Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka puhuu toiselle aikuiselle lässyttäen/yksinkertaisesti

Vierailija
11.06.2014 |

Tuli toisesta ketjusta mieleen, eli voi hemmetti että ärsyttää aikuiset jotka alkaa puhumaan alentavaan sävyyn toiselle aikuiselle. Kysytään ihan typeriä ja laitetaan sellainen lässytysääni päälle. Joku kiero vallankäyttötapa vai mitä helvettiä? Suurin osa ihmisistä puhuu mulle ihan normaalisti, mutta välillä törmään tollasiin ihmisiin (naisiin) jotka puhuu jotenkin tosi kummallisella äänensävyllä mulle, aivan kuin olisin lapsi. Onko mun olemuksessa jotain vikaa vai mikä tää ilmiö on? Tunnustaako kukaan puhuvansa joskus yksinkertaistaen toisille? Olen huomannut että varsinkin vieraassa seurassa vähän ujoille aletaan puhumaan kuin tyhmälle, mutta äly hoi, eivät ujotkaan ole mitään tyhmiä vaan normaaliälyisiä. Itse en edes ole mielestäni mikään kovin ujo ihminen mutta vähän vetäytyvämpi vieraassa seurassa vain siis, silloin tuntuu että nämä lässyttäjät jotenkin hyökkää kimppuun. 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opettaja ja opettajilla tämä muiden neuvominen ja itsensä ylentäminen on todellakin verissä. Yli 20 vuotta virassa ollutta kollegaa aletaan jatkuvasti neuvomaan kuin mitään ymmärtämätöntä lasta. Opettajien kanssa ei oikein pysty keskustelemaan mitään, kun besserwisseröinti alkaa välittömästi. En ole vapaa-ajallani opettajien kanssa tekemisissä, rasittavaa porukkaa.

Vierailija
62/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oppinut puhumaan ja myös kirjoittamaan niin yksinkertaistaen, että jokainen läsnäolija aina ymmärtää. Menee varmaan yli joskus, mutta tähän on päädytty syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papit ovat lässyttämisen ja ihmisten älyllisten kykyjen väheksynnän mestareita. Ja tähän kun vielä lisätään se tekopyhä ja ulkokultainen hurskastelu!

Vierailija
64/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyttäjille kannattaa alkaa puhumaan samaan tapaan, ikään kuin "ilahtuneena", että on löytynyt samanhenkinen toveri! Kannattaa kokeilla, ihan pokkana vaan. Mieluiten jos saa vielä pientä innostusta ääneensä, sitä parempi. Siinä sitä on ulkopuolisille ihmettelemistä kun kaksi aikuista puhuu toisilleen kuin kolmevuotiaille päiväkerhon lapsille.

Eikä kannata häkeltyä, jos toinen alkaa puhua yhä korostuneemmin (se yleensä väistämättä tapahtuu), jatkat vain sillä alkuperäisellä ylemmyydentuntoisella, pikkulapsia innostavalla ja holhoavalla sävyllä.

En tiiä, itse saan tosta jotain sairasta sisäistä iloa kun teen noin.

Vierailija
65/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ulkomailla asuneet tai kulttuuritaustaiset hakevat samanhenkisyyttä toisen samassa maassa asuneen kanssa ripsiä räpsytellen, hymyillen ja hunajaisella äänellä puhuen, eteenpäin kumartuen ja suunnilleen henkisesti pöydän yli käsivartta koskettaen. Eivät ehkä kosketa, mutta toistuva kontaktin ja reaktion haku myös sanallisesti käynnissä. Ihan luontevaa, jos ovat sitä tyyppiä.

Itse en hirveästi kohtaa lässytystä, ehkä kun en ole enää nuori tai kauniiksi laittautunut. Väheksyntä, huvittuneisuus, sivuuttaminen, ärtymys ja selän takana supina ovat vuoron perään vaihdellen yhtä väsyttäviä.

Vierailija
66/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi työ ja itseä 10 v nuorempi työkaveri lässyttää kuin 3 vuotiaalle !

Artikuloi ja toistelee nimeäni, painottaa ohjeitaan "aina tämä kiinni, _AINA_"

teen jotain hänen mielestään väärää, niin puuttuu äkkiä tilanteeseen näin "appappap!!!" Kuin olisin pikkulapsi koskemassa kuumaa hellan levyä.

En tiedä miten reagoida ja mitä tuohon kannattaa sanoa. Olen tähän asti vaan ollut kuin en olisi huomaavinaan mutta ei nyt näköjään tehoa.

Kyse on siis sellaisista asioista, jotka ovat lähinnä näkemyseroja ja eri tapoja toimia.

Ymmärrän että heillä on omat toimintatapansa, mutta ei asioita noin kerrota.

Tämä tyyppi on saanut minut nyt varuilleni ja jännitän koska sieltä taas tulee jotain.

Hän saattaa seurailla tekemisiäni ja nähdä, etten jossain toimi kuten hän ja kysyä "teethän sä tän joka kerta näin...." kun näki etten tehnyt. Saa minut tuolla nalkkiin ja nolostumaan ja selittelemään itseäni.

En ole sanonut suoraan, että lopeta toi, koska se koettaisiin konfliktin aiheuttamiseksi ja minut syylliseksi todennäköisesti. Saisin vaan riitelijän maineen.

Samaten esimiehelle sanomista epäröin siksi, etten halua tuota konfliktin aiheuttajan mainetta, jonka tiedän siitä saavan. Esimiehen kuullen hän käyttäytyy hyvin tietenkin.

Ja tyyppi tekee tuota ihan tiedostaen ja ilkeyttään, nauttii siitä kun olen epävarmemmassa asemassa.

Antakaa neuvoja miten toimia?

Täräyttääkö takaisin silläkin uhalla että hommat loppuu ja koeaika katkeaa? Ja joo, näitä on nähty että jos ei kaikkea pskaa niele niin on kenkää tullut tai vuorot vähentynyt.

Tämä henkilö ei ole esimies.

Yrittäisin vain kestää. Ota sen lässytys ihan viihteenä.

Vierailija
67/67 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyttäjän mielenmaisema on yksinkertainen ja typistynyt. Lässyttäjä ymmärtää ja tulee toimeen korkeintaan itsensä kaltaisten kanssa, ja heitäkin on onneksi vain vähän. Lässyttäjän tapa kommunikoida ei kuvasta vastaanottajaa millään tavoin, vaan kertoo kaiken lässyttäjästä itsestään. Parasta mitä lässyttäjälle voi tehdä, on ohjata hänet tyhjään huoneeseen (tai siivouskomeroon), lukita ovi ja jättää sinne. Loputon lässytys tosin kuuluu paksujenkin ovien ja eristeiden läpi, mutta ei sentään kaiu ja riivi korvissa kuten lähietäisyydellä. Lisäksi välttyy näkemästä lässyttäjän oksettavaa olemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi