Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittava trendi nämä jättiterassit joka torpan ja mökin edustalla, Suomi on kohta suuri tanssilava

Vierailija
19.06.2021 |

Ilmeisesti näistä piha- ja terassiohjelmista ihmiset ovat saaneet päähänsä, että pihalla pitää olla järjettömän kokoinen puuterassi. Oli miten pieni torppa tahansa, niin monensadan neliön lautalattiat pitää keskelle peltoakin rakentaa. Todella hullun näköisiä.
Ja sitten niissä on yhdessä nurkassa ruokaryhmä ja toisessa palju. Yritetäänkö tuolla kompensoida talon pienuutta. Suurissa taloissa harvoin on 200 neliön terassia.
Mitä ne näillä jättilattioilla oikein teette?
Meillä on ainakin terassi ja piha rakennettu eläväiseksi, on katettua puuterassia, on pergolaa liuskekivien päällä, on nurmea ja paljon kasveja. Olisi surullista jos kaikki olisi puukannen alla.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sit laita terassia, ei kukaan pakota.

Tää.

Koko aloitus on kateellisen harrpun turhaa rutinaa, haluaisi samanlaisen itsekin mutta ei saa eikä ole mahdollisuutta/kykyä eikä älyä. Joten uulinat lyödään sitten tulille. "En olisi halunnutkaan"

Ketut, pihlajanmarjat ja silleen......

Vierailija
22/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikutat pieneltä ja keskenkasvuiselta sielulta. Kehuskelet omilla altaillasi ja pelargonioillasi ja ilkkuen kyselet, yritetäänkö näillä naurettavilla terasseilla jotenkin kompensoida mökin pienuutta. No kuule, ehkä yritetäänkin! Kaikilla ei ole varaa isoon mökkiin, mutta kädentaitoinen voi rakentaa halvalla ison terassin, johon mahtuu vaikka koko suku nauttimaan kesästä. Tai sitten haluavat nauttia siitä terassista ihan yksinään. Sekään ei ole sinulta pois.

Pidä huoli omista asioistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, vaikutat pieneltä ja keskenkasvuiselta sielulta. Kehuskelet omilla altaillasi ja pelargonioillasi ja ilkkuen kyselet, yritetäänkö näillä naurettavilla terasseilla jotenkin kompensoida mökin pienuutta. No kuule, ehkä yritetäänkin! Kaikilla ei ole varaa isoon mökkiin, mutta kädentaitoinen voi rakentaa halvalla ison terassin, johon mahtuu vaikka koko suku nauttimaan kesästä. Tai sitten haluavat nauttia siitä terassista ihan yksinään. Sekään ei ole sinulta pois.

Tämä. Noloa, ap.

Vierailija
24/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ole keskustelupalsta? Luulin että täällä voi keskustella asioista, ja jos lukijaa ei aihe kiinnosta, voi jättää kommentoimatta. Mun pieni- tai suurisieluisuus ei tähän liity, ainoastaan terassin koosta nyt halusin keskustella, ja lähinnä niiden kanssa, joilla tällainen tanssilava on. 

Ja ihan samaa mieltä olen tuosta uima-allasbuumista, järjettömiä laitoksia pitkin peltoja. Ja joo, on meilläkin terassit ja uima-altaat, mutta kohtuukokoiset, kätevästi käytettävissä. 

Mutta aina unohdan, että täällä keskustelijoiden älykkyystaso on matalampi kuin kengännumero. 

ap

Vierailija
25/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole keskustelupalsta? Luulin että täällä voi keskustella asioista, ja jos lukijaa ei aihe kiinnosta, voi jättää kommentoimatta. Mun pieni- tai suurisieluisuus ei tähän liity, ainoastaan terassin koosta nyt halusin keskustella, ja lähinnä niiden kanssa, joilla tällainen tanssilava on. 

Ja ihan samaa mieltä olen tuosta uima-allasbuumista, järjettömiä laitoksia pitkin peltoja. Ja joo, on meilläkin terassit ja uima-altaat, mutta kohtuukokoiset, kätevästi käytettävissä. 

Mutta aina unohdan, että täällä keskustelijoiden älykkyystaso on matalampi kuin kengännumero. 

ap

Mitä sinä nyt oikein pillität? Keskustelua tämäkin on, ihan just siitä sinun aloittamastasi aiheesta. Kävi vain niin etteivät monet muut olleetkaan kanssasi samaa mieltä. Sinä toivoit naureskelua kanssaihmisten vääränlaisille terasseille. Muut olivat sitä mieltä, että tämä saa sinut vaikuttamaan pikkusieluiselta. Nyt kävi näin.

Vierailija
26/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mut kuinka ihmeessä he***n ruma puulava edistää kesästä nauttimista vs. nurmikko tai kaunis kiveys joka istuu taloon ja pihaan paljon paremmin? Anna mä arvaan: te kenellä tuollainen lautalavarakennelma on, istutte mieluusti myös kaljaterasseilla ja kotiin haluatte saman fiiliksen😏

Vierailija
27/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ihanteenani olisi vanhan ajan hyötypuutarha ja sekin kaikkea muuta kuin somehuomion kerjäämisen vuoksi. Ei terasseja, eikä uima-altaita. -iloinen kerrostalokoppiasuja

Vierailija
28/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava terassi jolla kököttää ruma rottinkiruukku. Ihmisiä ei näy missään, ei tietenkään koska terassi on suoraan paahtavassa iltapäiväauringossa. Mitä järkeä?

Vierailija
29/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mut kuinka ihmeessä he***n ruma puulava edistää kesästä nauttimista vs. nurmikko tai kaunis kiveys joka istuu taloon ja pihaan paljon paremmin? Anna mä arvaan: te kenellä tuollainen lautalavarakennelma on, istutte mieluusti myös kaljaterasseilla ja kotiin haluatte saman fiiliksen😏

Minä olen tuon viestin kirjoittaja ja minulla ei siis ole minkäänlaista terassia. Olen vannoutunut kaupunki-ihminen. Kaljaterassitkaan ei kiinnosta (ei kyllä häiritsekään, kyllä niillä saa minun puolestani istua).

Ilkeys ja pikkumaisuus sen sijaan häiritsee. :)

Vierailija
30/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilen päivittäin eräiden omakotitalo-alueiden lävitse. Talvella oli muutama lumenkolaaja mutta pihoilla ei näin kesä-aikana näy oikeastaan ketään. Muutama lapsi jossain leikkii välillä ja jossain haukkuu koira. Mitä tehdä talolla jossa iso piha mutta siellä ei vietetä aikaa? ps. näissä taloissa ei näy vielä tuo terassimuoti.

Vierailija
31/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa sisustusohjelmassa olen kyllä nähnyt oudon ison terassin, mutta oikeassa elämässä en sellaisia ole bongannut. Ihan kivahan se iso puuterassi on, jolle mahtuu istuinryhmä, lepotuolit ja grilli ja jolle pääsee sisältä vaikka sukkasillaan!

En ymmärrä, mikä terassissa nyt olisi ongelmallista, jos se on hyvässä kunnossa ja käytössä. Meillä on mökillä kymmenen neliön terassi, eli en puhu omasta pihastani nyt.

Eniten minua huvittaa sen sijaan ihmiset, jotka ällistelevät ja pilkkaavat kaikkea, jota eivät itse syystä tai toisesta harrasta tai tykkää. Pidän yksinkertaisina ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että heidän henkilökohtainen makunsa ei ole universaali, vaan ihmiset arvostavat erilaisia asioita.

Vierailija
32/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja silti, ylenkatseestasi huolimatta olet täällä yhtenä meistä keskustelemassa🤔Mistä se kertoo?

Vierailija
33/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parissa sisustusohjelmassa olen kyllä nähnyt oudon ison terassin, mutta oikeassa elämässä en sellaisia ole bongannut. Ihan kivahan se iso puuterassi on, jolle mahtuu istuinryhmä, lepotuolit ja grilli ja jolle pääsee sisältä vaikka sukkasillaan!

En ymmärrä, mikä terassissa nyt olisi ongelmallista, jos se on hyvässä kunnossa ja käytössä. Meillä on mökillä kymmenen neliön terassi, eli en puhu omasta pihastani nyt.

Eniten minua huvittaa sen sijaan ihmiset, jotka ällistelevät ja pilkkaavat kaikkea, jota eivät itse syystä tai toisesta harrasta tai tykkää. Pidän yksinkertaisina ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että heidän henkilökohtainen makunsa ei ole universaali, vaan ihmiset arvostavat erilaisia asioita.

Samaa ihmettelen minäkin. Etenkin kun kyse on aivan täysin harmittomasta asiasta. Ei yksinkertaisesti voida hyväksyä sitä, että eri ihmisillä on erilaiset mieltymykset ja usein myöskin syyt niihin.

Vierailija
34/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on henkisesti juuri niin iso kuin asiat joista hän närkästyy.

Vierailija
35/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viimeinen lause koskee sinua oikein hyvin,jokaisella on oikeus olla mitä mieltä haluaa.

ap

Vierailija
36/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän terassilla on koko ajan porukkaa. Ei ihmiset halua itseään kuviin.

Vanhan mökin viihtyvyys lisääntyi kertalaakista terassilaajennuksen myötä. Kuumalla terassilla lasten kahluuallas. Kyllä viihdytään ja vieraat kanssa.

Vierailija
37/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on kateellinen, kun sillä ei ole terassia vaan "eläväinen" ryteikkö täynnä punkkeja

Vierailija
38/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeän näköisiä varsinkin vanhojen talojen kyljessä, mutta jokainen tehköön tyylillään.

Minua suretti, kun Mira Luoti perheineen oli jossain tvn remppaohjelmassa, ja heidän pienen vanhan hirsimökin ympärille laitettiin terasseja moneen tasoon. Eivät olleet samaa paria, mökki ja piha. Asia ei kuulu minulle, mutta joka ohjelmassa näyttää olevan sama ratkaisu.

Vierailija
39/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on henkisesti juuri niin iso kuin asiat joista hän närkästyy.

no jaa. siittenhän, jos eloapinat eivät olisi vain hakemassa jännitystä elämäänsä häiriköinnillää, ne teoriassa olisivat muka henkisesti tosi isoja. oikeasti niistä tulee lähinnä missit mieleen maailmanrauhoineen.

Vierailija
40/83 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudompaa minusta on se, että rivitalojen pienet pihat täytetään jättimäisellä trampalla. Siis niin, ettei pihalle mahdu mitään muuta. Juuri ajoin erään yhtiön ohi, jonka pihoista varmaan yli puolella oli oma jättitramppa. Siis esim. vieri vieressä neljän asunnon pihassa. Näytti aika hulvattomalta ja mietin ihan ympäristönkin kannalta. Tiedän että lapset tykkää ainakin hetken, mutta suurimman osan ovat kuitenkin tyhjillään. Eikö voisi ajatella taloyhtiön yhteistä tramppaa, johon voi varata vuoron. Vastuuasiatkin saisi varmaan handlattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi