Kysy mitä tahansa entiseltä lestadoilaiselta :)
eli jos on kysyttävää lestadiolaisuudesta tai mistä tahansaniin täällä eräs tylsistynyt vastailee kysymyksiin :)
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:21"]
Miten homoja ja lesboja kohdellaan? Onko pakko erota lahkosta, jos haluaa seurustella?
[/quote]
Homoutta pidetään luonnottomana asiana. Homoutta itsessään ei pidetä syntinä, mutta sen harjoittamista pidetään, joten seurustelukaam ei ole sallittua. Isoveljeni paras ystävä tuli kaapista muutama vuosi sitten, ja suurin osa hänen läheisitään tuki häntä täysillä siihen asti kunnes hän ilmoitti, että on löytänyt itselleen poikaystävän ja eroaa lahkosta.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 10:28"]
Niin mietin, että johtuuko tyttöjen ilkeys naisten alisteisesta asemasta lestadiolaisten keskuudessa? Siis ei voi olla sattumaa, että aina luokan ilkeimmät kiusaajatytöt ovat olleet vl-perheestä.
[/quote]
Hyvin mahdollista. Monissa tuntemissani vl-perheissä pojat saavat tehdä mitä haluavat, ja tytöt ovat kotona auttamassa äitiä kotitöissä ja lastenhoidossa. Ehkä sitten koulumaailmassa ja ystäväpiirissä näiden tyttöjen pitää yrittää todistaa olevansa jotain.
ap
Niin, kerro ihmeessä rehellisesti, tiedätkö insestitapauksia? Niitä kuitenkin on, mutta toivottavasti ei sentään ihan joka huushollissa! Sen kuulema saa anteeksi, kun uskonveli antaa synninpäästön. Tunnetko ketään, joka on, tai ollut lusimassa pedofiliasta?
Mihin perustuu naisten pakkosynnyttäminen, kun se ei ole ainakaan Raamatun mukaista?
Välillä olen kauhean ahdistunut, kun ajattelen lestojen ulkokultaista uskonelämää. Itse olen ns. tavallinen uskovainen.
P.S. Hyvä, että huomasit erota tuosta hapatuksen lahkosta! :D
Niin mietin, että johtuuko tyttöjen ilkeys naisten alisteisesta asemasta lestadiolaisten keskuudessa? Siis ei voi olla sattumaa, että aina luokan ilkeimmät kiusaajatytöt ovat olleet vl-perheestä.