olivat ilkeitä kunnes tutustuivat minuun ja huomasivat, että olen ihan kiva ihminen. Siihen kuulkaas oikeasti väsyy. Ei ole kivaa olla arvioitavana koko ajan.
Tulin keski-ikään, lihoin ja rupesin käyttämään silmälaseja. Nyt saan huomioita nuorilta pojilta siihen tyyliin, miten huomioivat äitejään. Kauppakassit nostetaan ja ovet avataan. On ihanaa, kun ei tarvitse enää välittää siitä, miltä näyttää, kun tietää, ettei kukaan katsoa minua enää naisena. No okei, papat kyllä katsoo, mutta sillä ei ole väliä, kun en ole koskaan ollut kiinnostunut itseäni vanhemmista miehistä. Mulla oli ihana nuoruus nättinä naisena, en kaipaa mitään siitä. Ymmärrät tämän, kun tulet vanhemmaksi, toivottavasti. Jos taas ei elämässä ole muuta sisältöä kuin ulkoinen kauneus, vanheneminen on oletettavasti kamalaa. Kannattaa siis alkaa kehittämään sisäistä sisäistä elämää ja kauneutta hyvissä ajoin.
On aika väsyttävää lukea noin etuoikeutetun ihmisen valitusta siitä, kuinka on saanut liikaa huomiota osakseen.
On myös selvää ettet osaa lainkaan kuvitella minkälaista elämä on, kun on muille ihmisille näkymätön, ja kerta toisensa jälkeen sinulle osoitetaan tavalla tai toisella, että et ole tarpeeksi kiinnostava ihminen vastakkaiselle sukupuolelle (tai samalle, jos se sattuu olemaan suuntautumisesi).
Ehkä kuitenkin voit ymmärtää mitä näkymättömyys voi tehdä itsetunnolle vuosien ja vuosikymmenien kuluessa, vaikka itse siitä nyt nautitkin vanhemmalla iällä.
Niin, tässähän ei nyt keskusteltu siitä, kuka saa ja kuka ei saa huomiota. Minun vastaukseni kohdistui tuolle, joka oli siinä käsityksessä, kaikilla vanhoilla naisilla olisi kateutta nuoria naisia kohtaan miesten huomiosta.
En ymmäärtäkseni myöskään valittanut siitä, että olen saanut nuorena liikaa huomiota osakseni, totesin, että siihen väsyy, mutta että minulla on ollut ihana nuoruus.
Tiedän kyllä miltä näkymättömyys tuntuu. Se, että se on minulle nykyään pääsääntöisesti helpotus, ei tee minua sokeaksi sille, etten huomaisi huomaamattomuuttani. Se on kuitenkin asia, jolle ei pääsääntöisesti itse voi mitään. Ei voi ikääntymiselle mitään, ei voi "rumuudelleen" mitään. Ei minun itsetuntoni ole rakentunut ulkonäköni varaan, ei edes silloin nuorena ja nättinä. Olen aina ajatellut, että ihmisellä pitää olla sellainen sisäinen maailma, että on vapaa muista, siis muiden ihmisten mielipiteistä ja seurasta. Tällä ajatuksella olen kehittänyt itseäni, sitä sisäistä maailmaani.
Olen pahoillani, että et ole saanut kaipaamaasi huomiota vastakkaiselta (tai samalta) sukupuolelta, mutta en kyllä mitenkään ymmärrä, kuinka joku rakentaa itsetuntonsa muiden huomion varaan. Sellainen ihminen on minun mielestäni henkisesti köyhä ja pinnallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tuntuu miehenä kauhean ikävältä, että jossain kohtaa naisia lakkaa kiinnostamasta, mitä miehet heistä ajattelevat. Sitä moni on kuvannut menopaussin parhaaksi puoleksi.
Se vapaus!
Enkä väitä, että kaikki miehet ajattelisivat näin, mutta tämä kyseinen ilmeisesti kyllä.
Joillekin miehille on tärkeää, että naiset ovat riippuvaisia miesten huomiosta.
Vanhenevat naiset ovat kateellisia nuorille aina ja ikuisesti. Aika monen kohdalla tilannetta pahentaa se, että mies on löytänyt nuoren naisen ja ottaa eron vanhasta naisesta. Tosin se ei taida olle ihme jos katsoo tätä palstaa ja miten vanhemmat naiset ovat koko ajan jonkun kimpussa kiusaamassa. Jos kohtelevat kaikkia läheisiään samoin niin eipä ihme, jos mieskin kyllästyy. Pitäiskö teidän vaihdevuosihuuruisten pikkuisen mennä itseenne ja miettiä käytöstänne....
Tiedätkö yhtään miten monella naisella on nuori mies? Ja miten moni nainen valitsee nuoren miehen, koska vanhat miehet ei enää jaksa tai eivät edes halua enää juuri seksiä? Testosteronitasot, kun ovat jo kauan laskeneet. Naisten seksuaalinen huippu on vasta 39-40-vuotiaana. Moni nuori mies myös haluaa vanhemman naisen. Toi on aikansa elänyt legenda, että vain vanhemmilla miehillä nuoria naisia.
Tosi hyvä juttu. Itse olen nuori nainen, ja koen kyllä asian juuri aloittajan kertomalla tavalla. Eli siis vanhemmat naiset kohtelevat minua hyvin, niin myös rannalla vaikka pikkubiksuissa menisinkin. Ihminen voi myös joskus tulkita toisen katseen väärin. Se että joku katsoo, ei tarkoita aina negatiivista katsetta. Esim saatan itsekin katsoa jotain perhettä hymy huulilla ja miettiä kuinka ihanalta ja onnellisilta he näyttävät yhdessä. Vastikään näin rannalla vanhan parin lapsenlapsineen. He leikkivät kaikki yhdessä hiekalla ja olivat aidosti toistensa seurana. Hymyilin heitä katsoessa.
Samoten kun olen käynyt rannalla ja pukeutunut pieniin uima-asuihin, en ole kokenut mitään häiritseväää katsetta. En myöskään kyllä kummemmin kiinnitä sellaiseen huomiota/välitä.
Veikkaan että naisilla on vain se oletus että jos mies katsoo sinua, hänellä on aina vain seksi mielessä. Jos taas nainen katsoo, hän on kateellinen. Tämä on oletus ja ei tietenkään ole aina näin. Ihminen tulkitsee katseita oman oletuksensa mukaan.
Ennen täytyi raottaa pöksyä, että pakara näkyi. Nykään täytyy raottaa pakaraa, että pöksy näkyy.
Olen 55v. Ja kyllä me 80-luvulla oltiin vielä pienemmissä asuissa kun ylä-osaton ruskettuminen tuli muotiin. Miksi se muuten meni pois muodista?
Huomaan itse ainakin että vanhat miehet usein puhuvat vanhoista naisista (siis oman ikäisistään) että " nauti nyt vielä nuoruudestasi ennen kuin alat rupsahtamaan ja olemaan kuin tuo meidän akka". Aina ei toki näin kärjistetysti, mutta idea sama. Viesti on sama "vanha nainen on katkera eukko". Kyllä tämä on ihan sovinismin luoma harhaluulo.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ajattelen että miksi se erotiikkaa pitää sotkea ihan kaikkeen. Uimarannalle ja salille ja aina on nuoret naiset kuin playboysta revitty.
Minustakin tämä on ikävä ja vaarallinenkin ilmiö.
Mitään voimaantumista tämä ei saa aikaan, vaan sovinismin räjähtämisen käsiin.
Ilmiö on haitaksi kaiken ikäisille naispuolisille ihmisille.
Olen 50+ ja katson kaikkia ihmisiä kiinnostuneina. Yritän olla tuijottamatta, mutta jos näen jotain omasta mielestäni kaunista, erikoista tai kiinnostavaa, katson kyllä. Esim. hienot lihakset, kaunis vartalo, ihon sävy tai vaikka pisamat, erikoiset mittasuhteet (esim. supersirot tai supervoimakkaan näköiset raajat) tai mikä vaan.
Kiinnostukseni ei ole seksuaalista, vaan katselen teitä kuin luonto-ohjelman leijonia savannilla tai kaunista auringonlaskua. Olen taiteilijaluonne. Suurin osa ihmisistä ei ymmärrä omaa kiinnostavuuttaan. Sellaiset tavallisenkauniit, ns. standardinmukaiset kaunottaret ja komistukset eivät yleensä kiinnitä huomiotani.
Minulla on myös varsin äkeä ilme ja saatan vaikuttaa vihaiselta. Älkää hyvät ihmiset kuvitelko toisen ajatuksia ILMEEN tai katsomisen perusteella.
Tietoa
Vielä 3o-40v iässä jäin tuijottamaan
hetken, tajuamatta kääntää päätä poispäin. Sori.
Minä ainakin katson jos on hyvä perse
N22