Sinä nuori nainen, tässä se, miksi vanhempana naisena katson sinua kun olet pienissä bikineissä (liittyy ylen juttuun aiheesta)
Ylellä on juttu bikineistä, jotka peittävät pyllyn vain osittain. Tekstissä kuvataan sitä, miten nuorten naisten hartioilla on menneisyydessä ollut koko yhteisön maine ja naisten pukeutumista on arvioitu ja arvostelu milloin mistäkin syystä.
Jutussa lukee mm. näin: "Joskus vanhemmat naiset ovat katsoneet, että mitä tuolla on päällä, mutta suoraan ei ole arvosteltu, Tervamaa kertoo."
Jos minä, keski-ikäinen nainen katson nuorempaa naista, pohdin yleensä ihan muuta kuin tuomitsevia ajatuksia, kuten jutussa oli vihjattu. Saatan pohtia, ovatko uikkarit millään mittarilla miellyttävät päällä (inhoan stringejä). Ehkä mietin sitä, että toivottavasti nuori nainen ei kohtaa ällöttävää käytöstä miehiltä, kuten valitettavasti usein käy. Saatan miettiä, että onpa kiva kuosi. Tai vaikka ihailla nuoren naisen upeita hiuksia. Ja mietin myös sitä, miten nuoria naisia aina syytetään jostain. Sama toki jatkuu vanhempana. Liian vähän/paljon vaatteita. Väärä tyyli. Oletpa rupsahtanut. Kyllä nyt on meikattu ihan överisti ja varmaan naamaakin leikelty. Jne. Ei se lopu koskaan, valitettavasti.
Jne. Tuntemani keski-ikäiset eivät ole nuoria naisia vastaan, vaan myötätuntoisia. On suuri huijaus, että naiset olisivat toistensa vihollisia ja kadehtisivat 24/7 365. Osa varmasti tekee niin, mutta se on todella vain pieni osa.
Kommentit (338)
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin näitä vähäpukeisia katsoessani, että miksi haluavat kulkea prse paljaana. En halua nähdä kenenkään prsettä julkisella paikalla. En miehen enkä naisen enkä musun. Vaikka miten heillä olisikin "oikeus" pukeutua miten haluaa.
T. Vanhempi nainen
No en mäkään varsinaisesti halua, mutta niin kauan kun se merkitsee ja palvelee naisen itsemääräämisoikeutta olla kuin haluaa ja on heille hauskaa niin kannatan eikä siitä haittaakaan ole. Katsotaan sitten jos naiset pakotetaan olemaan alasti. Suhde kehon osiin voi olla luonnollinen, ei seksualisoitu. Antaa auringon joskus paistaa sinnekin.
Nuorena naisena ketuttaa kyllä lukea vuonna 2021 aina samaa lorua mitä mm. tässäkin ketjussa. Aina kun aiheena on nuoren naisen vähäpukeinen vartalo, joko koetaan oikeudeksi tuijotella, kommentoida tai jopa koskea, koska itsehän pukeudun näin. (rannalla?!?) tai sitten on joku setä/täti tuomitsemassa ja kertomassa mitä toisen täytyy laittaa päälle ja että koska stringit tuntuu hänestä inhottavalta, myös tästä naisesta on pakko tuntua siltä. Sitten on vielä kirsikkana kakun päällä niitä miehiä jotka väittää että vanhemmat naiset kadehtivat näitä jotka kuolaa puolet nuorempiaan rannoilla yms. Ei, kukaan ei kaipaa Pena 50v katseita pätkääkään. Miksi on vaikeaa antaa jokaisen vain olla ja pukeutua miten haluaa, ilman että TÄYTYY kommentoida tai häiritä saati tehdä joku hiton artikkeli asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen miksi vanhojen kurppien 50+ on ihan pakko pukeutua paljastavasti. Löysä ryppyinen iho on todella yök ja yhtä rumaa kuin lihavuus. Ette ole enää teini-ikäisiä joten pitäkää vaatteet päällä.
Turhaa höpistä että henkinen ikänne on 20 v, kun sokeakin näkee että mummeleita olette eikä tilanne siitä muutu. Eikä ne miehet teidän peräänne kuolaa, vaikka niin luulette. Ne NAURAVAT teille.
Ei lyhyt hamekaan tai shortsit ole oikein fiksu valinta silloin kun jalkanne ovat suonikohjuiset kuin pakanamaan kartta. Olkaa kotonanne vaikka alasti mutta julkiselle paikalle ei puolinakuna ikääntyneenä tulla.Kaksi virhettä 😄. 1) Luulet että pukeudumme kuumalla paljastavasti miesten takia ja 2) välitämme vähääkään sun tai kenenkään muunkaan mielipiteistä 😄. Sinäkin tulet joku päivä olemaan viiskymppinen ja nauttimaan tästä vapaudesta.
Juuri näin! Ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään mielipiteet eikä miesten miellyttäminen.
T. Viisikymppinen
Siksi, koska elämme yhteisönä yhteiskunnassa, jossa on normit, säännöt ja lait. Ne on sovittu, jotta myös jatkossa voisimme elää yhteisönä yhteiskunnassa mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti ja rauhassa. Mutta nyt, ovat ikuisesti jollain ilveellä voimaantuvat intersektionaaliset feministit päättäneet, että NYT naisen pitääkin saada paljastella mielinmäärin missä vain ja vaikka myydä itseään onlyfansissa, koska silloin naisella on valta ja voima! Ja tätähän käyttävät heti hyväkseen ne naiset, jotka ovat ekshibitionisteja, huomiota vailla tms. Ihanko oikeesti koko muu yhteisö ei pistäisi vastaan, jos yksi pieni ryhmä alkaa vaatia ihan omia "sääntöjään"?
Mitäs jos setämiehet alkavat vaatia oikeutta tuijottaa ja huudella, koska se voimaannuttaa heitä? Meinaatko, että ei yhtä lailla muu yhteisö laittaisi vastaan?
Lopettakaa jo väsyneet juttunne, koko intersektionaalinen feminismi on ylittänyt rajat aika päiviä sitten.
T. Kyllästynyt ex-feministi
Olen vanhempi (55+) nainen, ja nautin nuorten naisten vartaloiden katselemisesta. Kyllähän se niin vaan on, että naisissa on paljon enemmän katsottavaa kuin miehissä! Että ei ne tuijottelijat aina miehiä ole! Olen bi, mutta heterosuhteessa ollut jo yli 30 v.
Sinulle 50+ arvostelijalle. Nyt sinä yleistät. Moni 50v nainen pitää huolta kehostaan. Liikkuu ja syö terveellisesti. Ja täytyy todeta, ettei iho roiku. Kaiken ikäisten naisten tulisi pitää yhtä ja hyväksyä toisensa. Eikä arvostella toisiaan. 2021 vuosi menossa, mutta yhteishenkeä naisten kesken ei ole. Ei miehetkään arvostele naisia niin paljon, kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus. Vahvistan edellisen.
N42
Tämmöisiä aloituksia tarvitaan! Nuoret naiset tarvitsee vanhempien naisten tukea (ja joskus neuvoja - paitsi pyytämättä väkisin annettuja neuvoja).
Itse tykkäsin teini-iässä jutella nimenomaan mummojen kanssa. :) niillä oli aina mielenkiintoisia näkökulmia.
N31
Vierailija kirjoitti:
Kummasti vain se kateus nousee pinnalle vanhoilla naisilla, jos mies katselee niitä nuoria naisia… AP elää valheessa.
Mikä ihmeen kateus, ja mistä??
Olen jo vanhemmalla iällä, vaikka en henkisesti. Kymmenien vuosien hyvä ja tasapainoinen parisuhde on, ja jos mieheni katselee nuoria naisia, niin saa katsoa ihan kaikessa rauhassa. Kunhan ei nolaa itseään, eikä ala halveksia ja vertailla minua niihin nuoriin naisiin 😁. Siinä on vissi ero, katseleeko mies nuoria naisia iskeäkseen, tai yrittääkseen kokeilla vielä mahdollisuuksiaan, vaiko vain silmäniloksi.
Nuoria ihmisiä katson aina hiukan murheissani, kun mietin, millainen maailma heitä odottaa. Se on paljon kovempi ja raaempi, kuin itselläni oli sen ikäisenä. Johtuu ehkä siitäkin, että omien lasten tulevaisuus huolettaa.
Menee ohi aiheen, mutta joskus mietin, kun joskus julkisuudessa joku hehkuttaa, kuinka suurikaan ikäero ei vaikuta. Ei se varmaan vaikutakaan vielä siinä vaiheessa, kun ollaan nelikymppisiä. Mutta sitten, kun itse on viisissäkymmenissä, ja kumppani on kahdeksankymppinen, niin ihan varmasti vaikuttaa.
Sinä joka sanoit, että yleensä se on muka nuori nainen joka kiusaa vanhempaa naista. Pskanmarjat. Netti, some täynnä kertomuksia kun esim sosiaalialalla vanhat huuhkajat itkettää tai ilkkuu nuorelle naiselle. Myös minulla kokemksia tästä, päiväkotimaailmasta. Aina siellä on yksi ainakin, joka on ilkeä.
Onhan se hyvävartaloloiusia naisia mukava katsella mutta valitettavan usein näkee niitä ylilihavia lylleröitä. Onneksi ei tarvitse niitä katsella, mutta pakkohan sitä rantaviivaa on joskus vilkaista. Te ylipainoiset varmasti sanotte että ette tulekaan itseänne sinne esittelemään mutta ei sille vaan voi mitään jos silmiin iskee isot roikkotissit ja selluliittip*rseet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen miksi vanhojen kurppien 50+ on ihan pakko pukeutua paljastavasti. Löysä ryppyinen iho on todella yök ja yhtä rumaa kuin lihavuus. Ette ole enää teini-ikäisiä joten pitäkää vaatteet päällä.
Turhaa höpistä että henkinen ikänne on 20 v, kun sokeakin näkee että mummeleita olette eikä tilanne siitä muutu. Eikä ne miehet teidän peräänne kuolaa, vaikka niin luulette. Ne NAURAVAT teille.
Ei lyhyt hamekaan tai shortsit ole oikein fiksu valinta silloin kun jalkanne ovat suonikohjuiset kuin pakanamaan kartta. Olkaa kotonanne vaikka alasti mutta julkiselle paikalle ei puolinakuna ikääntyneenä tulla.Kaksi virhettä 😄. 1) Luulet että pukeudumme kuumalla paljastavasti miesten takia ja 2) välitämme vähääkään sun tai kenenkään muunkaan mielipiteistä 😄. Sinäkin tulet joku päivä olemaan viiskymppinen ja nauttimaan tästä vapaudesta.
Juuri näin! Ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään mielipiteet eikä miesten miellyttäminen.
T. Viisikymppinen
Siksi elätkin yksin ja katkerana pyörit täällä naukumassa. Tosiasiassa ottaisit ekan miehen joka sut kelpuuttaisi - mutta kun kukaan ei kelpuuta. Syy on todennäköisesti enemmän sun ilkeä luonne, ylimielisyys ja itsekkyys kuin sun ikä ja ruma kroppa, mut jälkimmäiset vain pahentaa tilannetta.
Olen melkein 60-vuotias, heteronainen. Minusta ihmisvartalo, miehen tai naisen, voi olla veistosmaisen kaunis. Sellaiseen saattaa jäädä silmät vähäksi aikaa ihan vain huomaamaatta. Miettikää nyt vaikka kreikkalaisia veistoksia, kyllä nekin silmää miellyttää, sekä miesten että naisten.
Yksi asia mikä tuossa nyt vähän tökkii on, että kun pyllybikineitä esitellään vaikka ns. akkainlehdissä, niin se bikinimalli kulkee aina kummallisesti kierossa ja luonnottomasti työntää sitä peräänsä ylöspäin ja kohti kameraa. Miksi niitä pyllybikineitä pitää esitellä pyllistellen?
Naiset on kyllä parhaita keksimään näitä uhrifantasioitaan ja muut mammat tukee toisten harhoja. Tiukassa paikassa ollaan kuitenkin susia toisillemme.
Huijarisyndrooma??? kirjoitti:
Naiset on kyllä parhaita keksimään näitä uhrifantasioitaan ja muut mammat tukee toisten harhoja. Tiukassa paikassa ollaan kuitenkin susia toisillemme.
True that 👍
Juuri niin. Itse kolmekymppisenä "vanhempana" naisena näin uimarannalla hädintuskin täysi-ikäisen tytön käyttävän todella paljastavaa ja yliseksikästä uima-asua, ensimmäinen ajatukseni ei ollut paheksua epäsiveellisyyttä vaan huoli siitä että toivottavasti arvottaa itsessään muitakin asioita kuin sitä että miten paljon miellyttää miehiä. Nuorille naisille edelleen vain tuputetaan uskomusta että vanhat kurpat vain tuijottavat kateellisena jotta eivät luottaisi kokeneemman naisen näkemykseen.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena naisena ketuttaa kyllä lukea vuonna 2021 aina samaa lorua mitä mm. tässäkin ketjussa. Aina kun aiheena on nuoren naisen vähäpukeinen vartalo, joko koetaan oikeudeksi tuijotella, kommentoida tai jopa koskea, koska itsehän pukeudun näin. (rannalla?!?) tai sitten on joku setä/täti tuomitsemassa ja kertomassa mitä toisen täytyy laittaa päälle ja että koska stringit tuntuu hänestä inhottavalta, myös tästä naisesta on pakko tuntua siltä. Sitten on vielä kirsikkana kakun päällä niitä miehiä jotka väittää että vanhemmat naiset kadehtivat näitä jotka kuolaa puolet nuorempiaan rannoilla yms. Ei, kukaan ei kaipaa Pena 50v katseita pätkääkään. Miksi on vaikeaa antaa jokaisen vain olla ja pukeutua miten haluaa, ilman että TÄYTYY kommentoida tai häiritä saati tehdä joku hiton artikkeli asiasta
Mun rantapukeutumista ei ole koskaan setä kommentoinut (kattelevat etäältä) - mutta useampi täti on. Olen rintava ja persevä ja pidän biksuja miten haluan.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska elämme yhteisönä yhteiskunnassa, jossa on normit, säännöt ja lait. Ne on sovittu, jotta myös jatkossa voisimme elää yhteisönä yhteiskunnassa mahdollisimman tarkoituksenmukaisesti ja rauhassa. Mutta nyt, ovat ikuisesti jollain ilveellä voimaantuvat intersektionaaliset feministit päättäneet, että NYT naisen pitääkin saada paljastella mielinmäärin missä vain ja vaikka myydä itseään onlyfansissa, koska silloin naisella on valta ja voima! Ja tätähän käyttävät heti hyväkseen ne naiset, jotka ovat ekshibitionisteja, huomiota vailla tms. Ihanko oikeesti koko muu yhteisö ei pistäisi vastaan, jos yksi pieni ryhmä alkaa vaatia ihan omia "sääntöjään"?
Mitäs jos setämiehet alkavat vaatia oikeutta tuijottaa ja huudella, koska se voimaannuttaa heitä? Meinaatko, että ei yhtä lailla muu yhteisö laittaisi vastaan?
Lopettakaa jo väsyneet juttunne, koko intersektionaalinen feminismi on ylittänyt rajat aika päiviä sitten.
T. Kyllästynyt ex-feministi
Sun jutuissa ei oo kyllä mitään järkeä. Et voi verrata huutelua ja ahdistelua vapaasti pukeutumiseen. Se että joku laittaa mielummin stringit kuin bokserit ei satuta ketään millään tavalla. Huutelu, tuijottelu ja ahdistelu on haitallista muille. Miks ihmeessä se olis voimaannuttavaa
Vierailija kirjoitti:
Ei lyhyt hamekaan tai shortsit ole oikein fiksu valinta silloin kun jalkanne ovat suonikohjuiset kuin pakanamaan kartta. Olkaa kotonanne vaikka alasti mutta julkiselle paikalle ei puolinakuna ikääntyneenä tulla.
Eikö tulla? Kuka sen kieltää?
Terveisin suonikohjuinen, syövän runtelema vanha kurppamummo, jolle on herttaisen yhdentekevää, mitä muut minusta ajattelevat.
Miten saa bikinivartalon? Vastaus: pukemalla ne bikinit oman vartalonsa päälle.
Mulla alkaa olla ikää jo niin paljon, että viis veisaan muiden paheksunnasta. Ellokselta on kokoa 50 (2XL) olevat biksut - eivät edes kovin peittävät - ja niillä mennään. En mä rupea vetämään burkinia päälleni siksi, että jonkun hienohelman esteettinen silmä kärsii.