Korkeakoulujen varasijat kevät 2021
Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.
Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.
Kommentit (962)
Ei oo amk varasijat mulla liikkuneet tänään...monta kertaa päivässä niitä käyn kyyläämässä...:D
Vierailija kirjoitti:
Ei oo amk varasijat mulla liikkuneet tänään...monta kertaa päivässä niitä käyn kyyläämässä...:D
Eiköhän ne ala liikkumaan. Multa ainakin vapautui amk-paikka kun yliopistolta tuli tänään tulokset.
Onko kauppikset ja oikikset vielä tulematta?
Vierailija kirjoitti:
Onko kauppikset ja oikikset vielä tulematta?
Joo
Mä pääsin kauppakorkeaan varasijalta tänään!
Mä pääsin Laureaan terveydenhoitajaksi tånään varasijalta!
Mistä sieltä vipusesta näkee et moniko on ottanu jo paikan vastaan?
Olen 1. varasijalla farmasiaan (Helsinki) onkohan kuinka hyvät mahkut päästä? En ole ensikertalainen..
Onkohan vielä tänään päivittynyt varasijat. En jaksais kytätä enää koko hiton opintopolkua 🥸
Alkaa stressata kun kohta pitäisi tehdä valinta, ottaako alemman hakupaikan vastaan ja menettää ensi kertalaisuuden vai pitääkö 4 välivuoden. Tämä varasijalla odottelu on niin turhauttavaa.
Onko kellään tapahtunu tänään mitään? Tietäis lopettaa kyttäämisen :D
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään tapahtunu tänään mitään? Tietäis lopettaa kyttäämisen :D
OAMK Bioanalyytikko 7-->6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ouluun englannin filologiaa 4. Varasija :) tuskin pääsen :/
Päivitystä, olen kolmantena tällä hetkellä mikä yllätti :)
Lisää vielä että tällä hetkellä ekalla varasijalla! Nyt alkaa jännittämään kunnolla!
Vierailija kirjoitti:
https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…
Minkähän takia vipusessa on esim. Sh monimuoto oulainen kohdalla, että paikan vastaanottanut 69, kun ei niitä paikkoja ollut käsittääkseni ees noin paljoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…
Minkähän takia vipusessa on esim. Sh monimuoto oulainen kohdalla, että paikan vastaanottanut 69, kun ei niitä paikkoja ollut käsittääkseni ees noin paljoa?
Sairaanhoitaja (AMK), Oulainen, Monimuotototeutus 35 aloituspaikat 39 valitut 15 Paikan vastaanottaneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin mnaisteriopintoihin Ouluun. En tiedä menenkö. Huvikseni hain :( Ikä jo liki 50 ja millä oikein rahoittaisin opinnot.
Jos olet vakkarityössä ja ollut samassa työnantajalla yli vuoden, saat opintovapaata ja aikuiskoulutusrahaa siihen. Se on suunnilleen ansiosidonnaisen verran. Ison osan ajasta voit myös opiskella työn ohessa.
Ennen ainakin opintojen piti olla ammattiin valmistavia, siis jonkun tutkinnon suorittamiseen (amis tai ammattikorkea), ei yliopisto-opintoihin. Toki saattaa olla muuttunut käytäntö tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin mnaisteriopintoihin Ouluun. En tiedä menenkö. Huvikseni hain :( Ikä jo liki 50 ja millä oikein rahoittaisin opinnot.
Jos olet vakkarityössä ja ollut samassa työnantajalla yli vuoden, saat opintovapaata ja aikuiskoulutusrahaa siihen. Se on suunnilleen ansiosidonnaisen verran. Ison osan ajasta voit myös opiskella työn ohessa.
Ennen ainakin opintojen piti olla ammattiin valmistavia, siis jonkun tutkinnon suorittamiseen (amis tai ammattikorkea), ei yliopisto-opintoihin. Toki saattaa olla muuttunut käytäntö tänä päivänä.
Ja yliopistoko ei ole tutkinnon suorittamista? :DDDDDDD
Pääsin Metropolia vanhustyön yamk-ohjelmaan kolmannelta varasijalta.