Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten osaatte valita hotellit omatoimimatkalle?

Vierailija
10.06.2014 |

Miten toimitte ja mitkä kriteerit tärkeimpiä, kun valitsette hotellia lomakohteessa? Eikö valmismatka tulisi edullisemmaksi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä miehelle tärkein on ilmastointi. Minä taas kannatan sellaisia pieniä perhehotelleja. Myöskin sijainti on tärkeä sen mukaan ollaanko vuokrattu autoa vai ei. Myöskin esim. Booking.comin asiakaspalautteilla on ollut vaikutusta valintoihimme, esim. juuri toissaviikkoisista majoituksistamme yhden valitsin juuri asiakaspalautteen perusteella.

Vierailija
2/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti + hinta + ruokapalvelut ratkaisevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se hinta on ratkaisevin tekijä...siis toki joitain muitakin ehtoja on mutta ikinä en ole vielä voinut valita sitä hotellia jonka haluan vaan sen mihin on jotenkuten varaa. ..

Vierailija
4/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta, sijainti ja palvelut. Luen myös arviot hotelleista.

Heinäkuussa lähdetään Kreikkaan ja valmismatkan hotellit olivat huonoja. Samaan hintaan saatiin lennot ja parempi hotelli.

Vierailija
5/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me luotamme pariin kansainväliseen ketjuun. Hyvät palvelut, sijainti ja tasokkaat huoneet, siinä se. Emme osaa lomalla tinkiä kotiolojen mukavuuksista pätkääkään, ja onneksi ei tarvitsekaan.

Ne kerrat jolloin olen majoitukseen pettynyt, ovat olleet juuri pakettimatkoilla. Viimeksi Kreetalla, sitä edellisen kerran Miamissa jne.

Vierailija
6/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimmät tekijät riippuu siitä mihin matkustan ja kenen kanssa. Jos yksin, etsin yleensä vain helppoa ja halpaa yösijaa fiksulla sijainnilla. Joskus esim. miehen kanssa haluamme jonkun resort -tyyppisen paikan hyvine ruoka- ja virikepalveluineen. Mutta tripadvisorista luen aina arvosteluja erilaisista hotelleista ja niiden perusteella teen sitten valintani. Saattaa olla että valmismatkakin olisi joskus edullisempi, mutta haluan itse suunnitella ja vaikuttaa siihen missä ja miten asun. 

Vierailija
7/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti: etsin kohteesta ns vanhan kaupunginosan tms mikä on keskeinen. Sitten katson vaikka hotels.comista tai booking.comista hotellit ja niiden asiakasarviot. Siitä sitten paras hinta-laatusuhde. Palveluista riittää erinomainen aamiainen, hyvä sänky ja oma kylppäri. Huoneessa olen niin vähän.

Viimeksi löytyi 5* hotelli 450€/3 yötä/3 henkeä!!

Vältän ketjuhotelleja lomilla, etsin aina pieniä perhehotelleja tms ainutlaatuisempia. Ketjuhotellit on ihan ok työmatkoilla mutta muuten samaa kuin Rosso ja Amarillo ravintoloina - niin persoonattomia.

Vierailija
8/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen aina valmismatkoja ja kertaakaan ei ole tarvinnut pettyä hotelliin eikä kyllä muuhunkaan. Kahden viikon päästä taas matkalla Kreikkaan. Luen kuitenkin tiedot hotelleista tarkasti, en niinkään arvosteluja koska kuka tahansa (hotellin omistaja) on voinut ne kirjoittaa.

Vierailija
9/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti ja hinta suhteessa palveluihin ja arvioihin. Tripadvisor kertoo paljon. 

En pidä valmismatkoista, ovat usein kalliitakin. En halua muiden suomalaisten kanssa samoihin hotelleihin.

Etsin hieman erikoisempia hotelleja ja elämyksiä. Pienet boutiquehotellit kiehtoo, niissä usein vertaansa vaille oleva palvelu. Suosin hotelleja, joiden lähellä ravintolat ja kaupat, mutta hotellit rauhallisilla sivukaduilla. 

Vierailija
10/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:32"]

Valitsen aina valmismatkoja ja kertaakaan ei ole tarvinnut pettyä hotelliin eikä kyllä muuhunkaan. Kahden viikon päästä taas matkalla Kreikkaan. Luen kuitenkin tiedot hotelleista tarkasti, en niinkään arvosteluja koska kuka tahansa (hotellin omistaja) on voinut ne kirjoittaa.

[/quote] Totta, mutta tuskin kirjoittelevat negatiivisia asioita hotelleistaan.

Vierailija
11/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tripadvisor mullakin, sieltä selvii. Sijainti myös. Googlen street view tulee myös tsekattua.

Vierailija
12/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:30"]

Helposti: etsin kohteesta ns vanhan kaupunginosan tms mikä on keskeinen. Sitten katson vaikka hotels.comista tai booking.comista hotellit ja niiden asiakasarviot. Siitä sitten paras hinta-laatusuhde. Palveluista riittää erinomainen aamiainen, hyvä sänky ja oma kylppäri. Huoneessa olen niin vähän.

Vältän ketjuhotelleja lomilla, etsin aina pieniä perhehotelleja tms ainutlaatuisempia. Ketjuhotellit on ihan ok työmatkoilla mutta muuten samaa kuin Rosso ja Amarillo ravintoloina - niin persoonattomia.

[/quote]

Minkälaisista ketjuhotelleista mahdat puhua? Minun käyttämissäni ketjuhotelleissa on usein esim. Michelin tähditettyjä ravintoloita, aika kaukana amarilloista, uskoisin.

Vierailija
13/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:30"]

[/quote]

Minkälaisista ketjuhotelleista mahdat puhua? Minun käyttämissäni ketjuhotelleissa on usein esim. Michelin tähditettyjä ravintoloita, aika kaukana amarilloista, uskoisin.

[/quote]

Radisson, Scandic pohjoismaissa, Shangri-la (tämä on ok Aasian kaupungeissa), Novotel, Sofitel, Mercury, BW (Lyonissa oltiin, oli kyllä ihan ok), Marriott, Hilton jne.

Enkä koskaan syö hotellin ravintolassa vaikka olisi Mich*. Mutta voin hyvin ajaa bib gourmandin tai nousevan Mich listatun pikkuravintolan takia 80km... Mielummin tosiaan pieniä designhotelleja tms.

Ketjuvertaus Amarilloihin tarkoitti sitä että konsepti on ihan sama ympäri maailmaa - aivan kuin Amarilloissa sama ruokalista joka kuppilassa. Perusmättöä, ei mitään positiivisia yllätyksiä. Tosin en ole koskaan syönyt Amarillossa mutta ravintolan tyylin tiedän eikä ole mun makuuni:)

Vierailija
14/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tärkeintä on jäähdyttävä ilmastointi kesällä. Seuraavaksi tärkein on hyvä sijainti kaupungissa joko ihan keskustassa tai keskustan lähettyvillä hyvien kulkuyhteyksien päässä. Jääkaappi tai minibaari. Ei kokolattiamattoa.

Tripadvisor on kovassa käytössä.

Vierailija
15/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:41"]

[/quote]

En ole tuo ylmepi, mutta vältän ketjuhotelleja samasta syystä. Amarillo vertauksella ei tarkoitte varmaankaan laatua, vaan sitä että aivan sama missä päin maailmaa olet, ketjupaikka on samanlainen kaikkialla. Michelinravintolatkin on ihan samanlaista mössöä niin täällä, Aasiassa ja vaikka jenkeissä. Voin käydä tuollaisissa ketjupaikoissa kotonakin ihan hyvin, joten matkalla haluan jotain mitä en kota saa, paikallista ja persoonallista.

Vierailija
16/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:32"]

[/quote]

Kyllä niitä kirjoittelee ihan oikeat ihmiset. Toki, jos arvosteluja ei ole kuin kourallinen ja kaikki yltiöpositiivisia, voi vähän alkaa epäilemään. Mutta monet arvostelijat tunnistaa nimimerkeistä ja sama arvostelija on kirjoittanut monista hotelleista/hostelleista ympäri maailmaa. Vaikka voihan tuo olla joku hotellinpitäjien salaliitto ylistää toistensa majapaikkoja ;)

Vierailija
17/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ensin tietysti katson, mikä on lapsivapaa. Sen sitten valitsen.

Ei vaan vakavasti puhuen, katson tripadvisorista muiden matkaajien arviot.

Vierailija
18/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Booking.comissa on paras hakusysteemi ja sitten vielä tarkistan valintojeni arvostelut myös tripadvisorista. Tulee halvemmaksi kuin pakettimatkat, koska ei tarvitse maksaa lapsista erikseen, jos valitsee oikeanlaisen hotellinen. Matkatoimisto veloittaa aina myös lapsista. Lisäksi emme koskaan ole koko matka-aikaa samassa hotellissa.

Vierailija
19/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelleissa en yövy kuin pakon edessä, hostellit ja B&B:t on mun juttu (jossei ole hostellia saatavilla niin sitten B&B). Majapaikkani valitsen sijainnin, hinnan ja turvallisuuden sekä muilta paikassa yöpyneiden arvostelujen mukaan. Luen kyllä arvostelut tarkkaan, jotkut kitisevät niin ihme asioista (esim. on se niin väärin kun huoneessa on lavuaari peseytymistä varten, huonekalut on kuluneita).

Useimmiten matkustan Englannin maaseudulle jossa ei yleensä ole kovin paljoa vaihtoehtoja majoitukselle eikä sinne tehdä (onneksi) mitään pakettimatkoja. Että ei tule pakettimatkat kyseeseen tässä kohtaa.

Vierailija
20/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:30"]

[/quote]

[/quote] mä en kyllä edes haluaisi mihinkään michelin ravintolaan... ruoalla hifistely ei todellakaan ole mun juttuni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi