Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä nuori nainen, tässä se, miksi vanhempana naisena katson sinua kun olet pienissä bikineissä (liittyy ylen juttuun aiheesta)

Vierailija
20.06.2021 |

Ylellä on juttu bikineistä, jotka peittävät pyllyn vain osittain. Tekstissä kuvataan sitä, miten nuorten naisten hartioilla on menneisyydessä ollut koko yhteisön maine ja naisten pukeutumista on arvioitu ja arvostelu milloin mistäkin syystä.

Jutussa lukee mm. näin: "Joskus vanhemmat naiset ovat katsoneet, että mitä tuolla on päällä, mutta suoraan ei ole arvosteltu, Tervamaa kertoo."

Jos minä, keski-ikäinen nainen katson nuorempaa naista, pohdin yleensä ihan muuta kuin tuomitsevia ajatuksia, kuten jutussa oli vihjattu. Saatan pohtia, ovatko uikkarit millään mittarilla miellyttävät päällä (inhoan stringejä). Ehkä mietin sitä, että toivottavasti nuori nainen ei kohtaa ällöttävää käytöstä miehiltä, kuten valitettavasti usein käy. Saatan miettiä, että onpa kiva kuosi. Tai vaikka ihailla nuoren naisen upeita hiuksia. Ja mietin myös sitä, miten nuoria naisia aina syytetään jostain. Sama toki jatkuu vanhempana. Liian vähän/paljon vaatteita. Väärä tyyli. Oletpa rupsahtanut. Kyllä nyt on meikattu ihan överisti ja varmaan naamaakin leikelty. Jne. Ei se lopu koskaan, valitettavasti.

Jne. Tuntemani keski-ikäiset eivät ole nuoria naisia vastaan, vaan myötätuntoisia. On suuri huijaus, että naiset olisivat toistensa vihollisia ja kadehtisivat 24/7 365. Osa varmasti tekee niin, mutta se on todella vain pieni osa.

https://yle.fi/uutiset/3-11989497

Kommentit (338)

Vierailija
221/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin näitä vähäpukeisia katsoessani, että miksi haluavat kulkea prse paljaana. En halua nähdä kenenkään prsettä julkisella paikalla. En miehen enkä naisen enkä musun. Vaikka miten heillä olisikin "oikeus" pukeutua miten haluaa.

T. Vanhempi nainen

Eikös sinun nuoruudessa uitu useimmiten alasti ?

Ei uitu . Matikka mäni naisille ja miehille tarttui hauki .

Vierailija
222/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vanhempana naisena jo aikuisten lasten äitinä en kyttää, enkä arvostele tuolla kenenkään pukeutumista tai mitään muutakaan. Minulla on parempaakin tekemistä. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapoja sentään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin näitä vähäpukeisia katsoessani, että miksi haluavat kulkea prse paljaana. En halua nähdä kenenkään prsettä julkisella paikalla. En miehen enkä naisen enkä musun. Vaikka miten heillä olisikin "oikeus" pukeutua miten haluaa.

T. Vanhempi nainen

Eikös sinun nuoruudessa uitu useimmiten alasti ?

Ei uitu . Matikka mäni naisille ja miehille tarttui hauki .

Eikä muuten naitukaan. Miehet operoi sepaluksen kautta ja naisillakin oli oma vermeensä.

Vierailija
224/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tytöt teidän omassa päässänne, miten luulette muiden teitä katsovan. Oletuksenne vanhojen tai lihavien kateudesta teitä kohtaan on vain joko toiveajatteluanne tai liiallista omahyväisyyttä. Eli luulonne kertoo siis enemmän teistä kuin muista.

Vierailija
225/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vielä aika "nuori" (jonkin verran päälle kolmekymmentä) ja en oikein ymmärrä tätä "itsensäpaljastelua" oli sitten kyseessä uimaranta tai vaikka joku somepalvelu esim. Instagram. Monesti olen miettinyt, mitä sillä paljastelulla haetaan. Huomiota toki, mutta eikö sitä kaikille suoda ilman, että vaatteet vähenee? Itse kun en ole kuulunut näihin paljastelijoihin, niin tulee mietittyä kaikenlaista. Olen aina saanut miehiltä huomiota vaatteet päällä, esimerkiksi kesäisin pukeudun omalla tyylilläni kivoihin kesävaatteisiin. Aina tosi naisellinen olen kyllä ollut, ehkä siinä on sitten se syy? 

Vierailija
226/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsele ketään, menen rannalle uimaan ja nauttimaan meri-ilmasta. Okei myönnän, sen verran katselen paikkaa valitessa ympärille, että en halua kenenkään stringiahteria suoraan yläpuolelleni, ällöttää kun jonkun randomin peräreikä on suurin piirtein naamalla.

Vierailija
227/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tytöt teidän omassa päässänne, miten luulette muiden teitä katsovan. Oletuksenne vanhojen tai lihavien kateudesta teitä kohtaan on vain joko toiveajatteluanne tai liiallista omahyväisyyttä. Eli luulonne kertoo siis enemmän teistä kuin muista.

Ei me vanhat edes olla lihavia, nuorisosta ei voi sanoa samaa, valitettavasti.

Vierailija
228/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit ihmiset sukupuolesta riippumatta saattavat kääntää katseeni. T: N38

Vierailija
229/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Nuorilla naisilla on usein valmiiksi asenne, että heitä arvostellaan. Toisaalta kun miettii itseään saman ikäisenä, samat ajatukset. Joten täytyy olla ystävällinen ja murtaa vääriä käsityksiä. Toisaalta vanhempana ei jaksa enää miellyttää ikäviä ihmisiä, siitä se keski-ikäisten huono maine tulee, luultavimmin.

Vierailija
230/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keskityn kyllä heteronaisena katsomaan sexyjä nuorempia miehiä. Miksi katsoisin omaa sukupuoltani🙄

Vierailija
231/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Itsellä ihan sama tilanne päällä.

Vierailija
232/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä nuorena edes ajatellut vanhempia miehiä tai naisia, tai kiinnittänyt heihin huomiota. Kaikki yli 30 v. oli ikäloppuja. Joten en odota nuorilta sen enempää. Olen vain pahvikulissi taustalla.

Vierailija
233/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan keski-ikäisten kategoriaan vielä mene mutta kommentoin kuitenkin.

Rannalla kuljeksikoon porukka vaikka nakkena mutta miksi oi miksi pitää mennä myös lasten puistoalueille esittelemään omia perskarvoja? Yritä siinä sitten selittää lapsille miksi tuo täti saa olla ilman vaatteita ja he taas ei saa esitellä omaa yllätyskuutamoa.

Vierailija
234/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katon pitkään jotain naista bikineissä, niin useimmiten mietin, mistä saisi yhtä imartelevat bikinit tai mitä pitäisi omasta kropasta treenata. Olen hetero, eli en katso sillä silmällä, mutta arvostan kauneutta.

N39

Vierailija
235/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Joskus herään siihen että olen tuijottanut johonkin suuntaan ajatuksissani. Joskus ajattelen työasioita ja jos käännän päätä vaikka siihen bikinityttöön vihainen ilme kasvoilla, niin se johtuu varmasti työstä eikä tytöstä:D Ei kaikkea ja kaikkia vaan voi huomioida koko ajan, kun mielessä on muutakin.

Vierailija
236/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kassajonossa ja nuori nainen kiilasi törkeästi eteeni. Sitten vilkuili miten reagoin. Jotkut harrastavat tällaista provosointia, miehet myös, vanhempia naisia kohtaan. Tulkitsen huonoksi kotikasvatukseksi tai rajojen puutteeksi. Niitä rajoja haetaan sitten muilta, äitihahmoilta. En jaksa enää sen kummemmin reagoida, jatkan omia asioitani. Sitä iloa en kuitenkaan suo, että hermostuisin.

Vierailija
237/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kassajonossa ja nuori nainen kiilasi törkeästi eteeni. Sitten vilkuili miten reagoin. Jotkut harrastavat tällaista provosointia, miehet myös, vanhempia naisia kohtaan. Tulkitsen huonoksi kotikasvatukseksi tai rajojen puutteeksi. Niitä rajoja haetaan sitten muilta, äitihahmoilta. En jaksa enää sen kummemmin reagoida, jatkan omia asioitani. Sitä iloa en kuitenkaan suo, että hermostuisin.

En ole keski-ikäisenä naisena kyllä huomannut tuollaista kiilaamista nuorilta naisilta. Miehiltä kyllä, yli kävelisivät jos en väistäisi.

Vierailija
238/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää kehopositiiviisuus koskikin vain nuoria ja nättejä. Pukeutukaa vanhemmat naiset, niinkuin itsestä mukavimmilta tuntuu. Älkää välittäkö nuorten höpinöitä. Ei nekään vanhenemista karkuun pääse🤣🤣🤣🤣

Vierailija
239/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vain se kateus nousee pinnalle vanhoilla naisilla, jos mies katselee niitä nuoria naisia… AP elää valheessa.

Miksi ihmeessä olisin kateellinen siitä, minkä olen jo saanut ja kokenut? Olin itse nuorena tosi nätti ja hyvä kroppainen, mistä johtuen sain miehiltä huomiota koko ajan. Työhaastattelussa tuijottettiin tissejä (ei ollut herutuspaitaa) ja tiesin saavani paikan, sain alennusta ostamistani tavaroista, aina oli kyyti kotiin ja maksuttomia drinkkejä. Naiset olivat ilkeitä kunnes tutustuivat minuun ja huomasivat, että olen ihan kiva ihminen. Siihen kuulkaas oikeasti väsyy. Ei ole kivaa olla arvioitavana koko ajan. 

Tulin keski-ikään, lihoin ja rupesin käyttämään silmälaseja. Nyt saan huomioita nuorilta pojilta siihen tyyliin, miten huomioivat äitejään. Kauppakassit nostetaan ja ovet avataan. On ihanaa, kun ei tarvitse enää välittää siitä, miltä näyttää, kun tietää, ettei kukaan katsoa minua enää naisena. No okei, papat kyllä katsoo, mutta sillä ei ole väliä, kun en ole koskaan ollut kiinnostunut itseäni vanhemmista miehistä. Mulla oli ihana nuoruus nättinä naisena, en kaipaa mitään siitä. Ymmärrät tämän, kun tulet vanhemmaksi, toivottavasti. Jos taas ei elämässä ole muuta sisältöä kuin ulkoinen kauneus, vanheneminen on oletettavasti kamalaa. Kannattaa siis alkaa kehittämään sisäistä sisäistä elämää ja kauneutta hyvissä ajoin.

On aika väsyttävää lukea noin etuoikeutetun ihmisen valitusta siitä, kuinka on saanut liikaa huomiota osakseen.

On myös selvää ettet osaa lainkaan kuvitella minkälaista elämä on, kun on muille ihmisille näkymätön, ja kerta toisensa jälkeen sinulle osoitetaan tavalla tai toisella, että et ole tarpeeksi kiinnostava ihminen vastakkaiselle sukupuolelle (tai samalle, jos se sattuu olemaan suuntautumisesi).

Ehkä kuitenkin voit ymmärtää mitä näkymättömyys voi tehdä itsetunnolle vuosien ja vuosikymmenien kuluessa, vaikka itse siitä nyt nautitkin vanhemmalla iällä.

Niin, tässähän ei nyt keskusteltu siitä, kuka saa ja kuka ei saa huomiota. Minun vastaukseni kohdistui tuolle, joka oli siinä käsityksessä, kaikilla vanhoilla naisilla olisi kateutta nuoria naisia kohtaan miesten huomiosta.

En ymmäärtäkseni myöskään valittanut siitä, että olen saanut nuorena liikaa huomiota osakseni, totesin, että siihen väsyy, mutta että minulla on ollut ihana nuoruus. 

Tiedän kyllä miltä näkymättömyys tuntuu. Se, että se on minulle nykyään pääsääntöisesti helpotus, ei tee minua sokeaksi sille, etten huomaisi huomaamattomuuttani. Se on kuitenkin asia, jolle ei pääsääntöisesti itse voi mitään. Ei voi ikääntymiselle mitään, ei voi "rumuudelleen" mitään. Ei minun itsetuntoni ole rakentunut ulkonäköni varaan, ei edes silloin nuorena ja nättinä. Olen aina ajatellut, että ihmisellä pitää olla sellainen sisäinen maailma, että on vapaa muista, siis muiden ihmisten mielipiteistä ja seurasta. Tällä ajatuksella olen kehittänyt itseäni, sitä sisäistä maailmaani.

Olen pahoillani, että et ole saanut kaipaamaasi huomiota vastakkaiselta (tai samalta) sukupuolelta, mutta en kyllä mitenkään ymmärrä, kuinka joku rakentaa itsetuntonsa muiden huomion varaan. Sellainen ihminen on minun mielestäni henkisesti köyhä ja pinnallinen.

Häh, mitäköhän juuri luin? Et siis mitenkään ymmärrä, kuinka joku rakentaa itsetuntonsa muiden huomion varaan? Oletko kenties hieman yksinkertainen vai vain itseäsi niin täynnä ettet edes ymmärrä miten itsetunto rakentuu ihmisillä?

Tässä vähän apua sinulle:

"arvokkaana itsensä kokeminen eli hyvä itsetunto rakentuu elämän aikana alkaen jo vauva-ajasta. SE RAKENTUU SUHTEESSA TOISIIN IHMISIIN JA SIIHEN, MISTÄ SAAMME HYVÄÄ PALAUTETTA. Tämä palaute ei ole läheskään aina suoraan sanallista, vaan pääasiassa ilmeillä, eleillä ja erilaisilla tunneilmaisuilla osoitettua."

https://www.mielipalvelut.fi/artikkelit/mista-itsetunto-muodostuu-ja-ku…

Ihan uteliaisuudesta, millä tavalla sinun mielestäsi ihmisen itsetunto rakentuu? Jokainen kehittää sen vain itsekseen jonkinlaisessa hermeettisessä kuplassa?

Vierailija
240/338 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoilla ajatuksilla. Todellakaan katso halveksuvasti, vaan yleisesti ihan et ”virsi olisinpa kans edelleen hoikka, olisipa kroppaa, tai olisipa vielä mahdollisuus pukea bikinit..

Mulla ei ole ikinä ollut hyvä kroppa, ei edes silloin nuorena. Katson (yritän olla tuijottamatta 🙈) nuoria hyväkroppaisia ihaillen ja vähän haikeana ja myös vähän uteliaana, koska itsellä ei sitä hyvää kroppaa ole ollut. Joskus tekisi mieli sanoa jotain kehuvaa, mutta se olisi varmasti jo liian tungettelevaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi