Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka puhuu toiselle aikuiselle lässyttäen/yksinkertaisesti

Vierailija
11.06.2014 |

Tuli toisesta ketjusta mieleen, eli voi hemmetti että ärsyttää aikuiset jotka alkaa puhumaan alentavaan sävyyn toiselle aikuiselle. Kysytään ihan typeriä ja laitetaan sellainen lässytysääni päälle. Joku kiero vallankäyttötapa vai mitä helvettiä? Suurin osa ihmisistä puhuu mulle ihan normaalisti, mutta välillä törmään tollasiin ihmisiin (naisiin) jotka puhuu jotenkin tosi kummallisella äänensävyllä mulle, aivan kuin olisin lapsi. Onko mun olemuksessa jotain vikaa vai mikä tää ilmiö on? Tunnustaako kukaan puhuvansa joskus yksinkertaistaen toisille? Olen huomannut että varsinkin vieraassa seurassa vähän ujoille aletaan puhumaan kuin tyhmälle, mutta äly hoi, eivät ujotkaan ole mitään tyhmiä vaan normaaliälyisiä. Itse en edes ole mielestäni mikään kovin ujo ihminen mutta vähän vetäytyvämpi vieraassa seurassa vain siis, silloin tuntuu että nämä lässyttäjät jotenkin hyökkää kimppuun. 

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaapa tömän päivän naispappi nuoriso ohjaaja jumalanpalvelusjumis. Saarnan aiheena hammaslääkäripekko vs marian pelko?!!! Geeeesh mitä pskaa. Just tän takia EI KIITOS NAISPAPEILLE! LIPERIT KAULASSA KUVITELLAAN OLEVAN HENGEN JOHTAMIA SAMOIN KUIN TEINIXIT TK KESKUKSISSA STETOSKOOPIT KAULASSA KUVITTELEE OLEVANSA PÄTEVIÄ LÄÄKÄREITÄ EKASSA DUUNISSAAN.

Vierailija
42/67 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kuuntelenkin vain ortodoksimessuja. Aitoa Jumalan sanaa eikä lässytystä naispappineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispapit oli yksi fkin huge mistake. Moraalikadotus.171

Vierailija
44/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työ ja itseä 10 v nuorempi työkaveri lässyttää kuin 3 vuotiaalle !

Artikuloi ja toistelee nimeäni, painottaa ohjeitaan "aina tämä kiinni, _AINA_"

teen jotain hänen mielestään väärää, niin puuttuu äkkiä tilanteeseen näin "appappap!!!" Kuin olisin pikkulapsi koskemassa kuumaa hellan levyä.

En tiedä miten reagoida ja mitä tuohon kannattaa sanoa. Olen tähän asti vaan ollut kuin en olisi huomaavinaan mutta ei nyt näköjään tehoa.

Kyse on siis sellaisista asioista, jotka ovat lähinnä näkemyseroja ja eri tapoja toimia.

Ymmärrän että heillä on omat toimintatapansa, mutta ei asioita noin kerrota.

Tämä tyyppi on saanut minut nyt varuilleni ja jännitän koska sieltä taas tulee jotain.

Hän saattaa seurailla tekemisiäni ja nähdä, etten jossain toimi kuten hän ja kysyä "teethän sä tän joka kerta näin...." kun näki etten tehnyt. Saa minut tuolla nalkkiin ja nolostumaan ja selittelemään itseäni.

En ole sanonut suoraan, että lopeta toi, koska se koettaisiin konfliktin aiheuttamiseksi ja minut syylliseksi todennäköisesti. Saisin vaan riitelijän maineen.

Samaten esimiehelle sanomista epäröin siksi, etten halua tuota konfliktin aiheuttajan mainetta, jonka tiedän siitä saavan. Esimiehen kuullen hän käyttäytyy hyvin tietenkin.

Ja tyyppi tekee tuota ihan tiedostaen ja ilkeyttään, nauttii siitä kun olen epävarmemmassa asemassa.

Antakaa neuvoja miten toimia?

Täräyttääkö takaisin silläkin uhalla että hommat loppuu ja koeaika katkeaa? Ja joo, näitä on nähty että jos ei kaikkea pskaa niele niin on kenkää tullut tai vuorot vähentynyt.

Tämä henkilö ei ole esimies.

Vierailija
45/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millasta toi virastoääni on käytännössä? Tarvitaan vinkkejä besserwissereiden selättämiseen ;)

Selkeä, sivistyneen kuuloinen artikulointi, jotta vastakohta lässytykselle on ilmeinen.

Lyhyet, oikeaoppisesti (kieliopillisesti) muotoillut lauseet. Hieman puhekielistä ilmaisua sekaan, jotta kuulostaa luontevalta.

Vakaa katsekontakti, tarvittaessa yläviistosta. Tämä korostaa älyllistä tasoeroanne, eikä edellytä pituuseroa :D

Monalisamainen hymy on hyvä lisäefekti ja saa lässyttäjän olon epävarmaksi, koska hän ei tiedä, hymyiletkö hänelle holhoavasti/ystävällisesti vai suorastaan naurat sisäisesti.

Vierailija
47/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teen jotain hänen mielestään väärää, niin puuttuu äkkiä tilanteeseen näin "appappap!!!" Kuin olisin pikkulapsi koskemassa kuumaa hellan levyä.

En tiedä miten reagoida ja mitä tuohon kannattaa sanoa. Olen tähän asti vaan ollut kuin en olisi huomaavinaan mutta ei nyt näköjään tehoa.

Kyse on siis sellaisista asioista, jotka ovat lähinnä näkemyseroja ja eri tapoja toimia.

Tämä tyyppi on saanut minut nyt varuilleni ja jännitän koska sieltä taas tulee jotain.

Hän saattaa seurailla tekemisiäni ja nähdä, etten jossain toimi kuten hän ja kysyä "teethän sä tän joka kerta näin...." kun näki etten tehnyt. Saa minut tuolla nalkkiin ja nolostumaan ja selittelemään itseäni.

En ole sanonut suoraan, että lopeta toi, koska se koettaisiin konfliktin aiheuttamiseksi ja minut syylliseksi todennäköisesti. Saisin vaan riitelijän maineen.

Samaten esimiehelle sanomista epäröin siksi, etten halua tuota konfliktin aiheuttajan mainetta, jonka tiedän siitä saavan. Esimiehen kuullen hän käyttäytyy hyvin tietenkin.

Ja tyyppi tekee tuota ihan tiedostaen ja ilkeyttään, nauttii siitä kun olen epävarmemmassa asemassa.

Täräyttääkö takaisin silläkin uhalla että hommat loppuu ja koeaika katkeaa? Ja joo, näitä on nähty että jos ei kaikkea pskaa niele niin on kenkää tullut tai vuorot vähentynyt.

Odota, että koeaika päättyy. Sitten voit esim. tiimipalaverissa, yleisellä tasolla ottaa puheeksi, miten huonon vaikutuksen lässytys ja alentava puhetapa tekee asiakkaisiin, työtovereihin tai opiskelijoihin.

Niin syntyy keskustelua, koska taatusti et ole mielipiteesi ja kokemuksesi kanssa yksin. Tällöin esimieskin joutuu jo virkansa puolesta ottamaan kantaa koulutuksen kehittämisen puolesta ja tällaisen haitallisen "ohjaustavan" karsimisen puolesta.

Vierailija
48/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota, että koeaika päättyy. Sitten voit esim. tiimipalaverissa, yleisellä tasolla ottaa puheeksi, miten huonon vaikutuksen lässytys ja alentava puhetapa tekee asiakkaisiin, työtovereihin tai opiskelijoihin.

Niin syntyy keskustelua, koska taatusti et ole mielipiteesi ja kokemuksesi kanssa yksin. Tällöin esimieskin joutuu jo virkansa puolesta ottamaan kantaa koulutuksen kehittämisen puolesta ja tällaisen haitallisen "ohjaustavan" karsimisen puolesta.

Kiitos, tämä voisi auttaa!

Vierailija
49/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä katkasen lässytyksen heti alkuunsa.

Vierailija
50/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synapsiz kirjoitti:

Nyt ootte vähän mun mielestä kujalla olleet.

Koen että lässytys on lässyttäjän itsesuojelua. "Kun lässytän, tuo vahvempi ihminen ei saakaan otetta minusta ja kohtelee hellemmin".

Itsetunto juttuja; taannutaan lapsekkaalle tasolle. / Peitetään pelkoa toisen yliotteesta.

Ei ole tätä, vaan ihmeellinen yritys olla auktoriteetti

Vierailija
51/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just monilla sh lla psykologeilla ja kaikenmaailman hoitoa antavilla ihmisillä on parentaalinen ääni sellainen oikein.

No niin Janne katsotaas nyt mitä sitä oikein puhuttais tänään.

Vierailija
52/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan lässyttäjälle.

-Vaamasti on tälleen! (puhuen kuin lapsi)

Vierailija
53/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kukaan uskalla tulla käyttämään tuollaisia alentavia temppuja tai piruilemaan muutenkaan kun olen raivohullun maineessa.

Vierailija
54/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani käyttää tuota tyyliä parodisesti. Aika hyvin 14 v.

No minä lataan takaisin samalla tyylillä: Voi kuule iskulin pikku mussukka kun se busseliini tulee pyskälle vasta 5 minsa päästä

Sitten nauretaan molemman "paskaset naurut" ja vierellä seisova ylikeski-ikänen nainen katsoo meitä paheksuvasti.

Vierailija
55/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyttävä työkaveri haluaa alentaa sinua. "Olet alempiarvoinen ja puhun sinulle siksi kuin lapselle. Myös terapeutit lässyttää. Se on kai jokin terapeuttiääni vaan. En tiedä.

Vierailija
56/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poikani käyttää tuota tyyliä parodisesti. Aika hyvin 14 v.

No minä lataan takaisin samalla tyylillä: Voi kuule iskulin pikku mussukka kun se busseliini tulee pyskälle vasta 5 minsa päästä

Sitten nauretaan molemman "paskaset naurut" ja vierellä seisova ylikeski-ikänen nainen katsoo meitä paheksuvasti.

Idioottien huumoria ja tyhjän nauramista.

Vierailija
57/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuosta, kun on hyväntahtoinen.

Vierailija
58/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ilmeisesti hyvin lapsekas katse, tai jotain hyvin typerää ilmeessä, sillä saan kuulla lässytystä päivittäin.

Kaupassa, töissä, ihan joka paikassa. Ensi oletus on, että olen eksynyt, en ymmärrä mitä kysytään, tai minulle pitää puhua hyvin hitaasti, että ymmärtäisin.

Se on aika huvittavaa, kun en ole tyhmimmästä päästä, enkä edes kovin nuori. Mutta yritän nykyään ottaa siitä hauskuuden irti. Nuorempana se harmitti, mutta eihän muiden ennakkoluuloille voi mitään.

Vierailija
59/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin ymmärrän sua AP. Mulla on ollut kylläkin kyseessä mies, jonka kanssa teemme yhteistyötä aina silloin tällöin tietyn projektin tiimoilta. Mua ärsyttää ihan helvetisti miten se lässyttäen selittää mulle alan yksinkertaisia asioita, jotka jokainen alaa vähänkään opiskellut tietää. Sitten vaan tonnin seteli naamallani nyökyttelen ja katoan pian itsenäisesti työskentelemään. En ole kuulemma ainoa nainen, jota kohtaan on tälläinen. Täytyisi varmaan joskus vastata lässyttäen samaa paskaa takaisin, mutten halua draamaa työpaikalle.

Vierailija
60/67 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kun alkaa puhua lässyttäen, se on mennyt tosi ylimieliseksi. Nykyisin tekee sitä harvoin, enemmän harrastaa vielä tuota spleinaamista. Joskus lässytän takaisin ja ilme on kyllä jännän kauhistunut silloin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi