Kysy mitä tahansa entiseltä lestadoilaiselta :)
eli jos on kysyttävää lestadiolaisuudesta tai mistä tahansaniin täällä eräs tylsistynyt vastailee kysymyksiin :)
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 01:31"]
Ovatko Suviseurat oikeasti paheiden pesä? Lukiokaverini väitti aikoinaan, että siellä harjoitetaan esiaviollista seksiä. En uskonut häntä.
[/quote]
Itse en ole kuullut koskaan yhdestäkään tapauksesta, mutta uskallan väittää että sitäkin tapahtuu. Nykyään suuri osa lestadiolaisista nuorista elävät kaksoiselämää, kotona esittävät kunnollisia lestadiolaisia, mutta käyvät baareissa ja harrastavat seksiä. Itse aina pidin suviseuroissa käymisestä, ja ne olivat lapsuudessa vuoden kohokohta.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 01:31"]
Mikä oli sairain asia joka vielä vahvisti eroamista kyseisestä lahkosta ?
Tunnetko vihaa lestaadiolaisia kohtaan vai ovatko välit pysyneet ?
[/quote]
Mitään sairasta ei tapahtunut, mikä olisi vahvistanut eroamista. Nyt jälkeenpäin vain tuntuu todella absurdilta että olen oikeasti joskus uskonut siihen paskaan mihin he uskovat. En tunne vihaa, lapsuuteni oli oikein mukava.
ap
Uskotko että tulet joskus palaamaan lestaadiolaisuuteen?
Ajatteletko vieläkin joidenkin asioiden olevan väärin esim. Meikkaus, ehkäisy jne ? Vaiko onko käsitys muuttunut noista asioista ?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 01:42"]
Uskotko että tulet joskus palaamaan lestaadiolaisuuteen?
Ajatteletko vieläkin joidenkin asioiden olevan väärin esim. Meikkaus, ehkäisy jne ? Vaiko onko käsitys muuttunut noista asioista ?
[/quote]
En missään tapauksessa tule enää koskaan olemaan lestadiolainen. En ajattele niiden olevan väärin. Ollessani vielä lestadiolainen, ajattelin jo että ei taivaspaikka voi riippua siitä onko sinulla huulipunaa vai ei. Sama koskee muitakin sääntöjä.
ap
Haluatko tulevaisuudessa lapsia ollenkaan ?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 01:50"]
Hyvä asenne !
[/quote]
Kiitos! :) Eroprosessi lestadiolaisuudesta teki minusta paljon vahvemman ihmisen ja nykyään on jo paljon helpompi seisoa omilla jaloillani, kun erosta on jo muutamia vuosia aikaa ja olen löytänyt oman juttuni :)
ap
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 01:52"]
Haluatko tulevaisuudessa lapsia ollenkaan ?
[/quote]
Kyllä haluaisin :) Pitää katsoa mitä elämä tuo tullessaan, mutta toivon hartaasti että tulen olemaan äiti joku päivä.
ap
Oletko parisuhteessa? Jos olet hyväksytkö esiaviollisen seksin?
Onko sinulle jäänyt traumoja ? Kiusattiinko koulussa ?
Onko paljon sisaruksia?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 01:57"]
Oletko parisuhteessa? Jos olet hyväksytkö esiaviollisen seksin?
[/quote]
En ole parisuhteessa ja hyväksyn esiaviollisen seksin.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 02:00"]
Onko sinulle jäänyt traumoja ? Kiusattiinko koulussa ?
Onko paljon sisaruksia?
[/quote]
Ei ole jäänyt traumoja. Koulussa kiusattiin, mutta ei siitä syystä että olin lestadiolainen vaan siitä kun erosin yhteisöstä. Kävin koulun pienellä paikkakunnalla jossa suurin osa asukkaista on lestadiolaisia.
Minulla on yhdeksän todella rakasta sisarusta<3
ap
Pitääkö paikkansa että lestad on 15 eri lasta jokaisella?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 02:13"]
Pitääkö paikkansa että lestad on 15 eri lasta jokaisella?
[/quote]
En nyt ymmärtänyt kysymystä :(
ap
Minkä ikäinen olet? Vastauksistasi sai sen käsityksen ettet vielä ole kovin vanha
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 02:20"]
Minkä ikäinen olet? Vastauksistasi sai sen käsityksen ettet vielä ole kovin vanha
[/quote]
Olen 17-vuotias eli syntynyt -97.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 02:22"]
Luitko rauhan tervehdystä?
[/quote]
En ole koskaan lukenut kyseistä lehteä.
ap
Mikä oli sairain asia joka vielä vahvisti eroamista kyseisestä lahkosta ?
Tunnetko vihaa lestaadiolaisia kohtaan vai ovatko välit pysyneet ?