Korkeakoulujen varasijat kevät 2021
Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.
Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.
Kommentit (962)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkuukohan helsingin yliopiston varasijat ollenkaan?
On ne liikkuneet. Eilen olin noussut varasijalta 5 varasijalle 1. Ja kolmoseen pääsin varasijalta 7.😊
Saako kysyä mistä aloista kyse? :)
Viikin linjoja Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Olin aluksi ensikertalaisena hakukohteeseeni 12. varasijalla, joka tippui hiljalleen 7. varasijaan. Tosin opintopolussa luki, että valinta on kesken ja varasijatäyttö ei ole voimassa, joten tokikin pidinkin tilannetta epävarmana. Tänään näkymään oli tullut muutos, että valinta on valmis, paikat on täytetty ja olenkin varasijalla 20. Näköjään voi mennä varasijat myös ei toivottuun suuntaan.
Taidettiin ensikertalaisten paikat ottaa kaikki vastaan ja putosit kaikkien kiintiöön, jossa olet ollut matalammalla varasijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain biologiaa, en päässyt. En kestä, nyt itken silmät päästäni
Huomenna tajuat, että tämä oli onnenpotku.
Biologia ei nimittäin työllistä, vaikka tosi mukavaa opiskeltavaa onkin.
Ota ensi vuodelle joku järkevämpi paikka ja lue niin paljon bilsaa sivuaineena kuin vain jaksat.
Siellä voi opiskella paljon muutakin kuin ekologiaa, joka nähdään yleensä huonosti työllistävänä :D
Onko muilla jono liikkunut tänään? Itsellä ei ainakaan vielä mitään.
Varasijat päivittyy kerran päivässä n. Klo 11 aikaan.
Ei taida liikkua ennen 16.7 kovinkaan paljon. Kaikki tulokset julkaistu ja varasijat liikkui maanantaina paljon kun oikis ja kauppis sijoiteltiin. Nyt vaan ootellaan miten otetaan paikkoja vastaan. Vipusen mukaan mun ensisijaisessa hakukohteessa puolet paikoista vastaanottamatta ja oon varasijalla 2 joten hintsusti toiveita sinne. Toki oon jo tehnyt plan B:n joten ei oo maailmanloppu vaikka ei varasijalta irtoakaan paikka.
Diak, Sosionomi. Varasijalta 20. pudonnut vain kolmella.. Metropoliassa ja Laureassa pudonnut yhdellätoista sijoitus alemmas mutta lähtötilanne huonompi (varasija 40)
Vierailija kirjoitti:
Diak, Sosionomi. Varasijalta 20. pudonnut vain kolmella.. Metropoliassa ja Laureassa pudonnut yhdellätoista sijoitus alemmas mutta lähtötilanne huonompi (varasija 40)
Huonommat sijat liikkuvat aina eniten.
Eivätkö varasijat liiku aina varhain aamulla?
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö varasijat liiku aina varhain aamulla?
Ei. Aamupäivän aikana.
Nyt tuli mahdollisuus ottaa paikka vastaan, eli siis alempi kuin 1. toive. Ehkä nyt jonot rupeavat hieman liikkumaan.
Mullakin tuli 3. toive, että saa ottaa paikan vastaan. Hyvä homma!
Voi eiii, mulla ei ole muuttunut mikään. Edelleen roikun kahteen paikkaan varasijalla 7. Ja muut 10,13,21 ja 27. Ja kyseessä siis sh monimuoto.
Odotan ainakin ensi viikkoon, ennen kuin teen mitään päätöstä. Siis näkyykö jollain jo, että kaikki paikat on otettu vastaan?
Iloisia yllätyksiä kellekään tänään😊?
Onkohan Metropolian toimintaterapeutin koulutukseen mahdollista vielä päästä varasijalta 3? Oon käynyt katsomassa muutaman päivän välein mutta jonot ei liiku yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Metropolian toimintaterapeutin koulutukseen mahdollista vielä päästä varasijalta 3? Oon käynyt katsomassa muutaman päivän välein mutta jonot ei liiku yhtään.
Hyvin pienet. Suosittu koulutus ja sijainnin vuoksi lähes kaikilla valituilla ykköshakukohde. :/
Nyt kun minulle tarjotaan 3. hakukohteen paikkaa, niin näenkö, jos pääsen varasijalta ylempiin kohteisiin ennen kuin painan, että jään odottamaan varasijoja?
Automaattisesti en taida enää ylempiä kohteita saada, vaikka paikka vapautuisikin ennen 16.7.?
Tuolla toisessa ketjussa juuri Metropoliaan toimintaterapeutiksi päässy sanoi ettei ota paikkaa vastaan koska ei halua siihen käyttää ensikertalaisuutta. Joten toivoa on!
Olen edelleen Ouluun ensimmäisellä varasijalla ja puolet paikoista otettu... itkuhan tässä tulee...
Mitä ihmettä? Olin aluksi ensikertalaisena hakukohteeseeni 12. varasijalla, joka tippui hiljalleen 7. varasijaan. Tosin opintopolussa luki, että valinta on kesken ja varasijatäyttö ei ole voimassa, joten tokikin pidinkin tilannetta epävarmana. Tänään näkymään oli tullut muutos, että valinta on valmis, paikat on täytetty ja olenkin varasijalla 20. Näköjään voi mennä varasijat myös ei toivottuun suuntaan.