Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virikehoitoon vienti pitäis kieltää ainakin KESÄLLÄ!

Vierailija
10.06.2014 |

Ihan kauheeta että perheessä voi olla kotona koululaiset, äiti ja vauva, mutta 2-6 vuotiaat pidetään päiväkodissa koko ajan kun pk auki. Onneksi sentään pk on heinäkuun kiinni!

Mikä äitejä nykyään vaivaa et lapset ei saa edes lomailla?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, yleistitpä taas aika vahvasti. Meillä on nyt syksyn eskarilainen lomalla eskarin alkuun saakka. Koululaisia 2 lomalla, menevät omien kavereidensa kanssa aika paljon. Ja tuo 5vuotias on ihan tympiintynyt, kun ei äidin seura riitä.. "Ei oo mitään tekemistä, ihan tylsää..." Aamulla saa nukkua niin pitkään kun haluaa, eikä nukkumaanmenoa kiirehditä, ulkona saa olla niin paljon kuin lystää.. Mutta kun ei oo ne omat kaverit joka päivä saatavilla... Että ymmärrän osittain, miksi ainakin tämän ikäiset saattaa olla päiväkodissa kesälläkin. 2-vuotiaan kuuluis olla kyl kotona jos mahdollista.

Vierailija
2/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ymmärrä miten vanhemmat ovat niin saamattomia keksimään tekemistä(tai pyytämään kavereita lapselle kotiin). Tai ylipäätänsä kestämään sitä, että lapset valittaa tylsyyttä. Ei niissä päiväkodeissakaan kesäaikana järjestetä erillistä ohjelmaa, lapset vaan viihtyvät siellä, kun on kavereita ja eivät tiedä paremmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap niin samaa mieltä!!!!

Olen sitä mieltä, että jokaisesta lapsesta, joka päiväkotiin tuodaan kesäaikaan vaikka vanhempi/vanhemmat ovat kotona niin LS ilmoitus!

pitää saada selville mikä perheessä mättää jos ei omaa lasta jaksa edes kesällä.

just pahimmat nämä vaikka kotona toinen lapsi niin eiku toista raahataan päiväkotiin.

Saatanan laiskoja vanhempia.

Vierailija
4/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, mulleko sivalsit? Tuo meidän lapsi esim. oli eilen 5h kaverillaan ja kaveri oli tänään meillä 3h. Mutta kun ei tunnu riittävän! Meiltä on aika pitkä matka joka paikkaan, enkä voi pyhittää koko elämääni lasten kuskaamiseen. Tylsyyttä ja narinaa siitä kyllä kestetään aika paljon, mutta kyllähän se raja jossain tulee.

2

Vierailija
5/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:20"]

Olen sitä mieltä, että jokaisesta lapsesta, joka päiväkotiin tuodaan kesäaikaan vaikka vanhempi/vanhemmat ovat kotona niin LS ilmoitus!

pitää saada selville mikä perheessä mättää jos ei omaa lasta jaksa edes kesällä.

just pahimmat nämä vaikka kotona toinen lapsi niin eiku toista raahataan päiväkotiin.

[/quote]

Voi haista kuule.... Kukkanen. Sossuilla ei onneks muuta tekemistä olisikaan.

Vierailija
6/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:15"]

No joo, yleistitpä taas aika vahvasti. Meillä on nyt syksyn eskarilainen lomalla eskarin alkuun saakka. Koululaisia 2 lomalla, menevät omien kavereidensa kanssa aika paljon. Ja tuo 5vuotias on ihan tympiintynyt, kun ei äidin seura riitä.. "Ei oo mitään tekemistä, ihan tylsää..." Aamulla saa nukkua niin pitkään kun haluaa, eikä nukkumaanmenoa kiirehditä, ulkona saa olla niin paljon kuin lystää.. Mutta kun ei oo ne omat kaverit joka päivä saatavilla... Että ymmärrän osittain, miksi ainakin tämän ikäiset saattaa olla päiväkodissa kesälläkin. 2-vuotiaan kuuluis olla kyl kotona jos mahdollista.

[/quote]

Eikös päiväkoti ole niikuin hoitopaikka lapselle, jonka vanhempi on töissä/opiskelemassa? Koska siitä syntyi joku ohjelmatoimisto, jossa kaikkien rahoilla buukataan leikkitreffejä uusavuttomien lapsille?

Kyynel, 5-vuotias ei löydä leikkiseuraa, ainoa keino viedä päiväkotiin. Jos vaikka googlettaisit oman kotikuntasi: Urheiluseurat, kunta, seurakunnat, yhdistykset, partiot. Josko niistä vaikka löytyisi sitä puuhaa jos et itse keksi kaikesta siitä mitä löytyy ilmaiseksi: Metsät, uimarannat, luontopolut, leikkipuistot, museot...

Vierailija
7/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:22"]

3, mulleko sivalsit? Tuo meidän lapsi esim. oli eilen 5h kaverillaan ja kaveri oli tänään meillä 3h. Mutta kun ei tunnu riittävän! Meiltä on aika pitkä matka joka paikkaan, enkä voi pyhittää koko elämääni lasten kuskaamiseen. Tylsyyttä ja narinaa siitä kyllä kestetään aika paljon, mutta kyllähän se raja jossain tulee.

2

[/quote] Aika pitkiä aikoja noin pienelle, jos vielä lisäksi on hoidossa.

Vierailija
8/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:15"]No joo, yleistitpä taas aika vahvasti. Meillä on nyt syksyn eskarilainen lomalla eskarin alkuun saakka. Koululaisia 2 lomalla, menevät omien kavereidensa kanssa aika paljon. Ja tuo 5vuotias on ihan tympiintynyt, kun ei äidin seura riitä.. "Ei oo mitään tekemistä, ihan tylsää..." Aamulla saa nukkua niin pitkään kun haluaa, eikä nukkumaanmenoa kiirehditä, ulkona saa olla niin paljon kuin lystää.. Mutta kun ei oo ne omat kaverit joka päivä saatavilla... Että ymmärrän osittain, miksi ainakin tämän ikäiset saattaa olla päiväkodissa kesälläkin. 2-vuotiaan kuuluis olla kyl kotona jos mahdollista.

[/quote

Ei jumankauta!

Vierailija
9/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:15"]

[/quote]

Jos nyt uutisia olen ollenkaan oikein seurannut, Suomessa on ollut "läkähdyttävät" helteet. En ole vielä tavannut 5-vuotiasta tai hänen isoja sisaruksiaan, jotka ovat inhonneet esim. olla uimarannalla eväiden kanssa. Kolme lasta kuitenkin on ja just uimarannalta heitä on hemmetin hankala saada pois. Ai niin: Sehän vaatii sen, että ihan ITSE pitäisi olla siellä rannalla valvomassa, syöttämässä, hoitamassa. Ja miksi ihmeessä, kun päiväkoti hoitaa sen tylsistyneen 5-vuotiaan ehkä vaikka kymmenen minuutin vesiletkutuokiolla kerran kymmeneen tuntiin? Voihan äippä olla vaikka lattella terassilla vauvan kanssa sillä aikaa. Onhan se nyt hitto mukavampaa kuin kaitsea jotain vesileikeistä innostunutta taaperoa kylmässä merivedessä!!!

Vierailija
10/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkahattutädit ry kokoontuu taas :D on vietetty päivä puhki kulutetun hiekkalaatikon reunalla ja puitu tätä asiaa, samalla kun lapset leikkivät samoilla leluillaan, samoja leikkejä - kun eivät tiedä paremmasta-

Vierailija
11/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:38"]

Kukkahattutädit ry kokoontuu taas :D on vietetty päivä puhki kulutetun hiekkalaatikon reunalla ja puitu tätä asiaa, samalla kun lapset leikkivät samoilla leluillaan, samoja leikkejä - kun eivät tiedä paremmasta-

[/quote]Minä vietin päivän siellä päiväkodilla katsomassa, kun hoitoon väsyneet lapset tappeli. Koitin sitten järjestää niille kaikenlaista, jotta viihtyisivät sillä aikaa, ja onnistuinkin. Hymyilin jopa niille virikehoitomammoille.

Vierailija
12/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:20"]

[/quote]

Toivottavasti et itse työskentele lasten parissa. Tuollainen kielenkäyttökin on jo lastensuojeluasia, jos ihmisellä ei  ole minkäänlaista itsehillintää ja käsitystä, miten lasten/ aikuisten edessä käyttäydytään.

Vierailija
13/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:38"]Kukkahattutädit ry kokoontuu taas :D on vietetty päivä puhki kulutetun hiekkalaatikon reunalla ja puitu tätä asiaa, samalla kun lapset leikkivät samoilla leluillaan, samoja leikkejä - kun eivät tiedä paremmasta-

[/quote]

Kolahtiko virikehoitomamman nilkkaan?

Vierailija
14/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:25"]

2

[/quote]

no kun EI OLE HOIDOSSA perkule!! 

2

Vierailija
15/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:38"]

[/quote]

No mun kotiäitivuosista on aikaa, kukkahattu vois olla kymmenen vuoden sisään ajankohtainen.

Mietin ihan oikeasti vaan sitä laiskuuden ja toimettomuuden määrää, jossa päiväkoti nähdään lapselle kesälomien aikaan mainiona vaihtoehtona, varsinkin  kun itse on lomalla. Siis kotona, toimettomana. Mikä VOI olla syy olla keksimättä vaikka 5-vuotiaalle toimintaa Suomen kesässä jos on itsekin lomalla? Mitä kuvittelee saavansa päiväkodista - joiden toimintaa itse arvostan suuresti varhaiskasvatuksen kumppanina - kesälomalla. Ja  ei, nyt älkää lähtekö tähän he, joilla ei tänä kesänä ole lomaa valmistumisen tai työpaikan vaihtumisen takia. Siksi ne varahoidot on. Teidän lapsille, mutta eihän kukaan tervejärkinen kai tahtomalla tahdo lapselle tauotonta hoitoa, jos itse lomailee, ihan vaan kun ei ole tekemistä eihän?

Vierailija
16/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:25"]

2

[/quote]

no kun EI OLE HOIDOSSA perkule!! 

2

[/quote]No hyvä, saat sitten pisteet. Ja hyvä, että kestät lapsen marinaa, niin ei totu siihen että olet jatkuvasti ohjelmapalveluna tai järjestämässä kaveria.

Vierailija
17/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki hoitasivat vain lapsensa itse kotona, kaikki nämä lastentarhojen suojatyöpaikoissa loisivat  heikkolahjaiset vajakit olisivat ilman töitä. Sitten olis  jo toinen  ääni kellossa.

Vierailija
18/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:05"]

Jos kaikki hoitasivat vain lapsensa itse kotona, kaikki nämä lastentarhojen suojatyöpaikoissa loisivat  heikkolahjaiset vajakit olisivat ilman töitä. Sitten olis  jo toinen  ääni kellossa.

[/quote] Ei olisi vaan juhlanpaikka. Viidet yt:t olen käynyt ja aina joutunut jatkamaan tätä yhtä ja samaa  sontaa.

Vierailija
19/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä pitää kyl ihmetellä, että onko oma elämänne niin vajavaista, että ehditte näin huolella pohtia muiden perheiden asioita? Tämäkin aihe on kestona joka jumalan kesä... (Mistä tuli taas mieleen, että kuinka mones vuosi tää on AV:lla..) 

Vierailija
20/39 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:11"]

Välillä pitää kyl ihmetellä, että onko oma elämänne niin vajavaista, että ehditte näin huolella pohtia muiden perheiden asioita? Tämäkin aihe on kestona joka jumalan kesä... (Mistä tuli taas mieleen, että kuinka mones vuosi tää on AV:lla..) 

[/quote] Minä keskustelen mielelläni tästä epäkohdasta, jonka senkin Suomen laki tarjoaa. Vaikka sitten joka kesä. Kunnes joku tutkimus oikeasti vahvistaa, että päivähoito loma-aikoinakin olisi parempi lapselle, kuin oman vanhemman seura (olettaen, että vanhemmalla on kaikki ok).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi