Np-ultra paljasti kolmoset
Kuvittelimme, että kaksi olisi tulossa, mutta ultra paljastikin kolmoset. Näyttäisi siltä, että kahdella on yhteinen istukka ja olivat kai samassa pussukassakin ja sitten oli yksi erillinen. Ennestään meillä on yksi 3-vuotias tytär.
Ihan hirvittää, miten raskausaika tulee sujumaan. Olen 159cm mittainen, joten lopussa taidan olla uskomaton pallo. Selkä on nyt jo kipeä, eikä viikkoja ole kuin 12+5. LA on 1.3.07. Ja mistä saamme rahat kaikkiin kolmosten hankintoihin, kuten vaunuihin. Autokin täytyy vaihtaa.
Kokemuksia kolmosraskaudesta?
Kommentit (7)
Meillä oli sama tilanne jokunen vuosi sitten, tosin ikäeroksi tuli 2,5 vuotta. Rankkaa oli, eikä varastoon lepääminen raskausaikana oikein tehonnut ;) Nyt jo paljon helpompaa, ja todellakin täyttä elämää!
Korjaisin tuota nettiosoitetta: koita www.setbb.com/tripletti
Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Hei ja triplaonnittelut teille!! Toivotaan, että raskaus menee sinulla hyvin, kova " maratooni" se kuitenkin kropallesi on ja tarvitsisit paljon lepoa - mikä ei tietysti ole kovin helppoa kun perheessä on pieni lapsi entuudestaan. Raskauden suhteen ei kannata huolehtia, koska tulette olemaan todella hyvässä seurannassa sairaalassa.
Itselläni on nyt 2v1kk ikäiset kolmoset ja elämä ollut siitä lähtien suht " kovaa" kun saimme tietää saavamme kolmoset, sillä uutisen hyväksyminen vei minulla aikaa ja pahoinvointi ja migreeni oli valtava päivästä toiseen, mutta lopulta kaikki meni todella hienosti ja vauvamme syntyivät oikein hyväkuntoisina rv 33+0. Siitä lähtien elämämme on ollut huisketta ja tosiaan, väsy painaa. Nyt eletään sitten kolmen uhmaikäisen vauhtikoneen kanssa, mutta on tämä vaan niin mahtavaa elämää sen raskaudesta huolimatta. Ja olen erittäin ylpeä, että saimme täyspotin!
Sinun kannattaa alkaa jo nyt raskauden alkuvaiheessa kysellä kotiapua. Suomessa riippuu niin pitkälle missä kunnassa asutte, saatteko kotiapua ja minkä verran. Sen suhteen kannattaa olla tiukka, sitä siis pitää käytännössä vaatia. Kolmen vauvan kanssa, saatikka sitten kun on vielä yksi lapsi lisää, on käytännössä mahdotonta pärjätä yksin eli kannattaa alkaa selvitellä tuota kotiapu asiaa.
Tosiaan, kustannukset kolmelle vauvalle kohoaa helposti todella korkealle. Auto meni meilläkin farmarista vaihtoon, tilalle tuli tila-auto. Asunto meni uusiksi. Kolmet sitterit, kaukalot, sängyt, vaatteet jne. Kannattaa yrittää ostaa käytettynä. Tavaraa liikkuu kyllä ihan paljon kolmospiireissä, minäkin voin yrittää auttaa.
Jos haluat kirjoitella, meiliosoitteeni on miia@kolumbus.fi
Itse sain kolmoset reilu kuukausi sitten, syntyivät viikolla 33+5. Olen 160 senttiä pitkä, joten alkuun mietin minäkin että miten näin pieni voi mitenkään selvitä kolmosraskaudesta, mutta hienosti meni kuitenkin. Lepää paljon. Tukivyö kannattaa hankkia varhaisessa vaiheessa, ainakin minulla se auttoi ettei selkä kipeytynyt juuri lainkaan.
Oikein kovasti tsemppiä Sinulle!
ja voimia jokaiseen uuteen päivään.
Meilläki ooteltii kaksosia peräti 31 viikolle...sitt nähtii yks löytölapsi vielä. 32 viikolla sektio ja kolme tervettä sulosta ihmistainta.
nyt jo 4 vuotiaita, välillä tosi rankka ja yhtä hullunmyllyä...mut hengissä ollaan ja väsymys onneks iski vasta jälkikäteen. saatiin onneks tosi paljo apua ja mun mieskii oli vuoden kotona.
tervetuloa joukkoon!
Maha kasvaa hurjaa vauhtia. Selkä ei pysy matkassa, vaan kipuilee. Tilasin tänään tukivyön siinä toivossa, että se pienen avun tarjoaisi. Kyseltiin jo vakuutuksia lapsille, mutta vain Pohjola lupasi vakuutuksen (hoitokuluvakuutus). Se on kyllä törkeän kallis. Oletteko muut triplailijat sitä ottaneet?
saatiin vasta olikohan se 3kk lasten syntymän jälkeen...koska eihän sitä tiedä miten kolme keskosta??? onko ne edes terveitä...joutuis vakuutusyhtiö liian koville...ääh..en osaa oikein selittää, mut jotenki näin ymmärsin, kun kysyttiin vakuutusta. Ja sitten toiselle pojista saatiin vakuutus vasta 2,5 vuotiaana, kun sillä oli synnyttyä toinen jalka kampura(lievä sellainen, mut vaatinu kuitenki kaks leikkausta). Vakuutus ei siis korvaa jalasta aiheutuneita kustannuksia.
Meill on siis kaks poikaa ja tyttö noi kolmoset. Huilaa nii paljo kun pystyt, ettei tartteis sitte lopussa olla nii kauan sairaalassa, mulla riitti neljä viikkoo ennen syntymää ja viikko sen jälkeen. En tiedä oisko ollu pidempi sairaalassa oloaika jos kolmas ois löydetty aiemmin.
Tsemppiä!
Oikein paljon onnea!
Mahtaa olla melkoinen ajatusmyllerrys käynnissä, kun itsellä oli totuttelemista ajatukseen kaksosistakin.
Omaa kokemusta kolmosista minulla ei ole, mutta kannattaa varmaan olla yhteydessä Suomen kolmosperheisiin:
http://www.kolumbus.fi/suomen.kolmosperheet/hakemisto.htm.
Kolmosiahan syntyy aika vähän, eli tuolta yhdistyksestä saat varmaan parhaiten vertaistukea.
Onnea ja siunausta!
Emo + tytöt 1v.