Korkeakoulujen varasijat kevät 2021
Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.
Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.
Kommentit (962)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oamk röntgenhoitajaksi valittu 33 ja vastaanottaneita 21. Oon varasijalla 16 ensikertalaisena. Vieläköhän ois mahdollisuus..
Onko tuossa mukana ehdollisesti vastaanottaneet?
En osaa sanoa, vipusesta katsoin
Miten voi tulla vielä valituksi varasijalta 2.8. saakka, vaikka opiskelupaikat on pitänyt ottaa vastaan 16.7. mennessä? Kiitos jo etukäteen vastauksista! :) ja kyseessä siis yliopisto
Nyt päästiin varasijalta 6 ykköseksi. Sosionomiksi. Kaikki sormet ja varpaat ristiin 😂
Vierailija kirjoitti:
Oamk röntgenhoitajaksi valittu 33 ja vastaanottaneita 21. Oon varasijalla 16 ensikertalaisena. Vieläköhän ois mahdollisuus..
Valittu on 33, jossa on laskettu mukaan aina varasijoilta nousseet. Aloituspaikkoja on 28. Ei mahista. Itse olen myös varasijalla 9 samaan alaan
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tulla vielä valituksi varasijalta 2.8. saakka, vaikka opiskelupaikat on pitänyt ottaa vastaan 16.7. mennessä? Kiitos jo etukäteen vastauksista! :) ja kyseessä siis yliopisto
Selaa tätä ketjua niin löydät kyllä tähän vastauksen.
Oon varasijalla 2 yhteisöpedagogin monimuoto-opintoihin Humakiin. Onkohan ensikertalaisena vielä tsäänssejä opiskelupaikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Nyt päästiin varasijalta 6 ykköseksi. Sosionomiksi. Kaikki sormet ja varpaat ristiin 😂
Mikä koulu? 🙂
Jokaiselle varasijalla olevalle tarjotaan vapautunutta paikkaa ja aikaa on ottaa vastaan viikon verran. Näin se ketju liikkuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle varasijalla olevalle tarjotaan vapautunutta paikkaa ja aikaa on ottaa vastaan viikon verran. Näin se ketju liikkuu koko ajan.
Melkein oikein. Samoilla tasapisteillä varasijoissa olevilla karsinta ensin korkeakoulun valitseman koeosion parhaiden pisteiden mukaan, jos siinä vaiheessa yhä tasatilanne niin testikysymyksiin vastaamiset katsotaan ja niissä parhaiten vastannut valitaan ja jos yhä tasatilanne niin sitten hakukone arpoo
On toivoa vielä, varasijat liikkuu hitaasti. Niin kauan, kun on paikkoja vielä vastaanottamatta, niin on toivoa.👍
Olen kotitalousopettajaksi Joensuuhun 2. varasijalla (ollut alusta alkaen), Vipusen mukaan paikoista otettu vastaan 30/33. Kuinkahan tod.näköistä päästä vielä sisään?
Kuinkahan paljon tarvitaee hengitystä pidätellä kun tällä hetkelle ensimmäisellä varasijalla maisterin tutkintoon, johon otetaan 10 sisään😂
Kr kirjoitti:
Olen kotitalousopettajaksi Joensuuhun 2. varasijalla (ollut alusta alkaen), Vipusen mukaan paikoista otettu vastaan 30/33. Kuinkahan tod.näköistä päästä vielä sisään?
Tuon mukaan ihan hyvät mahikset, mutta sitä en tiedä ovatko Vipusen tiedot ajan tasalla? Jos laahaavat vaikka vuorokauden pari perässä, niin tilanne voi olla jo toinen.
Tietääkö kukaan miten usein Vipunen päivittyy?
Googletin ja päivittyy noin kerran vuorokaudessa edellispäivän tiedoilla. Eli jonkun verran on jäljessä.
Miksköhän ei varasijat liiku, vaikka paikkoja on 9 ottamatta vastaan? 🤔
Ehkä ne päivitetään kerran vuorokaudessa? Jos aamulla sitten liikkuisi.
Sitä mietin että voiko samalla sijalla (esim 5) olla monta hakijaa jos ovat tasapisteillä? Vai erotellaanko tasapisteellä olevat hakijat jonkun kriteerin mukaan eri sijoille.
iis: Jos olen sijalla 5, olenko viides henilö jonossa vai voiko meitä olla siinä 10 tai 15?
Jälleen päivittynyt opintopolku. Todistusvalinnassa olen kahden pisteen päässä hyväksytystä, varasijalla 21!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään päivittyi ja lauan odotettu paikka tuli. 😊
Mitä pääsit opiskelemaan? 🙂
Biolääketiede ja valintakokeen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Miksköhän ei varasijat liiku, vaikka paikkoja on 9 ottamatta vastaan? 🤔
Kyllä ne vielä liikkuvat, vaikkakin hitaasti. Toivon, että pääset sisälle, kuten kaikki muutkin täällä omaa tilannettaan jännittävät.
Onko tuossa mukana ehdollisesti vastaanottaneet?