tilillä 100e kesäkuuksi.. vinkkejä?
Pitää maksaa ruuat, pari laskua jne.. työt alkaa maanantaina ja tarvin eväisiinkin rahaa! HALPOJA RUOKIA JA MUITA SÄÄSTÖVINKKEJÄ KIITOS. olen myynyt fbkirppiksellä jo kaiken turhan. Meitä on 2kpl.
Kommentit (12)
eväiksi itsetehtyjä sämpylöitä, väliin keitettyä/paistettua munaa. Munat ovat okealtakin hinnaltaan edullisempia kuin muut lihatuotteet.
aamiaiseksi ja iltapalaksi puuroa.
Joskus voit tehdä sämpylöiden ja munan sijaan hernekeittoa, linssikeittoa, papumuhennosta tai esim. espanjalaista perunamunakasta.
Makaronivellistä ihminen saa kaiken tarvitsemansa. Evääksi keität porkkanoita.
Oletko ajatellut vaikka töihin menoa???
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 08:59"]Oletko ajatellut vaikka töihin menoa???
[/quote] Oletko ajatellut lukutaitoa?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 08:59"]Oletko ajatellut vaikka töihin menoa???
[/quote]
olen menossa maanantaina... ei niit kesätöitä niin helppo ollu saada että voisi vain "mennä töihin"
Minkälaista työ on, tai lähinnä onko kevyttä toimistotyötä/fyysistä hommaa, missä kuluu paljon energiaa? Leivo itse sämpylöitä ja täytteeksi esim. halpaa leikkelettä/juustoa, puuro menee ihan hyvin lounaalla, kasvissosekeittoa kauden kasviksista, nuudeleita... Ei parhaat ravintoarvot, mutta ainakin edullista.
Siirtäkää laskujen maksut ensi kuulle. Rahaa teillä on siis 25 euroa ruokaan per viikko. Kyllä sillä syö, kun tekee isoja satseja ja syö monta päivää samaa, itse en kyl söisi samaa, mutta täähän se av:n ohje on. Itae söisin esim ranskalaisia ja kalapuikkoja 2 euroa yht, munakkaita, tekisin keittoja, uusia perunoita pelkällä voilla ja sitten paistaisin vierelle vaikka sipulia ja kananmunaa, joisin pelkkää vettä, tekisin itse sämpylöitä ja niitä töihin, väliin kurkkua, on halpaa. Linssikeittoa, tääl oli joskus hyvä ohje, sitä kans töihin. Subwaylla ja kotipizzassa saa maksaa kännykällä ja muistaakseni pizzataksissakin eli ne ois ahkerassa käytössä.
5 jatkaa: riippuu tosiaan paljon työpaikasta, onko millaisia luontaisetuja. Olin opiskeluaikana kesätöissä paikassa, missä sain syödä ilmaiseksi ihan hyvää ruokaa, vetelinkin sitten mahan täyteen usein työpäivän loppuvaiheessa, ei tarvinnut ostaa paljoa ruokaa kotiin. Liikuin n. 5km työmatkaa useimmiten kävellen/pyörällä, sai samalla aurinkoa ja ulkoilmaa. Vapaa-aamuina kävin kiertelemässä kirppiksillä, ja löysin joitain kivoja vaatteita ihan 0,5-1 eurolla, niin tuli jopa piristystä vaatekaappiin. En käynyt ulkona syömässä, sen sijaan vietimme esim. leffailtoja kotona, kävimme rannalla/puistossa, muuten tutustumassa johonkin uuteen paikkaan. Ilmaista/lähes ilmaista tekemistä on oikeasti aika paljon, ja vaikka äärimmäisen tiukkaa tekikin taloudellisesti, oli tuo kesä minulla yksi parhaista ikinä :)
Puhelinlaskuissa ja nettilaskuissa on usein netin kautta mahdollisuus siirtää miiden maksupäivää vaikka kuukaudella. Oletko harkinnut sossua? Toisaalta et varmaan saa sieltä jos sinulla on säästöjä.
Aamupalaksi puuroa (1dl kaurahiutaleita + 2dl vettä), 1kg puuropaketti maksaa n. 1-2 euroa, jos tavallinen puuro alkaa tympimään niin esim. kanelilla siihen saa hieman makua..
Lounaaksi ja illalliseksi pavuista, linsseistä ja herneistä tehtyjä erilaisia keittoja ja soseita joita maustetaan kaapista löytyvillä perusmausteilla ja sekaan voi heittää vielä sipulia, porkkanaa ja muita halvempia vihanneksia. Lihaisista ruoista makaronilaatikko & kaalilaatikko, joita voi tehdä isomman satsin kerralla. Kananmunia, tonnikalaa, raejuustoa, perunoita.. Kannattaa valmistaa niin paljon kuin pystyt itse, esim. leipoa leipää tai makeanhimon iskiessä keksejä, pullaa ym. toki mitä enemmän pystyt välttämään muiden kuin niiden 'välttämättömyyksien' ostamista, sen parempi. Lisäksi kannattaa vertailla eri kauppojen hintoja ja turvautua halvempiin merkkeihin kuten Pirkka, EuroShopper, Rainbow jne. Ennen kauppaan menoa on parempi kirjoittaa ostoslista ja olla ostamatta mitään mikä ei ole listalla.
Kannattaa myös vähentää tupakointia tai lopettaa kokonaan (jos tupakoit), sekä alkoholin käyttöä. Kaverin kutsuessa tersassille voi mielummin kutsua kaverin kylään ja ostaa puoliksi pullo El Tiempoa (n. 7 euroa) - tai vastaavasti sopia treffit heinäkuuksi.
Vältä myös matkalipun ostamista ja/tai bensan kulutusta joko kävelemällä tai pyöräilemällä.
Älä myöskään käytä rahaa leffojen vuokraamiseen tai leffassa käyntiin, vaan lataa itse elokuvat netistä, katso YouTubesta hakusanalla 'Full Movie' tai katso vanhat DVD:t läpi uudestaan. Lisäksi rannalla tai puistossa auringonotto, ulkopelien pelaaminen, pyörä- ja juoksulenkit, kortti- ja lautapelit on kivaa ja halpaa/ilmaista viihdettä.
Ainiin vielä - ja kahvit kannattaa juoda töissä!
Riippuen tietysti laskuista, mutta voisithan aina soittaa ja kysyä, että onnistuisiko laskun eräpäivän siirto esimerkiksi ensi kuun ensimmäiselle viikolle?
Tsemppiä!
Paistettuja kananmunia evääksi.
Kotona syötte hernekeittoa.
Jos on työmaaruokala, kysy saako ostaa edullisia annoksia kotiin.
Halpa salaatin ohje
Tuorekurkkua, punasipulia, snack valkosipuli-juusto-oliivirasia - tästä saa ison annoksen.