Paljonko sinulla saa olla lämpöä että ET mene töihin?
Kommentit (19)
Yli 37. Olen silloin jo sairas ja levittäisin vain tautia työpaikalla ja useampi sairastuisi. Sairaslomakin pitenisi, jos ei lepää kun on kipeä. Lisäksi terveystarkastajallakin voisi olla sanottavaa siihen, että keittiössä työskentelee sairas ihminen.
Minulla nousee harvoin lämpö yli 37. Silti flunssaisena on voimat pois ja huono olla joten silloin en tod mene töiihin. Ei minusta ole myöskään reilua mennä sinne tartuttamaan muita.
Sorry, siis 37,3-37,7 tai jotain. Ap
Kun kuume oli jotain 37,78, menin töihin. Jätin menemättä, kun oli 38,23. Saa olla siis selkeästi yli 38, että jään pois. Jos pelkästään olo on huono ja kipeä, mutta kuumetta ei ole, niin en todellakaan ole pois.
Opiskeluaikana pakollisille luennoille ja tentteihin oli aina pakko mennä, vaikka olisi ollut puolikuollut. Silloin oli ihan sama, paljonko sitä kuumetta oli. Pois ei voinut olla, koska pakolliset tunnit oli niin vaikea korvata.
Raja on noin 38 asteessa; jos menee sen yli, en uskalla mennä töihin, koska jos menenkin työpäivän aikana niin huonoon kuntoon, etten jaksa tehdä töitä, on melko mahdotonta saada ketään sijaiseksi kesken päivän.
En kuitenkaan katso pelkkää mittarilukemaa, vaan oloa. Joskus olen jäänyt sairastamaan kuumeettomanakin, jos olo on ollut poikkeuksellisen huono.
Harmittaa ne pienten lasten vanhemmat, jotka tulevat tartuttamaan räkätautejaan ym. Pysykää poissa ja levätkää kotona jos olette sairaana flunssa tai mahataudissa.
en jaksa mennä töihin kun ulkona on yli 24 astetta.
Entisen pomon (joka arvosti alaisiaan) aikana olin töissä joskus yli 38 asteen kuumeessa. Buranalla jaksoi. Nyt, kun pomo on vaihtunut, riittää 37,1 saikkupäivään.
Olon mukaan. Joskus jään kotiin vaikka olisi ns normaalilämpöinen mutta olo karmea. Olen tekemisissä mm syöpäsairaiden lasten kanssa, joten olisi idiotismiä leikkiä jotain työn sankaria ja mennä tartuttamaan muita "kun mulla ei oo kuumetta!".
Jos minulla on lämpöä yli 37, niin kyseessä on tn. joku tarttuva tauti, kuten angiina tai influenssa. En todellakaan mene töihin sairaana tartuttamaan muita, olipa kuumetta tai ei. Teen työt kotona, jos olen työkunnossa.
38,5 olen pitänyt rajana. Sen yli jos nousee, on jo hillitön päänsärky.
Mulla jo varmaan 37,3 olisi melko epäilyttävä, 37,7 kohdalla varmaan jäisin kotiin. Normaalisti terveenä kun kainalomittauksen teen saan suurinpiirtein lukemia 35,9-36,3 eli noissa olisi jo asteen, melkein kahden ero ääripäiden välissä. Harvoin tosin on tullut tällaisia tilanteita vastaan, koska mulle ei yleensä nouse kuume, ja silloin kun nousee, nousee usein lähemmäs 39 astetta.
Mutta jos olo on todella huono, niin en pelkästään kuumetta katso.
Olen yleensä tosi kipeä jo jos lämpö on 37, joten viimeistään siinä vaiheessa jään kotiin. Jos on jotain ihan välttämätöntä pikkujuttua, niin käväisen ehkä tekemässä, mutta koko päiväksi en mene. Aivotkaan ei yleensä enää toimi juurikaan liian lämpöisenä, joten olen aika turha työntekijä kipeänä. Mieluummin lepään heti kunnolla, niin paranenkin nopeammin.
Meidän töissä ratkaisee olo, ei lämpö.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 21:53"]
Meidän töissä ratkaisee olo, ei lämpö.
[/quote]Näin se onkin oikein. Itse jäisin heti, jos menisi kuumeen puolelle. Mutta ei koskaan mene, ja sitten vaan olen kipeänä töissä, ilman kuumetta. TYhmä kiltti.
No minulla sahaa lämpö koko ajan välillä 37,7-37,7. Normaalilämpö on jotain luokkaa 36,7 tsp.
ap
Ei se lämpö, vaan se olo.
Itse ainakin jään ihan suosiolla kotiin, jos olo on sellainen ettei töitään jaksaisi huolella hoitaa. Tietenkin, jos huono olo on oma-aiheuttama niin töihin on mentävä.
Ja kyllä, aina olen saikkua saanut, vaikka harvoin on edes lämpöä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 21:56"]
No minulla sahaa lämpö koko ajan välillä 37,7-37,7. Normaalilämpö on jotain luokkaa 36,7 tsp.
ap
[/quote] Kauhea sahausväli, miten kestät?