Korkeakoulujen varasijat kevät 2021
Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.
Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.
Kommentit (962)
Vierailija kirjoitti:
Jälleen päivittynyt opintopolku. Todistusvalinnassa olen kahden pisteen päässä hyväksytystä, varasijalla 21!
Minä oon varasijalla 11 ja pisteen päässä! Todistusvalinnassa on vain täysiä pisteitä, joten uskoisin että edelläni on samoissa pisteissä olevia🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen päivittynyt opintopolku. Todistusvalinnassa olen kahden pisteen päässä hyväksytystä, varasijalla 21!
Minä oon varasijalla 11 ja pisteen päässä! Todistusvalinnassa on vain täysiä pisteitä, joten uskoisin että edelläni on samoissa pisteissä olevia🤔
Samaa mietin, että tasapisteillähän todistusvalinta menee. Tiukkaa on karsinta, tässäkö sitten katsotaan tasapisteissä olevien koepisteetkin? Itse olen varasijalla 9 koevalinnassa, alle pisteen erolla alimpaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin, että tasapisteillähän todistusvalinta menee. Tiukkaa on karsinta, tässäkö sitten katsotaan tasapisteissä olevien koepisteetkin? Itse olen varasijalla 9 koevalinnassa, alle pisteen erolla alimpaan.
Kysyin tätä Laureasta ja tässä vastaus (en tiedä päteekö kaikkiin kouluihin):
Mikäli viiden aineen tuottama yhteispistemäärä on kahdella tai useammalla hakijalla sama, ratkaistaan hakijoiden paremmuusjärjestys seuraavien tasasijasääntöjen mukaan:
1. Hakutoivejärjestys
2. Yo-arvosanat:
- I. Äidinkieli
- II. Matematiikka
- III. Vieras kieli/toinen kotimainen kieli
Sitä en huomannut kysyä, että voiko kanssani olla muita juuri samalla varasijalla.
Minä olen 10 sijalla ja alle pisteen päässä alimmasta hyväksytystä. Mietin onko toivo mennyttä. Vipusen mukaan paikkoja olisi vielä juuri tuo kymmenkunta, mutta se ei ole päivittynyt sitten lauantain. Nekin siis ovat sattaneet mennä jo. :(
Onko muita ensihoitajia jotka on varasijoilla? Itse varasijalla 1. Xamkiin 🤓
Ihmisraunio kirjoitti:
Tai siis ensihoitajaksi haluavia 😅
Ihmisraunio kirjoitti:
Täällä myös yksi ensihoitajaksi haluava! 🙋🏼♀️ En tosin oo ensikertalainen, niin sisäänpääsy on hieman haastavanpuoleista… Lappeenrannasta sain onneksi jo paikan, mutta jonottelen vielä Tampereelle ja Helsinkiin, ettei tarttis 400km muuttaa 😅
Onko nyt siis niin, että ei-ensikertalaiset on jossain omassa jonossaan? Mulla ei oo varasijat liikkunu koko aikana mihinkään ja paikkoja on ainakin Vipusen mukaan paljon ottamatta vastaan. Alkaa vähän turhauttaa tää odottelu, ku pisteitä on kuitenki reilusti yli alimman hyväksytyn rajan 🙃🙃
Ekalla varasijalla ykköstoiveeseen, nyt jännittää.
Luokanopeksi varasijalta 20, jesh! 🤩💪🏻
Usko meinasi jo loppua kun päivää vaille 3 viikkoa olin 1. varasijalla ja nyt vihdoin tarjottiin koulupaikkaa!
Ihmisraunio kirjoitti:
Usko meinasi jo loppua kun päivää vaille 3 viikkoa olin 1. varasijalla ja nyt vihdoin tarjottiin koulupaikkaa!
Minne pääsit? Onnea paikansaaneille! 👍😊
Tilanne 18.6.2021
AMK-Valintakoe
alimmat hyväksytyt pisteet: 63.8 varasija 46
Tilanne 20.7.2021
AMK-Valintakoe
alimmat hyväksytyt pisteet 62.61 vatasija 24
Kyllä on pienet marginaalit. Henkisesti varautunut ottamaan jonkun maksullisen matikkakurssin ja tentata pää punaisena loppuvuoden valintakokeisiin. Kevään toisiin valintakokeisiin harjoittelin vähän kaikkea ja näköjään kahden pisteen päähän jäin paikasta. Seuraaviin mennään ainoastaan matikkaa treenaten ja sieltä hyvät pisteet ja kouluun. Ala muuten oli sairaanhoitaja, päiväopinnot ja olen ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt siis niin, että ei-ensikertalaiset on jossain omassa jonossaan? Mulla ei oo varasijat liikkunu koko aikana mihinkään ja paikkoja on ainakin Vipusen mukaan paljon ottamatta vastaan. Alkaa vähän turhauttaa tää odottelu, ku pisteitä on kuitenki reilusti yli alimman hyväksytyn rajan 🙃🙃
Oletko katsonut onko ei ensikertalaisten paikat jo mennyt? Voihan olla että kaikki paikat on ensikertalaisten.
Vierailija kirjoitti:
Onko päivittynyt tänään?
On
Mistä vipusesta näkee tilastot hakeneista ja valituista? En osaa käyttää :(
Vierailija kirjoitti:
Ihmisraunio kirjoitti:
Minne pääsit? Onnea paikansaaneille! 👍😊
Kiitos! Pääsin ei ensikertalaisena Xamkiin ensihoitolinjalle 😬
Ihmisraunio kirjoitti:
Onnea!
Minä olen roikkunut toukokuun lopusta asti ekalla varasijalla. Usko mennyt jo. :D
Tämä muakin kiinnostaa, että voiko samalla varasijalla olla useampi hakija, jos on tasapisteet. Jos joku tietää tarkemmin?