Huvittava trendi nämä jättiterassit joka torpan ja mökin edustalla, Suomi on kohta suuri tanssilava
Ilmeisesti näistä piha- ja terassiohjelmista ihmiset ovat saaneet päähänsä, että pihalla pitää olla järjettömän kokoinen puuterassi. Oli miten pieni torppa tahansa, niin monensadan neliön lautalattiat pitää keskelle peltoakin rakentaa. Todella hullun näköisiä.
Ja sitten niissä on yhdessä nurkassa ruokaryhmä ja toisessa palju. Yritetäänkö tuolla kompensoida talon pienuutta. Suurissa taloissa harvoin on 200 neliön terassia.
Mitä ne näillä jättilattioilla oikein teette?
Meillä on ainakin terassi ja piha rakennettu eläväiseksi, on katettua puuterassia, on pergolaa liuskekivien päällä, on nurmea ja paljon kasveja. Olisi surullista jos kaikki olisi puukannen alla.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Typerää ja kuten joku sanoikin niin koskaan siellä ei näy ihmisiä. Olen etsinyt katseellani ihmisiä parvekkeilla ja terasseillä tässä omokotialueella.
Olen rivitalossa ja parvekkeilla on monessa asunnossa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja harvalla on niitä kymmeniä pöytäryhmiä, joita "juhlien aikaan" sitten laitetaan pitkin tanssilattiaa.
Tyhjinä ovat, ja rapistuvat kun niitä ei jakseta huoltaa.
Ovat myös taivasalla, eli ei voi pitää pehmusteita, mattoja kun sitten ne ovat litimärkiä. Hyvä seurata fb:n ryhmiä, kun suorastaan kilpailu, kenekkä valtavin helikopterin laskeutumisalusta :DSuomi näyttäisi varsin erilaiselta jos viimeiset pari vuosikymmentä olisi eletty velkaantumatta, eli suu säkkiä myöten.
Joo, Suomi näyttää kaduilla ja turuilla todella vauraalta. Harva muistaa - tai haluaa muistaa- että suurelta osaksi velanoton ansiosta.
No ei puuterassi itserakennettuna mitään maltaita maksa…
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja nämä "pihoilla ei näy koskaan ketään" kommentit. 😄 Oikeasti päivystätte aikaisesta aamusta myöhään yöhön tarkkailemassa toisten pihoja? Että kun ei just sun ohi kulkiessa näy ketään, niin se on yhtä kuin ikinä? 😄
Minä olin tänä aamuna kuuden aikaan kasvimaalla, eipä näkynyt ohikulkijoita. Niin, missäs silloin olitte? Just syötiin tässä terassilla. Tiet kulkee tontin kolmelta sivulta, mutta tähän terassille ei näy yhdeltäkään, on rakennettu rakennusten ja kasvillisuuden suojaan. Toinen oleskelupaikka on näkösällä, siinä tulee joskus istuskeltua, mutta harvakseltaan.
Muutenkaan en ihan ymmärrä sitä, että jos on piha, siellä pitäisi olla 24/7. Ihmiset käy töissä, nukkuu, laittaa ruokaa, siivoaa, pyykkää, käy harrastuksissa, kaupassa, mökkeilee, tapaa muita ihmisiä. Eipä siinä nyt työpäivinäkään kauheasti jää aikaa pihalla oleiluun. Itse kyllä vietän kaiken vapaa-ajan puutarhassa, mutta monella on muut menot.
Ei ne kommentit ole "hauskoja", vaan faktaa. Ihmiset nyt vaan eivät vietä aikaansa hienoilla pihoillansa tai terasseillaan. Nurmikot on leikattava ja kukkapenkit kasteltava, mutta ei noilla terasseilla juuri muuta näy kuin satunnaisia makkaranpaistajia grillin vieressä. Kun ei ole sitä kuuluisaa aikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja nämä "pihoilla ei näy koskaan ketään" kommentit. 😄 Oikeasti päivystätte aikaisesta aamusta myöhään yöhön tarkkailemassa toisten pihoja? Että kun ei just sun ohi kulkiessa näy ketään, niin se on yhtä kuin ikinä? 😄
Minä olin tänä aamuna kuuden aikaan kasvimaalla, eipä näkynyt ohikulkijoita. Niin, missäs silloin olitte? Just syötiin tässä terassilla. Tiet kulkee tontin kolmelta sivulta, mutta tähän terassille ei näy yhdeltäkään, on rakennettu rakennusten ja kasvillisuuden suojaan. Toinen oleskelupaikka on näkösällä, siinä tulee joskus istuskeltua, mutta harvakseltaan.
Muutenkaan en ihan ymmärrä sitä, että jos on piha, siellä pitäisi olla 24/7. Ihmiset käy töissä, nukkuu, laittaa ruokaa, siivoaa, pyykkää, käy harrastuksissa, kaupassa, mökkeilee, tapaa muita ihmisiä. Eipä siinä nyt työpäivinäkään kauheasti jää aikaa pihalla oleiluun. Itse kyllä vietän kaiken vapaa-ajan puutarhassa, mutta monella on muut menot.
Ei ne kommentit ole "hauskoja", vaan faktaa. Ihmiset nyt vaan eivät vietä aikaansa hienoilla pihoillansa tai terasseillaan. Nurmikot on leikattava ja kukkapenkit kasteltava, mutta ei noilla terasseilla juuri muuta näy kuin satunnaisia makkaranpaistajia grillin vieressä. Kun ei ole sitä kuuluisaa aikaa...
No mitä sitten vaikka ei näy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä ihan oikeasti päivystät 24/7 kyttäämässä, onko muut pihoillaan vai eivät, ja kun minä ihan vitsillä tuon heitin. 😄
Meillä on hieno piha, mutta sielläkään ei ole just nyt kukaan. On siinä jollekin ohikulkijalle päiviteltävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja harvalla on niitä kymmeniä pöytäryhmiä, joita "juhlien aikaan" sitten laitetaan pitkin tanssilattiaa.
Tyhjinä ovat, ja rapistuvat kun niitä ei jakseta huoltaa.
Ovat myös taivasalla, eli ei voi pitää pehmusteita, mattoja kun sitten ne ovat litimärkiä. Hyvä seurata fb:n ryhmiä, kun suorastaan kilpailu, kenekkä valtavin helikopterin laskeutumisalusta :DSuomi näyttäisi varsin erilaiselta jos viimeiset pari vuosikymmentä olisi eletty velkaantumatta, eli suu säkkiä myöten.
Joo, Suomi näyttää kaduilla ja turuilla todella vauraalta. Harva muistaa - tai haluaa muistaa- että suurelta osaksi velanoton ansiosta.
Kannattaa muistaa että nämä ihmiset myös maksavat asunontonsa ja kesähuvilansa ja autonsa.
Kaikilla ei Suomessa mene edelleenkään huonosti. Ihmisillä on hyväpalkkaisia duuneja ja he elävät hyvää elämää.
Myöskään pankki ei anna suuria lainoja tyhjätaskuille. Pitää olla laskelmat ja näytöt siitä, että velat pystytään maksamaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla oli pointti, mutta se hukkui muun kohkaamisen sekaan.
Ap:n ainoa pointti oli ilkkua ihmisiä, joiden terasseilla ei ole ”pergolaa ja liuskekiviä” ja uima-allasta.
Se on sitä muuta kohkaamista, turhaa ylimääräistä ärsyttämistä. Pointti löytyy otsikosta.
Kaverillakin on pienessä rivitalokämpässä suht iso terassi. Ei se kyllä itse ole sitä rakennuttanut, jonkun aiemman tekosia.
Kyllähän se vähän ihmetyttää kun käytännössä eipä siellä terassin päässä, tai sen jälkeen olevalla pihalla viitsi oleskella, kun kaiken naapuri näkee/näkee puoliväkisin itse sisään naapurin ikkunasta.
No, onhan ne seuraavan rivitalon ikkunatkin kyllä vastapäätä, jos istuu edes tiukasti takapihan seinustalla.
Meillä on varjoisa 20 neliön terassi, ei siis mikään jättilava. Ollaan siellä ihan joka päivä. Vasta ilta-aurinko paistaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki ap itsellesi vaikka joku hauska harrastus ettei tarviis ihan koko kesää käyttää naapurin terassikäytön valvomiseen.
Ihanaa, kiitos sulle vinkistä <3 . Nyt voinkin mennä omaan puutarhaan loikoilemaan kasvien sekaan, uima-allas pulputtaa ja molskahdan sinne kun liian kuuma tulee. ap
Aina voi unelmoida!
En terasseihin ole niin kiinnittänyt huomiota, joten sitä en osaa kommentoida, mutta mihin tarkoitukseen ne jumalattoman suuret parvekkeet pienissä asunnoissa on ajateltu?
No nyt on kateellinenpaska päässyt nettiin :D Kyllä se kateus saa kaiken maailman suuhengittäjät suoltamaan nettiin kateutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu, miten kukanenkin kotonaan aikaansa viettää?!
Minua huvittaa naapureiden "tanssilava" jonka keskellä kököttää grilli. Ketään ei terassilla ikinä istu. Ja näkyy meidän keittiön ikkunasta joten ilman erikseen kyylämistä voin sanoa, ettei siellä ikinä näy ristinsielua.
Vierailija kirjoitti:
En terasseihin ole niin kiinnittänyt huomiota, joten sitä en osaa kommentoida, mutta mihin tarkoitukseen ne jumalattoman suuret parvekkeet pienissä asunnoissa on ajateltu?
No just siihen, kun asunnot on pieniä. Yksi huone keväästä syksyyn lisää. Jos itsekin asuisin kerrostalossa, niin ehdottomasti haluaisin ison parvekkeen. Sinne saisi kunnon ruukkuviljelykset syötävää ja silmän iloa.
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa naapureiden "tanssilava" jonka keskellä kököttää grilli. Ketään ei terassilla ikinä istu. Ja näkyy meidän keittiön ikkunasta joten ilman erikseen kyylämistä voin sanoa, ettei siellä ikinä näy ristinsielua.
Ehkäpä juuri siksi eivät terassiaan käytä, kun teidän ikkunoista näkee sinne...
Minulla 100 neliön terassi paahteisessa etelärinteessä. Melkein koko kesä menee terassilla ollessa, kuumalla säällä paviljongin alla. Ei hyttysiä, ei punkkeja, ei käärmeitä. Niitä varten meillä on puutarha. Terassilla lapsella on tilaa leikkiä, rullalautailla ym. Onneksi ei ole naapuria kyyläämässä, miten ja milloin nautin.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin kun näillä terasseilla ei ikinä näy ihmisiä.
Tyhjyyttään kumisevat myös pergolat, pihakeinut, huvimajat jne..... Niitä on kai kiva rakennella?
Citykanit rakastavat uusia terasseja. Pehmeää maa-ainesta lautojen alla, jonne mukavaa ja helppoa kaivaa tunnelit. Näillä voi houkutella elinvoimaisen populaation pihalleen.
Jooh Suomen oloissa terassilla tarkenee/pystyy sääskeiltä oleskelemaan ehkä viikon verran.