Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen varasijat kevät 2021

Vierailija
19.06.2021 |

Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.

Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.

Kommentit (962)

Vierailija
41/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne?

Vierailija
42/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten oikiksen varasijat on liikkuneet?

Paikka Rovaniemelle todistusvalinnassa on, mutta varasijalla muualle 16.

Pitää varmaan vielä rauhassa odotella, vaikka en usko, että noin paljoa nousisi?!

Tuskin nousee noin paljoa hakupainealalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä paras varasija kuudesta hakukohteesta 21. En kyllä usko et siltä sijalta saan koulupaikkaa ei-ensikertalaisena. Toistaiseksi siis tiedossa vasta yo-pisteet. Kovasti valintakoepisteitä odottelen. En oo missään vaiheessa uskonu pääseväni yo-valinnassa, koska en kirjottanu matikkaa, niin saan pisteitä vaan 4/5 aineesta. Amiskatodistusvalintaan en päässy mukaan, koska tutkinto käyty ennen vuotta 2015. 😞

Tämä tilanteeni kääntyi juuri parempaan, kun sain valintakoevalinnassa yhteen hakukohteeseen 1. varasijan! Muista hakukohteista vielä pisteitä jännäten. Olen hakenut sosionomiksi monimuoto/verkko-opintoihin ja valmis ottamaan minkä tahansa kuudesta hakuvaihtoehdosta, koska kilpailu on kova päästä ylipäänsä sisään.

Vierailija
44/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks hait lappiin????

Helppo päästä. Itsekin hain verkko-opintoihin, jotta olisi yksi varma paikka. Sain tosin muualtakin paikan.

Vierailija
45/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki amk sairaanhoitaja, varasija 14 Jaahas, liekö mahkuja? Saloon varasija 26

Muita?

Moi. Itse oli viime vuonna Seamkiin jollain +20 varasijalla ja päädyin johonki viidenteen varasijaan, että kyllä sulla on hyvät mahkut päästä ainaki Seinäjoelle opiskeleen. Mäki oon yrittämässä päiväopintoihin seinäjoelle samaan alaan, mutta oon vielä kaukana paikasta. Toivottavasti pääsisit. Tsemppiä.

Vierailija
46/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki amk sairaanhoitaja, varasija 14 Jaahas, liekö mahkuja? Saloon varasija 26

Muita?

Moi. Itse oli viime vuonna Seamkiin jollain +20 varasijalla ja päädyin johonki viidenteen varasijaan, että kyllä sulla on hyvät mahkut päästä ainaki Seinäjoelle opiskeleen. Mäki oon yrittämässä päiväopintoihin seinäjoelle samaan alaan, mutta oon vielä kaukana paikasta. Toivottavasti pääsisit. Tsemppiä.[/quote

Kiitti vastauksesta. Unohdin mainita että hain monimuoto-opintoihin, sinne taitaa olla vaikeempi päästä. Mut jännätään vielä!

Vierailija
47/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita?

Moi. Itse oli viime vuonna Seamkiin jollain +20 varasijalla ja päädyin johonki viidenteen varasijaan, että kyllä sulla on hyvät mahkut päästä ainaki Seinäjoelle opiskeleen. Mäki oon yrittämässä päiväopintoihin seinäjoelle samaan alaan, mutta oon vielä kaukana paikasta. Toivottavasti pääsisit. Tsemppiä.

Sairaanhoitajaksiko hait tänäkin vuonna? :)

Vierailija
48/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita?

No eiköhän se tuosta tule ilmi

Vierailija
49/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita?

Juu Sairaanhoitajaksi Seamkiin. Päiväopintoihin. Tällainen nippanappa nelikymppinen alanvaihtaja🤦‍♂️😂 ehkä syksyllä on paremmat mahkut, kun vähemmän hakijoita.

Vierailija
50/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita?

Moi. Itse oli viime vuonna Seamkiin jollain +20 varasijalla ja päädyin johonki viidenteen varasijaan, että kyllä sulla on hyvät mahkut päästä ainaki Seinäjoelle opiskeleen. Mäki oon yrittämässä päiväopintoihin seinäjoelle samaan alaan, mutta oon vielä kaukana paikasta. Toivottavasti pääsisit. Tsemppiä.[/quote

Kiitti vastauksesta. Unohdin mainita että hain monimuoto-opintoihin, sinne taitaa olla vaikeempi päästä. Mut jännätään vielä!

Paljonko oli pisteraja SH:n monimuotoon? Päiväpuolelle oli perjantaina 63,8. Vielä en ole tohtinut käydä tarkistamassa etyä olisiko jo tippunut edes vähän.

Vierailija
51/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita?

Paljonko oli pisteraja SH:n monimuotoon? Päiväpuolelle oli perjantaina 63,8. Vielä en ole tohtinut käydä tarkistamassa etyä olisiko jo tippunut edes vähän.

62,95

Vierailija
52/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaiks, varasija 19. laskenut 16. Tästä tulee jännä kesä. :D

-ap

Vierailija
53/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xamkiin eh linjalle varasijalla 4. Oon ei ensikertalainen ja vähän harmittaa kun itellä kummiski valintakokeessa enemmän pisteitä kuin mitä alin hyväksytty 🥲

Mulla vähän samat fiilikset, jos oisin ensikertalainen niin oisin päässyt suoraan sisään. Mä olen varasijalla 1, jännittää kyllä ihan sikana :D Saa nähä miten käy.

Siis nyt mulla on hävinny opintopolusta toi 1. Varasija ja siinä kohalla on viiva ja lukee että valinta kesken... Oliks mun mahikset tässä 😭

Vierailija
54/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Helsingin yliopistossa mitään liikehdintää menossa?

Vierailija
55/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko metropoliaan on tullut tuloksia? Itse en sinne hakenut mutta kiinnostais etenkin ensihoito minkälaiset pisterajat ollut valintakokeessa.

Oulu se jaksaa odotuttaa, mun ensimmäinen hakutoive ja rajat on varmasti ensihoidossa korkeat vaikka sinne otetaan sisään peräti 40. Mutta ei se mieltä lämmitä näin ei ensikertalaiselle ihan hirveästi 🥲

Turussa alimmat pisterajat tippunu aikaisemmasta 85,7->84,91 👀 ensihoito edelleen siis kyseessä.

Vierailija
56/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekki ootan Oulua. Tuskimpa pääsen, mutta alkais ehkä Kuopion varasija liikkua, kun tulee isompien koulujen tuloksia. Liian jännittävää 😄 edelleen bioanalyytikko kuopio amm varasija 5. Pistein 113 (alin 117). Ei mitään hajua onko mahista!!!!

Täsä jo kattelin syksyn hakuja. Onkohan syksyllä myös samanlainen pääsykoe? Ei lue mitään eriteltyä, ainoastaan ettei muka tarvitse kummemmin valmistautua. Mitä lie tarkoittaa. 🤔 jollain kokemusta syksyn hausta?

Vierailija
57/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä paras varasija kuudesta hakukohteesta 21. En kyllä usko et siltä sijalta saan koulupaikkaa ei-ensikertalaisena. Toistaiseksi siis tiedossa vasta yo-pisteet. Kovasti valintakoepisteitä odottelen. En oo missään vaiheessa uskonu pääseväni yo-valinnassa, koska en kirjottanu matikkaa, niin saan pisteitä vaan 4/5 aineesta. Amiskatodistusvalintaan en päässy mukaan, koska tutkinto käyty ennen vuotta 2015. 😞

Tämä tilanteeni kääntyi juuri parempaan, kun sain valintakoevalinnassa yhteen hakukohteeseen 1. varasijan! Muista hakukohteista vielä pisteitä jännäten. Olen hakenut sosionomiksi monimuoto/verkko-opintoihin ja valmis ottamaan minkä tahansa kuudesta hakuvaihtoehdosta, koska kilpailu on kova päästä ylipäänsä sisään.

Edellisen lisäksi jännään ykköstoiveeseeni 4. varasijalta. Tosin sinne otetaan valintakokeella ei-ensikertalaisia vaan 4, joten enpä usko että kaikki tällä hetkellä paikan saaneet peruvat.

Vierailija
58/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20.varasija sosionomi diak, onkohan mitään mahdollisuutta päästä 😔

Vierailija
59/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin kouluun hait?

Vierailija
60/962 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valintakoepisteet 61.57 ja ekassa hakukohteessa varasijalla 19 :( alin hyväksytty täl hetkel 66.8

Mihin hait?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan