Huvittava trendi nämä jättiterassit joka torpan ja mökin edustalla, Suomi on kohta suuri tanssilava
Ilmeisesti näistä piha- ja terassiohjelmista ihmiset ovat saaneet päähänsä, että pihalla pitää olla järjettömän kokoinen puuterassi. Oli miten pieni torppa tahansa, niin monensadan neliön lautalattiat pitää keskelle peltoakin rakentaa. Todella hullun näköisiä.
Ja sitten niissä on yhdessä nurkassa ruokaryhmä ja toisessa palju. Yritetäänkö tuolla kompensoida talon pienuutta. Suurissa taloissa harvoin on 200 neliön terassia.
Mitä ne näillä jättilattioilla oikein teette?
Meillä on ainakin terassi ja piha rakennettu eläväiseksi, on katettua puuterassia, on pergolaa liuskekivien päällä, on nurmea ja paljon kasveja. Olisi surullista jos kaikki olisi puukannen alla.
Kommentit (83)
Käyttäjä39311 RAR kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terassi ei varmaan itsessään ole tyhmä, ei silloinkaan jos sitä isoa tilaa käytetään. Tyhjänä ne ovat rumia kun niitä ei somisteta vaikka viherkasveilla.
Siinähän ihmiset laittavat pihalleen mitä lystää, tuo on vaan yksi esimerkki siitä että ei ne hulppeat puitteet itsessään mitään onnea tuo. Muistuttaa vähän lättänää nurmikenttää tylsyydessään. Varmaan miesten makuun tuollaiset paraatipaikat. Hehän ne nakuttelevatkin.
Kyllä minä naisena nakuilen omalla jättiterassillani
Sama täällä. Ehkä tämä selittääkin sen, miksi naapurikyylistä tuntuu ettei kukaan viihdy terassillaan. No ei viihdykään jos siitä on suora näköyhteys naapurikyylän ikkunaan. Me, jotka käytetään terassia ja pihaa paljon järjestetään yleensä myös näkösuojaa siihen ympärille.
Hauskoja nämä "pihoilla ei näy koskaan ketään" kommentit. 😄 Oikeasti päivystätte aikaisesta aamusta myöhään yöhön tarkkailemassa toisten pihoja? Että kun ei just sun ohi kulkiessa näy ketään, niin se on yhtä kuin ikinä? 😄
Minä olin tänä aamuna kuuden aikaan kasvimaalla, eipä näkynyt ohikulkijoita. Niin, missäs silloin olitte? Just syötiin tässä terassilla. Tiet kulkee tontin kolmelta sivulta, mutta tähän terassille ei näy yhdeltäkään, on rakennettu rakennusten ja kasvillisuuden suojaan. Toinen oleskelupaikka on näkösällä, siinä tulee joskus istuskeltua, mutta harvakseltaan.
Muutenkaan en ihan ymmärrä sitä, että jos on piha, siellä pitäisi olla 24/7. Ihmiset käy töissä, nukkuu, laittaa ruokaa, siivoaa, pyykkää, käy harrastuksissa, kaupassa, mökkeilee, tapaa muita ihmisiä. Eipä siinä nyt työpäivinäkään kauheasti jää aikaa pihalla oleiluun. Itse kyllä vietän kaiken vapaa-ajan puutarhassa, mutta monella on muut menot.
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilen päivittäin eräiden omakotitalo-alueiden lävitse. Talvella oli muutama lumenkolaaja mutta pihoilla ei näin kesä-aikana näy oikeastaan ketään. Muutama lapsi jossain leikkii välillä ja jossain haukkuu koira. Mitä tehdä talolla jossa iso piha mutta siellä ei vietetä aikaa? ps. näissä taloissa ei näy vielä tuo terassimuoti.
Jospa niillä on eri aikataulu kuin sulla, aattele?? Ovat just sun lenkkiaikaan tekemässä ruokaa, syömässä, viemässä lasta harrastukseen, harrastamassa itse ja entäs jos nekin on lenkillä just sillon kuin sinäkin?!? Joku on töissä, toinen nukkumassa jne jne.
Ei vitsit tätä yksioikoisuutta. 😄
Ap:lla oli pointti, mutta se hukkui muun kohkaamisen sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla oli pointti, mutta se hukkui muun kohkaamisen sekaan.
Ap:n ainoa pointti oli ilkkua ihmisiä, joiden terasseilla ei ole ”pergolaa ja liuskekiviä” ja uima-allasta.
Meillä on mökillä just tuollainen iso puuterassi. Sukuun kuuluu paljon pieniä lapsia ja siinä on heidän turvallista leikkiä ja konttailla, ei tarvitse huolehtia käärmeistä ja punkeista ja pysyvät koko ajan silmän alla toisin kuin jossain ryteikössä ryömiessään. Usein laitetaan heille siihen matala pumpattava uima-allas. Aikuisilla on siinä vieressä sitten grilli, ruokailuryhmä ja aurinkotuoleja. Aivan terassin vieressä pieni yrttitarha. Todella kiva kesänviettopaikka koko porukalle.
Enpä ole osannut ajatella, että joku saattaisi tästäkin närkästyä….
No oishan se kauheeta ihan nurmikolla vaan kävellä. Voi kohdata vaikka jonkun ötökän.
Vierailija kirjoitti:
No oishan se kauheeta ihan nurmikolla vaan kävellä. Voi kohdata vaikka jonkun ötökän.
Sinä voit toki halutessasi mennä vaikka paljain persein muurahaispesään. Ei häiritse minua ollenkaan.
Toinen on nykyään nämä paljut joka toisen mökin pihassa.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Nykyään on muotia laittaa pihallejättiterassi ja palju. Se on joillainstatussymbolina, keskiluokkainen juttu. Palju alempaa keskiluokkaa, uima-allas keskiluokkaa. Oi kun vielä on kaasugrilli ja pitsauuni, niin on varustus viimeisintä trendiä. Tietysti myös iso autio nurmikko tai kunttaa mökillä.
Itselläni on talon oma terassi, joka on katettu, se riittää oleiluun, sekä cottage garden-tyyppinen piha, jossa on mutkittelevia polkuja istutusten välissä ja pieniä lepoalueita siellä täällä. Tykkään siitä enemmän.
Ap osui herkkään kohtaan monia. Ison terassin laittaneet ovat ajatelleet sen olevan viimeisintä muotia ja kimmastuivat, jos ei olekaan.
Kertoo kyllä niin paljon ihmisestä että tällaista asiaa miettii niin paljon että ihan oman aloituksen tekee. :D
Miten te oikeasti jaksatte miettiä niin paljon toisten elämää, koteja ja terasseja ja mitä lie? Eikö kannattaisi hankkia sisältöä elämään ettei katkeroidu vielä enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilen päivittäin eräiden omakotitalo-alueiden lävitse. Talvella oli muutama lumenkolaaja mutta pihoilla ei näin kesä-aikana näy oikeastaan ketään. Muutama lapsi jossain leikkii välillä ja jossain haukkuu koira. Mitä tehdä talolla jossa iso piha mutta siellä ei vietetä aikaa? ps. näissä taloissa ei näy vielä tuo terassimuoti.
Jospa niillä on eri aikataulu kuin sulla, aattele?? Ovat just sun lenkkiaikaan tekemässä ruokaa, syömässä, viemässä lasta harrastukseen, harrastamassa itse ja entäs jos nekin on lenkillä just sillon kuin sinäkin?!? Joku on töissä, toinen nukkumassa jne jne.
Ei vitsit tätä yksioikoisuutta. 😄
Repikää tästä huvia: minulla on kauniisti laitettu piha, jolla istuskelen usein öisin katselemassa kuuta ja polttamassa kynttilöitä. Lempipaikkani koko talostamme. Olen luovan alan freelancer ja siksi voin itse päättää aikatauluistani. Mutta varmaan tässäkin tapauksessa ohi lenkkeillessään joku oman elämänsä Ulla Taalasmaa tuhahtelee, että kukaan ei ikinä tuotakaan käytä, kyllä on turhaa ja typerää!
Ihmiset ovat erilaisia! Kauhistuksen kanahäkki!
Vierailija kirjoitti:
Ap osui herkkään kohtaan monia. Ison terassin laittaneet ovat ajatelleet sen olevan viimeisintä muotia ja kimmastuivat, jos ei olekaan.
Minä olen yksi noista kommentoijista ja mulla ei siis ole minkäänlaista terassia eikä kiinnostustakaan sellaisen hankkimiseen. Sen sijaan mua ärsyttää maailman eniten ihmiset jotka ovat omista mielipiteistään ja valinnoistaan niin epävarmoja että pakonomaisesti pyrkivät lyttäämään kaikki omasta poikkeavat näkemykset. Sellainen kyllä kolahtaa johonkin v*tutushermoon.
Terasseista on tullut merkonomi-insinöörimiesten kilpavarustelu- ja pätemisväline.
Viihtyisä piha on ihan muuta kuin lautaa ja kiveystä, joita pihantuunausohjelmissa maksetusti puffataan.
Vierailija kirjoitti:
Terasseista on tullut merkonomi-insinöörimiesten kilpavarustelu- ja pätemisväline.
Viihtyisä piha on ihan muuta kuin lautaa ja kiveystä, joita pihantuunausohjelmissa maksetusti puffataan.
Ihan oikeasti, lue nyt oma tekstisi. Miten ihmeessä voit kuvitella tietäväsi mikä on viihtyisä jollekin toiselle?
Meinaatko tosissasi että kaikki maailman terassit rakennetaan sua varten?
Aivan uskomatonta. Mulla myös ottaa pahasti hermoon tämä toisten asiohin puuttuminen ja muiden lyttääminen ja haukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihtyisä piha on ihan muuta kuin lautaa ja kiveystä, joita pihantuunausohjelmissa maksetusti puffataan.Ihan oikeasti, lue nyt oma tekstisi. Miten ihmeessä voit kuvitella tietäväsi mikä on viihtyisä jollekin toiselle?
Meinaatko tosissasi että kaikki maailman terassit rakennetaan sua varten?
Aivan uskomatonta. Mulla myös ottaa pahasti hermoon tämä toisten asiohin puuttuminen ja muiden lyttääminen ja haukkuminen.
Tämä juuri on ongelma näiden tyyppien kanssa. Hän ei aivan vilpittömästi kykene ymmärtämään, että mikä on hänelle viihtyisä piha… ei välttämättä olekaan… sitä jollekulle toiselle! Tämän oivalluksen sisäistäminen nimittäin toisi mukanaan toisenkin kauhean tosiasian, nimittäin sen, että maailma itse asiassa EI pyörikään hänen ympärillään.
Kamalaa!
Hah, voin ainakin itse rehellisesti sanoa, että iso terassi on paras asia meidän talossa. Sieltä löytyy iso ruoka- ja sohvaryhmä, pari aurinkotuolia, riippukeinu ja poreallas. Aurinko paistaa siihen aamusta iltaan. Syödään kesäisin siinä hyvällä ilmalla kaikki ruokailut aamupalasta lähtien. Terassilla on järjestetty sekä rippi, että yo-juhlat. Myös teinit pitäneet pippaloita terassilla niin että ollaan vanhemmat oltu samaan aikaan sisätiloissa.
Huvittava trendi nämä toistuvat terassialoitukset tällä pöllöpalstalla.