Korkeakoulujen varasijat kevät 2021
Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.
Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.
Kommentit (962)
Vierailija kirjoitti:
Miulla vähän erilainen varasijatilanne. Hakujärjestys meni pieleen ja olen hyväksytty kouluun johon haluan päästä, mutta odotan perjantaihin, että saan otettua paikan vastaan. Kesäkuusta asti on jännitetty, ettei ylemmän hakutoiveen varasijat liikkuisi turhan vilkkaasti ja saisin ottaa vastaan haluamani paikan.
Varasija 25. (19.6) koulutus Savonia Bioanalyytikko Amk, laskenut tähän päivään sijalle 14. (valintakoe, ensikertalainen)
Tällä hetkellä tilanne siis näyttää hyvälle! Onko kenelläkään muuten tietoa muuntokoulutuksista? Ilmeisesti on olemassa sairaanhoitajasta ensihoitajaksi tai röntgenhoitajaksi, onko muita sote-alan muuntokoulutuksia olemassa?
No nyt loppu jännitys ja koulupaikka otettu vastaan! ☺️
Oliko ne AMK valintakokeen oikeat vastaukset / omien pisteiden erittelyt jostain saatavilla?
Vierailija kirjoitti:
Oliko ne AMK valintakokeen oikeat vastaukset / omien pisteiden erittelyt jostain saatavilla?
Oikeita vastauksia ei ole mahdollista tietää. Omat piste-erittelyt voi pyytää amkista, joka oli ensimmäinen hakutoive.
MKK kirjoitti:
Onko varasijat päivittyny eilen tai tänää?
Eilen kyllä, tänään ei mulla ainakaan. Päivittyy automaattisesti kerran vuorokaudessa tässä aamupäivästä.
Jos ei ole vielä tehnyt mitään päätöstä tarjotusta paikasta, niin mitä tapahtuu jos saisi ylemmän paikan? Kun ei kai sitä mulle voida tarjota, ennen kuin valitsen, että jään odottamaan ylempiä kohteita? Mitä siinä hakukohteen varasijan tilalla lukee, jos pääsis (kun minut on jo hyväksytty yhteen)? Ja näenkö muutoksen vasta sitten, kun olen tehnyt päätöksen alemman hakukohteen suhteen?
MKK kirjoitti:
Onko varasijat päivittyny eilen tai tänää?
Itsellä ei eilen eikä tänään. Edelleen ekalla varasijalla kiikutaan :(
Tuloskirje tuli, tuskimpa enää liikkuu. 4 jäi 😅 syksyllä uuestaan.
MKK kirjoitti:
Tuloskirje tuli, tuskimpa enää liikkuu. 4 jäi 😅 syksyllä uuestaan.
Liikkuu liikkuu, tänään vasta on pystynyt ottamaan paikkoja vastaan alemmilta hakutoiveilta. 😌
Itsekin olen ensimmäisellä varasijalla, toivottavasti nuo muuttuvat vielä kummallekin....
Onkohan enää mahdollista päästä Metropolian tekstiilisuunniteluun varasijalta 4 😭😭😭😭
sstarlight kirjoitti:
Itsekin olen ensimmäisellä varasijalla, toivottavasti nuo muuttuvat vielä kummallekin....
Toivotaan!!
Ihmisraunio kirjoitti:
Jää kyllä nakertaan ja lujaa jos jään 1. varasijalle 🥲
Joo on kyllä pahin mahdollinen paikka!
Ihmisraunio kirjoitti:
Sama täällä 🥺
Vierailija kirjoitti:
Ihmisraunio kirjoitti:
Sama täällä 🥺
Ja täällä 😅 tulkaa kertomaan sitten jos onni suosii!😊
Tänään liikkui mulla ensimmäistä kertaa varasijat, päivittäin olen seurannut. Alimmat hyväksytyt pisteet edelleen samat kuin alussa, itselläni on pisteen ero alimpaan hyväksyttyyn. Taitaa olla niin että sijalle 13 jäätiin :( Parempi onni toivottavasti sitten polkuopintohauissa.
Vähän harmittaa näin ei-ensikertalaisena kuinka kova tunku paikoista on.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole vielä tehnyt mitään päätöstä tarjotusta paikasta, niin mitä tapahtuu jos saisi ylemmän paikan? Kun ei kai sitä mulle voida tarjota, ennen kuin valitsen, että jään odottamaan ylempiä kohteita? Mitä siinä hakukohteen varasijan tilalla lukee, jos pääsis (kun minut on jo hyväksytty yhteen)? Ja näenkö muutoksen vasta sitten, kun olen tehnyt päätöksen alemman hakukohteen suhteen?
Vasta kun tulokset ovat selvät voit lukita alemman toiveen paikkasi. Tämän pitäisi onnistua huomenna. Mikäli ylempi toive toteutuu menetät automaattisesti alemman toiveen paikkasi. Viimeistään huomenna sinun pitäisi pystyä tällä hetkellä tarjottu paikka lukitsemaan, joko niin ettet jää jonottamaan ylempiä tai ehdollusesti niin, että jonotat lisäksi ylempiin.
Ei mullakaan mitään muutosta, edelleen ekalla varasijalla (ollut jo muutaman päivän)