"Minä menen nyt vessaan" - onko ihan pakko ilmoittaa asiasta?
Tiedättekö ihmiset, jotka tekevät tuota, kertokaa minulle miksi? Minusta tuo on jonkunlainen intiimiasia, jota ei tarvitse tiedottaa muille. Paras olisi tehdä se huomaamattomasti ja tiedottelematta.
Tämä on sellainen alaluokan juttu, joka ilmeisesti opitaan kotoa?
Kommentit (30)
Ilmoitus on varsin asiallinen niissä perheissä, joiden asunnossa on vain yksi vessa. Tarkoittaa, että vessa on kyseisestä hetkestä eteenpäin varattuna jonkin aikaa vaikka sitten jollekin tulisikin äkillinen hätä. Antaa mahdollisuuden äkkihätäisille hoidella asiansa ensin ja hajupelkoisille mahdollisuuden vältellä vessaa tuon jäkeen jonkin aikaa.
Tuo on kyllä ihan asiallinen ilmoitus. Eri asia olisi jos ilmoitus olisi "Minä menen nyt paskalle".
Kaikki käyvät vessassa. Koettakaa prinsessat ja prinssit oppia se.
Jos joku sanoo sulle, että "Minä käyn paskalla!", niin kuittaa siihen että "Minun auto käy bensalla!".
Oppiivatpahan siitä..
Ihan asiallistahan se on kertoa mihin menee esim. kesken keskustelun. Miten sinusta sitten pitäisi ilmaista, jos poistuu paikalta vai ihan vaanko pitäisi häipyä mitään sanomatta.
Lähinnä se on kohteliasta, sillä pyritään siihen, ettei toinen joudu kiusallisesti ihmettelemään, minne menit, jos menit vessaan.
Ja sillä ilmoituksella ei ole tarkoituskaan kertoa asiasta sen yksityiskohtaisemmin.
Kyllä nyt ainakin lapselle tulee sanottua että äiti menee vessaan, ettei lapsi hätäänny kun äiti vain yhtäkkiä häviää. Muuten riippuu vähän seurasta, vieraammassa porukassa en tietenkään huutele tuollaista. Mutta hyvien kavereiden kesken, mitä väliä? Ja en todellakaan ole mistään alaluokasta, vaan jo lapsuudenkoti oli varakasta ja koulutettua ylempää keskiluokkaa useamman sukupolven ajalta.
Päivän kohokohta. Kyllä sellaisesta pitää ilmoittaa. Muuten se on sama kuin menisi naimisiin ilmoittamatta.
Kyllähän sitä on kohteliasta ilmoittaa minne menee jos yllättäen poistuu seurasta. Vessa on ihan asiallinen sana. Rumempaa olisi sanoa menevänsä kuselle.
Gröhöm! Nyt anteeksi käyn paskalla!