Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaan tulevaan kosintaan?

15.05.2012 |

Kosintaa voisi odotella tapahtuvan miehen toimesta vuoden sisällä. Mies kuulemma haluaisi avioehdon. Minulle se olisi ok, jos siinä rajataan omalta suvulta mahdollisesti tulleet perintörahat, perintömökit ja toisen puolison omat yritykset pois osituksen piiristä, jos ero tulisi. Jos ero mahdollisesti tulisi, miehen mielestä aivan KAIKKI avioliiton aikana itse tienattu olisi ehdolla määriteltävä omaksi omaisuudeksi, jota ei ollenkaan ositeta. Eli ero tapahtuisi kuin avoliitossa.

Minusta ei olisi reilua miehen haluaman tyyppinen ehto, kun suunnitelmissa kuitenkin on hankkia yhteinen lapsikin. Lapsi jäisi erossa varmasti minulle. Minä hoitaisin avioliiton aikana lasta kotona varmaan viisi-kuusivuotiaaksi ja sen jälkeen myös tekisin varmaan lyhennettyjä työpäiviä, jotta lapselle olisi aikaa... Ja mieshän saisi säästöön noiden vuosien aikana reilusti enemmän kuin minä. Eläkettähän hänelle myös kertyisi ihan eri lailla, kun minulle ei ollenkaan kertyisi noilta vuosilta.

Miehelleni avioliitto ei näköjään ole mitään taloudellista sitoutumista. Itse menen naimisiin ollakseni pitkään, hyvässä lykyssä loppuun asti, yhdessä. Vähän epäilyttää, haluaako mies samaa. Turha varmaan sanoa, että naimisiin en aio mennä saadakseni erossa joskus "voittoa", vaan harkitusti oikean ihmisen kanssa. Sen ihmisen täytyy olla minulle elämänkumppani ja tulevalle lapselle hyvä isä.

Mitä voin vastata kosintaan, kun sen aika tulee? Selitänkö, mikä on käsitykseni kohtuullisesta avioehdosta ja kerron mitä avioliitto minulle merkitsee. Sen jälkeen annan miehen päättää, haluaako hän yhä kuulla myöntävän vastaukseni kosintaan?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi