Mitä mieltä olet alkoholisteista?
Kommentit (37)
Minun isäni oli alkoholisti. Suhtautumistani häneen on vaikea muotoilla lyhyesti. Parhaimmillaan hänessä näkyi se, mitä ajattelen hänen todelliseksi persoonakseen ja pahimmillaan paikalla oli vain addikti, jolle viina meni kaiken edelle. Sen verran ymmärrän kuitenkin, että nimenomaan viina oli se, mikä vei, isä ei ollut ohjaksissa. Moni varmaan ajatteli naapurustossamme juuri siten, että hän oli alemman luokan kansalainen, mutta minulle hän oli isä, jolla oli oikein paha sairaus, johon hän ei saanut apua eikä hoitoa ja jonka otteesta hän ei koskaan jaksanut pyristellä irti. Siitä olen tyytyväinen, että en koskaan ajatellut siten, että jos hän olisi rakastanut meitä tarpeeksi, hän olisi ollut juomatta. Se ajatus olisi ollut suhteellemme kohtalokasta ja epäreilua isääni kohtaan.
Epätasapainoisina, koska eivät pysty kontrolloimaan juomistaan.
Jeesus ei tuominnut ihmisiä sen perusteella, ovatko he alkoholisteja, huumehörhöjä, mässäilijöitä, keskivartalo-obesiteettisia, porvareita, köyhiä, avionrikkojia, varkaita murhaajia.
en halua olla missään tekemisissä, sekä äiti että isä oli alkkiksia, kasvoin onneksi mamman ja papan hoivissa aikuiseksi.Nyt on jo vanhempanikin kuolleet jo 10-15v. sitten. En ollut missään tekemisissä.Enkä ole kenenkään kanssa joka liikaa käyttää, en voi sietää kännissä rähisijöitä.
Alholostin kanssa elämä on maanpäällistä helvettiä. En suosittele sitä kenellekään. Se valehtelun ja pettämisen määrä..................erostani on jo kymmenen vuotta ja olen päässyt irti ikävistä tunteista, aika on parantanut. Mutta kokemus muutti minua niin, että olen tarkka omasta reviiristäni ja siitä ketä siihen päästän. Miestä jolla juomisongelma en katsoisi enää sekuntiakaan. Olen nähnyt mitä se on, otin opikseni. Puoliston alkoholismi murskaa läheisen itsetunnon, minulla on aina ollut hyvä itsetunto, mutta kun elin alkoholistin kanssa, tämä murskasi itsetuntoni ja minuuteni. Eron jälkeen huomasin, kuinka pystyn taas hengittämään ja aloin palautua normaaliksi omaksi itsekseni.
Ihan tavallista arkea. En edes huomaa alkoholisteja, kun tuntuu, että se on ihan normi ryypätä päivästä toiseen ja olla jo aamulla kännissä. Koko suku nimittäin täynnä tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
Epätasapainoisina, koska eivät pysty kontrolloimaan juomistaan.
Alkoholin ja muiden päihteiden aiheuttaman riippuvuuden uskotaan perustuvan näiden aineiden mielihyvää tuottaviin ominaisuuksiin. Päihteet aktivoivat suoraan tai välillisesti ns. mesolimbisen dopamiiniradan vapauttamaan dopamiinia accumbens-tumakkeessa.
Käy sääliksi. Itselläni on taipumusta alkoholismiin, mutta pullon sijaan olen tarttunut suklaalevyihin. Olen valtavan lihava, mutta ainakin pää on selvä.
Töitään hyö tekköö. Oli tosin näkötuttu, sunnuntai iltana lähti siistit vaatteet päällä pikkukaupunkiin linja autolla. Siellä oli perjantaihin saakka muiden pulien kanssa roskiksissa kunnes taas palasi perjantaina kotiinsa. Uskotteli kait olevansa oikeasti töissä.
Päihdeongelmainen puoliso ainakin osaa tehokkaasti pilata muidenkin elämän. Tietenkään ei omasta mielestään itse ole syyllinen, vaan syy on aina muissa.
Jumala heitä auttakoon. Itse kun en voi. Tai tahdo.
Vierailija kirjoitti:
Sairaita. Kukaan ei päätä, että alan alkoholistiksi.
Kyllä se alkkis ihan ite päättää sitä alkoholia ruveta litkimään.
En todellakaan sääli. Lähiössä kasvanut alkoholistejen seassa ja oma isäkin väkivaltainen juoppo joka särki kämpän kännissä tai vähintään heitti tavaroita sekä kutsu kaikki lähiön juopot kotiin. Aina sai jännätä millasta oli kotona kun tuli koulusta.
Vihaan ymmärtämättömiä ihmisiä. Totta kai ymmärrän alkoholisteja
Toivoisin heidän itse ymmärtävän että alkoholi ei ole ratkaisu ongelmiin, se vaan pahentaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin heidän itse ymmärtävän että alkoholi ei ole ratkaisu ongelmiin, se vaan pahentaa niitä.
Vaikka alkoholisti sen ymmärtää niin juomiseen on se himo mikä on saatava täytettyä. Tiedän sen koska itselläni on sitä. Ja lapset jo muuttaneet pois. Ei siihen himoon auta muiden neuvot
Sama asia täällä.Päiväkään en kadu eroa,hän on jo haudassa,syy kunigas alkon...Pääsin kuitenkin erolla irti virta-hepo olohuoneesta.Nykyisn vaan huomaan ihmisistä,kun kyse naiset:Olisi kiva mennä bubi kaljalle tai tulisin teille viinipullon kanssa.Ei kiito! 12 vuotta riiti juoppo.En ota ihmisiä elämääni,joille olut ja viini on numero1. Yksi ystäväni on jo ollut 4v.Hoiva-koti osasto josta ei palaa koskaan pois.Jäljellä vain lähi muisti ja ei vanha.Kun kalja,viini oli noro 1.Ennemmin sitä, kuin ruokaa työtömyys-päivärahoilla.Ei katso ikää alkoholin käytäjiä,ei sukupuolta kun tuhoo aivot!