Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkeakoulujen varasijat kevät 2021

Vierailija
19.06.2021 |

Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.

Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.

Kommentit (962)

Vierailija
301/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kolmannella varasijalla enkä odota pääseväni siitä kouluun

Vierailija
302/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…

Minkähän takia vipusessa on esim. Sh monimuoto oulainen kohdalla, että paikan vastaanottanut 69, kun ei niitä paikkoja ollut käsittääkseni ees noin paljoa?

Sairaanhoitaja (AMK), Oulainen, Monimuotototeutus    35 aloituspaikat   39 valitut    15 Paikan vastaanottaneet 

Siis mitä ihmettä, 24 ei vielä ottanut paikkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia vipusessa on esim. Sh monimuoto oulainen kohdalla, että paikan vastaanottanut 69, kun ei niitä paikkoja ollut käsittääkseni ees noin paljoa?

Sairaanhoitaja (AMK), Oulainen, Monimuotototeutus    35 aloituspaikat   39 valitut    15 Paikan vastaanottaneet 

Vain ykköstoiveen voi tällä hetkellä ottaa vastaan. Oulainen kuulostaa täytepaikalta, kun ei isommasta kaupungista nappaa.

Vierailija
304/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain ykköstoiveen voi tällä hetkellä ottaa vastaan. Oulainen kuulostaa täytepaikalta, kun ei isommasta kaupungista nappaa.

Ok, eli mahkut vois olla vielä varasijalta 7. Ja Forssassa sama homma... 🤔

Vierailija
305/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko sulla linkkiä laittaa, mistä näitä voi katsoo. Toi edm linkki vipusen raportit, ei ainaka mulla näytä tarkemmin

Tai jos joku kertoi mikä tilanne sh monimuoto, Forssa, Lohja, Seamk...

Vierailija
306/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko sulla linkkiä laittaa, mistä näitä voi katsoo. Toi edm linkki vipusen raportit, ei ainaka mulla näytä tarkemmin

Tai jos joku kertoi mikä tilanne sh monimuoto, Forssa, Lohja, Seamk...

Vierailija
308/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vipusen raportti ei näytä ollenkaan Laurean estenomi-tutkintoa. Olis ollut mielenkiintoista nähdä tilastoja.

Vierailija
309/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt kolmanteen vaihtoehtoon Helsingin yliopisto ja ykköseen(Hyo) olen varasijalla 1. Nyt jännittää🤭

Vierailija
310/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siis paikkaa voi ottaa vastaan, jos on varasijalla toiseen opiskelupaikkaa ? Pitääkö oikeasti odottaa 2.8 saakka?

Ei anna ainakaan minulla anna ottaa vastaan paikkaa 5. valintakohteesta,, kun olen varasijalla 11 Joensuun yliopistoon, joka oli 4. hakukohde.

Vierailija
311/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain biologiaa, en päässyt. En kestä, nyt itken silmät päästäni

Vierailija
312/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin mnaisteriopintoihin Ouluun. En tiedä menenkö. Huvikseni hain :( Ikä jo liki 50 ja millä oikein rahoittaisin opinnot. 

Jos olet vakkarityössä ja ollut samassa työnantajalla yli vuoden, saat opintovapaata ja aikuiskoulutusrahaa siihen. Se on suunnilleen ansiosidonnaisen verran. Ison osan ajasta voit myös opiskella työn ohessa.

Ennen ainakin opintojen piti olla ammattiin valmistavia, siis jonkun tutkinnon suorittamiseen (amis tai ammattikorkea), ei yliopisto-opintoihin. Toki saattaa olla muuttunut käytäntö tänä päivänä.

Ja yliopistoko ei ole tutkinnon suorittamista? :DDDDDDD

Kyllä mutta harva yliopisto koulutus on mielletty suoraan ammattiinvalmistavaksi; lääkärikoulutus on toki mutta sen sijaan on vaikemapaa sanoa, että mikä on se nimenomainen ammatti, johon koulutus voi johtaa kitkattomasti opiskelijalla, joka opiskelee vaikka kansantaloustiedettä tai filosofiaa ja tai vaikka "kuolleita kieliä" ja venäjää 

Vierailija
313/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siis paikkaa voi ottaa vastaan, jos on varasijalla toiseen opiskelupaikkaa ? Pitääkö oikeasti odottaa 2.8 saakka?

Ei anna ainakaan minulla anna ottaa vastaan paikkaa 5. valintakohteesta,, kun olen varasijalla 11 Joensuun yliopistoon, joka oli 4. hakukohde.

Paikan voi ottaa vastaan tämän viikon perjataina 9.7, mutta jos ottaa alemmna hakutoiveen paikan vastaan, voi siihen laittaa, että odottaa silti ylemmän hakutoiveen varasijaa

Vierailija
314/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla vähän erilainen varasijatilanne. Hakujärjestys meni pieleen ja olen hyväksytty kouluun johon haluan päästä, mutta odotan perjantaihin, että saan otettua paikan vastaan. Kesäkuusta asti on jännitetty, ettei ylemmän hakutoiveen varasijat liikkuisi turhan vilkkaasti ja saisin ottaa vastaan haluamani paikan.

Varasija 25. (19.6) koulutus Savonia Bioanalyytikko Amk, laskenut tähän päivään sijalle 14. (valintakoe, ensikertalainen)

Tällä hetkellä tilanne siis näyttää hyvälle! Onko kenelläkään muuten tietoa muuntokoulutuksista? Ilmeisesti on olemassa sairaanhoitajasta ensihoitajaksi tai röntgenhoitajaksi, onko muita sote-alan muuntokoulutuksia olemassa?

Vierailija
315/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuukohan helsingin yliopiston varasijat ollenkaan?

Vierailija
316/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne liikkuneet. Eilen olin noussut varasijalta 5 varasijalle 1. Ja kolmoseen pääsin varasijalta 7.😊

Vierailija
317/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä auta kun odottaa. Farmasiasta siis kyse, oon 1. varasijalla :D

Vierailija
318/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain biologiaa, en päässyt. En kestä, nyt itken silmät päästäni

Huomenna tajuat, että tämä oli onnenpotku.

Biologia ei nimittäin työllistä, vaikka tosi mukavaa opiskeltavaa onkin.

Ota ensi vuodelle joku järkevämpi paikka ja lue niin paljon bilsaa sivuaineena kuin vain jaksat.

Vierailija
319/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ne liikkuneet. Eilen olin noussut varasijalta 5 varasijalle 1. Ja kolmoseen pääsin varasijalta 7.😊

Saako kysyä mistä aloista kyse? :)

Vierailija
320/962 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. varasijalla englannin kieleen…