Korkeakoulujen varasijat kevät 2021
Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.
Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.
Kommentit (962)
Vierailija kirjoitti:
Suuhygienisti tai sosionomi, kumpi on parempi? Ei-ensikertainen kyseessä.
Suuhygienisti on jo hyväksynyt ja sosionomi on ylempi hakutoive ja varasijalla 2
Ootko tutustunut opetussuunnitelmiin? Kumpi vaikuttaa enemmän omalta jutulta…
Vierailija kirjoitti:
Suuhygienisti on jo hyväksynyt ja sosionomi on ylempi hakutoive ja varasijalla 2
Nämähän ovat ihan tosi erilaisia töitä.
Sosionomi tarjoaa laajemmat työllisyysmahdollisuudet etenkin jos vuorotyö maittaa. Suuhygge taas ei tee öitä koskaan, mutta on itsenäinen asiakastyö. Sosionomi on enemmän tiimityötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10. Varasija nyt, yhteensä 9 tippui. Ei auta jäädä rannalle ruikuttamaan, vaan nyt syksyllä aloitan avoimen opinnot ja keväällä sitten väylähakua kohti. Tsemppiä kaikille ja onnea varasijoilta päässeille!
-ap
Seuraavaksi saakin jännittää, pääseekö polkuopintoihin sisään! Jos minuuteissa täyttyvät niin aika tuuripeliä sekin on.
Laureassa ainakin pitää suorittaa jokin orientaatiokurssi, jonka perusteella valitaan opiskelijat polkuopintoihin. Ilmeisesti osassa amkeista on edelleen käytössä ilmoittautumisjärjestyksessä sisään ottaminen.
Itse oon varasijalla 11 todistusvalinnassa ja 1 pisteen päässä siitä, millä on päässyt sisään. Onko niin, että samoilla pisteillä on 10 muutakin hakijaa? Todistusvalinnassahan saa vaan täysiä pisteitä, ei kymmenyksiä jos oon ymmärtänyt oikein.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon varasijalla 11 todistusvalinnassa ja 1 pisteen päässä siitä, millä on päässyt sisään. Onko niin, että samoilla pisteillä on 10 muutakin hakijaa? Todistusvalinnassahan saa vaan täysiä pisteitä, ei kymmenyksiä jos oon ymmärtänyt oikein.
Lisäys epäselvään kommenttiini: voi kai minun jälkeenkin olla samoja pistemääriä mutta edellä olevat kymmenen olisi ainakin samoilla pisteillä🤔
Onneksi kävin ammattikorkeakoulun aikana, jolloin se oli niin uusi koulutusmuoto, että paikat eivät täyttyneet yhteishaussa. Sitten vaan hakukirje koululle ja pyyntö päästä vapaalle paikalle. Neljä vuotta myöhemmin tradenomin paperit kädessä. Ja työuraa takana jo parikymmentä vuotta.
Toki mulla oli hyvät paperitkin, että ottivat huomioon paikkoja täytettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kävin ammattikorkeakoulun aikana, jolloin se oli niin uusi koulutusmuoto, että paikat eivät täyttyneet yhteishaussa. Sitten vaan hakukirje koululle ja pyyntö päästä vapaalle paikalle. Neljä vuotta myöhemmin tradenomin paperit kädessä. Ja työuraa takana jo parikymmentä vuotta.
Toki mulla oli hyvät paperitkin, että ottivat huomioon paikkoja täytettäessä.
Täysin samoin tein itse vuonna 1993 :)
Tänään päivittyi ja lauan odotettu paikka tuli. 😊
MKK kirjoitti:
Vipunen päivittyny, opintopolku ei. Meneekö lie maanantaihin sen päivitys.
On tämä kyllä peestä jos kouluu pääsee ja tulee äkkilähtö toiselle paikkakunnalle. Telttaan nukkumaan jne 😅 onko tietoa, että onko alussa etäopiskelua minkä verran??? Ootteko nähny lukkaria tms, jotka ootte jo päässy (Savoniaan)?
Tänään päivittyi opintopolku ja paikka tuli! 😊
Miksi olen edelleen varasijalla, vaikka jono ei ole liikkunut viikkoon yhtään? Miksei vaan voi laittaa opintopolkuun, että paikat täytetty, et saanut opiskelupaikkaa. No maanantaina varmaan tulee. Mikä siinä voi edes kestää elokuun alkuun?
Oon roikkunu ekalla varasijalla 30.6. lähtien ja alkaa jo pikkuhiljaa vituttaan 🙂
Vierailija kirjoitti:
Miksi olen edelleen varasijalla, vaikka jono ei ole liikkunut viikkoon yhtään? Miksei vaan voi laittaa opintopolkuun, että paikat täytetty, et saanut opiskelupaikkaa. No maanantaina varmaan tulee. Mikä siinä voi edes kestää elokuun alkuun?
Voi olla että jotkut on ottanu paikan ehdollisena vastaan. Minä olin ykköstoiveeseeni 4. varasijalla 21.6. alkaen (silloin valmistu sen kohteen tulokset), eilen oli tippunu 3. ja tänään 2. varasijalle. Eli meni aika pitkään et tapahtu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oon roikkunu ekalla varasijalla 30.6. lähtien ja alkaa jo pikkuhiljaa vituttaan 🙂
Varmasti. Itellä nyt kaks kertaa keikahtanu 1. varasijalta hyväksytyksi aina seuraavana päivänä. Mut edelleen odottelen jos pääsis ylempään kohteeseen.
No nyt ollaan siinä kuuluisassa varasija 1. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että jotkut on ottanu paikan ehdollisena vastaan. Minä olin ykköstoiveeseeni 4. varasijalla 21.6. alkaen (silloin valmistu sen kohteen tulokset), eilen oli tippunu 3. ja tänään 2. varasijalle. Eli meni aika pitkään et tapahtu mitään.
No saanko jonkun viestin, kun minun paikkani on varmistettu, vai täytyykö käydä joka päivä katsomassa onkohan tilanne muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saanko jonkun viestin, kun minun paikkani on varmistettu, vai täytyykö käydä joka päivä katsomassa onkohan tilanne muuttunut?
Siitä ainakin tulee sähköposti, jos sinulle tarjotaan paikkaa. Jos paikat on täytetty, en tiedä tuleeko siitä viestiä.
Metropolia sosionomi-linjalla pudonnut jo 28 varasijapaikkaa
Näkyy tälle päivää jo varasijat päivittyneen
Vierailija kirjoitti:
Tänään päivittyi ja lauan odotettu paikka tuli. 😊
Mitä pääsit opiskelemaan? 🙂