Kaverini maksaa asunnosta vuokraa reilu 900e. En tajua!
En ymmärrä, miksi ei voi ottaa miehensä kanssa asuntolainaa (kaverillani vakityö), ostaa asunnon ja lyhentää tuolla 900e lainaa pois.
Minusta on totaalisen idioottia maksaa vuokraa tuollaisia summia. Aivan älytöntä touhua!!!
Kommentit (55)
Mulla oli asuntolaina ja kertakaikkiaan se lainanmaksun paine ei vaan sopinut mulle. Vuokralla on ollut paljon vapaampi olo. Mulla ei tarvi olla montaa tonnia takataskussa remontin tms. yllättävän varalle. Soitto riittää ja homma hoituu.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:20"]
Mä maksan 1100e/kk siitä ilosta että saadaan asua huoletta, ilman pelkoa työn menettämisestä tai remontista, kun ei tarvitse tiukan paikan tullen ite maksaa mitään. Asutaan kalliilla asuinalueella kaupungin vuokra-asunnossa :)
Tulot 6000e/kk.
[/quote]
Siis nyt en ymmärrä: jos menetätte työpaikkanne, teidän ei tarvitse maksaa vuokraa? Mistä tuollaisia vuokra-asuntoja löytyy?
[/quote]
Mistä tahansa! Jos molemmat joutuu työttömäksi, vuokra-asuntoon voi hakea asumistukea. Tai jos joudumme auto-onnettomuuteen ja molemmat työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei tarvitse sen vuoksi muuttaa ja myydä kotia alta.
Turva se on tämäkin, kun ei ole taloudellista riskiä asunnon lainan maksamisesta.
[/quote]Et tiennyt ilmeisesti että omistusasuntoon saa yhtälailla asumistukea. Ei lyhentämiseen mutta korkoihin ja kaikkiin muihin pakollisiin kluihin. Lainaa eivät ala lyhentämään vaan tiukan paikan tullen otetaan vaikka useaksi vuodeksi lyhennysvapaa. Itse ei tarvii maksaa mitään.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:35"]
Me asutaan vuokralla Helsingin keskustassa, perheasunnossa ja vuokra on vähän yli 900 e. Jos haluaisimme ostaa tämän kokoisen asunnon näiltä nurkilta, olisi ostohinta noin 270 000 e. Lainaa maksaisimme noin 50 vuotta, eli silkka mahdottomuus. Jos taas laina-aika olisi about järkevät 20 vuotta, olisi varaa 150 000 e asuntoon, mikä käytännössä tarkoittaisi sitä, että neljä henkeä survoutuisi noin 55 neliön asuntoon.
Ei olla ihan niin hulluja. Maksetaan mieluummin vuokraa.
[/quote]
Mistä Helsingin keskustassa saa perheasunnon 270 000€??? Ostan sen välittömästi pois ja laitan vuokralle! Meidän perheasuntomme Helsingin keskustassa taas maksaa sen 450 000-800 000€...
[/quote]
Ratikkareittien varrelta, kantakaupungin seudulta. Perheasunnoksi lasken yli 70-neliöisen kämpän, jossa on järkevä ja toimiva pohjapiirustus. Tämän asunnon käypä markkinahinta olisi noin 275 000, mutta lähivuosina on tulossa mm. putkiremontti, eli käytännössä päälle remonttilaina ja sitten itkettää...
[/quote]
Kyse oli keskustasta, ei kantakaupungista. Keskustasta ei toivoakaan saada perheasuntoa tuohon hintaan. Ei oikeastaan edes tilavaa kaksiota.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:05"]
Minkä kokoisen asunnon minä saisin Espoon leppävaarasta 900 eurolla kuussa ja paljonko olisi laina- aika, jos vastike olisi tuosta vaikka 300? Kaksiot maksavat 200 000.
[/quote]
Minä asun Kilossa, Leppävaaraan on muutama kilometri. Asun 10 vuotta vanhassa kerrostalokaksiossa, neliöitä 40. Ostin asuntoni 160 000 eurolla pari vuotta sitten. Yhtiövastike ja vesimaksu on yhteensä 200 euroa, sisältää nettiyhteyden. Lainaa lyhennän 700 euroa eli yhtiövastikkeen kanssa kulut ovat 900 euroa. Kyllähän tätä muutama vuosikymmen lyhennetään.
Me asutaan vuokralla Helsingin keskustassa, perheasunnossa ja vuokra on vähän yli 900 e. Jos haluaisimme ostaa tämän kokoisen asunnon näiltä nurkilta, olisi ostohinta noin 270 000 e. Lainaa maksaisimme noin 50 vuotta, eli silkka mahdottomuus. Jos taas laina-aika olisi about järkevät 20 vuotta, olisi varaa 150 000 e asuntoon, mikä käytännössä tarkoittaisi sitä, että neljä henkeä survoutuisi noin 55 neliön asuntoon.
[/quote]
Jaa Helsingin keskustasta perheasunto 270 000 eurolla? Tuskinpa vain.
Tässä syy miksei mitään hinkua muuttaa pääkaupunki seudulle. Kuka hullu maksaa kerrostalokomerosta 300 000 e tai enemmän?? Tolla rahalla saa jo mistä tahansa muualta Suomesta hulppeahkon omakotitalon! Mikä hinku sinne Helsinkiin oikein on?
Itse asun 150 000 asukkaan yliopisto kaupungissa eli täällä perähikiällä.. vuokraa maksetaan reilu 700 e saunallisesta kaksiosta joka on joulukuussa 2013 valmistunut. Keskustaan 1,5 km matkaa.
Meillä vuokra noin 1400 Leppävaarassa. Vastaava asunto maksaa 300 000 - 350 000. Jokainen joka haluaa, voi laskea, että millaiset olisi asumiskulut omassa vastaavassa.
Mukavaa on asua vuokralla. Riski on pieni ja saa hajauttaa omaisuuttaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:39"]
Tässä syy miksei mitään hinkua muuttaa pääkaupunki seudulle. Kuka hullu maksaa kerrostalokomerosta 300 000 e tai enemmän?? Tolla rahalla saa jo mistä tahansa muualta Suomesta hulppeahkon omakotitalon! Mikä hinku sinne Helsinkiin oikein on?
Itse asun 150 000 asukkaan yliopisto kaupungissa eli täällä perähikiällä.. vuokraa maksetaan reilu 700 e saunallisesta kaksiosta joka on joulukuussa 2013 valmistunut. Keskustaan 1,5 km matkaa.
[/quote]Mä oon hinkunut myös "perähikiälle" entiseen opiskelukaupunkiini. Saataisiin niiiiin paljon laadukkaampi asunto sieltä meidän tulotasolta. Mies ei ole tähän mennessä suostunut. Ja toisaalta meidän molempien vanhemmat asuu täällä pk-seudulla ja ysstävät ja muu turvaverkosto. Että siltä kannalta ymmärrän miestäni. Hänellä myös hyvä duuni täällä. Mutta olen samaa mieltä, että asuntojen hinnat ovat täällä naurettavat. Me saatiin täältä kuppalähiöstä kuppakolmio, jota jouduttiin remppaamaan vielä aika paljon. Itse pystyisin kyllä asumaan varmaan missä päin tahansa Suomea :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:05"]
Minkä kokoisen asunnon minä saisin Espoon leppävaarasta 900 eurolla kuussa ja paljonko olisi laina- aika, jos vastike olisi tuosta vaikka 300? Kaksiot maksavat 200 000.
[/quote]
Minä asun Kilossa, Leppävaaraan on muutama kilometri. Asun 10 vuotta vanhassa kerrostalokaksiossa, neliöitä 40. Ostin asuntoni 160 000 eurolla pari vuotta sitten. Yhtiövastike ja vesimaksu on yhteensä 200 euroa, sisältää nettiyhteyden. Lainaa lyhennän 700 euroa eli yhtiövastikkeen kanssa kulut ovat 900 euroa. Kyllähän tätä muutama vuosikymmen lyhennetään.
[/quote]
Kilosta 40 neliötä 160 000? Kuulostaa hiukan ylihintaiselta.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:39"]
[/quote]
No mikä hinku sinne omakotitaloon pitäisi olla? Rahaa oli sijoittaa.
Olemme asuneet muuallakin maailmassa, mutta pääosa ystävistämme ja perheestämme on täällä Suomessa, moni vielä täällä Helsingissä. Käymme monesti elokuvissa, ulkona syömässä, brunssilla, kahvilla, kulttuurikohteissa... Lyhyt kävely- tai taksimatka kotiin. Missä muussa kaupungissa Suomessa on vastaavantasoiset palvelut?
Kotimme on varmasti yhtä tasokas kun mikä tahansa koti sieltä perähikiältä, melko kookaskin. Ai niin, ja toki löytyy myös sauna ;) (ja poreallas, kaksi sadesuihkua jne. Uima-allas ja palju toki puuttuvat)
Miksi ihmeessä en haluaisi asua täällä?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:39"]Mikä hinku sinne Helsinkiin oikein on?
[/quote]Mä oon hinkunut myös "perähikiälle" entiseen opiskelukaupunkiini. Saataisiin niiiiin paljon laadukkaampi asunto sieltä meidän tulotasolta.
[/quote]
Niinkö? Me taas emme saisi yhdestäkään toisesta kaupungista asuntoa, joka pääsisi laadussa edes lähelle nykyistä asuntoamme. Muissa kaupungeissa ei yksinkertaisesti ole tällaisia tarjolla. Mm. siksi asumme Helsingissä, ja todellakin omistusasunnossa. En haluaisi tulla häädetyksi rakkaasta, harvinaislaatuisesta, huolella itse kunnostetusta asunnostamme ja tästä yli sata vuotta paikallaan seisseestä, käsin rakennetusta kivitalosta kaupungin keskellä vain siksi, että asunnon omistaja haluaakin sen omaan käyttöönsä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:20"]
Mä maksan 1100e/kk siitä ilosta että saadaan asua huoletta, ilman pelkoa työn menettämisestä tai remontista, kun ei tarvitse tiukan paikan tullen ite maksaa mitään. Asutaan kalliilla asuinalueella kaupungin vuokra-asunnossa :)
Tulot 6000e/kk.
[/quote]
Siis nyt en ymmärrä: jos menetätte työpaikkanne, teidän ei tarvitse maksaa vuokraa? Mistä tuollaisia vuokra-asuntoja löytyy?
[/quote]
Mistä tahansa! Jos molemmat joutuu työttömäksi, vuokra-asuntoon voi hakea asumistukea. Tai jos joudumme auto-onnettomuuteen ja molemmat työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei tarvitse sen vuoksi muuttaa ja myydä kotia alta.
Turva se on tämäkin, kun ei ole taloudellista riskiä asunnon lainan maksamisesta.
[/quote]Et tiennyt ilmeisesti että omistusasuntoon saa yhtälailla asumistukea. Ei lyhentämiseen mutta korkoihin ja kaikkiin muihin pakollisiin kluihin. Lainaa eivät ala lyhentämään vaan tiukan paikan tullen otetaan vaikka useaksi vuodeksi lyhennysvapaa. Itse ei tarvii maksaa mitään.
[/quote]
Asumistuessa huomioidaan puolet asuntolainan koroista.
Etsitkö helposti lainaa oikeutettu lainanantaja, Instant hyväksyminen, ei vakuuksia, Edulliset hinnat, muista käydä Victoria Sanchez Loan Firm, koska se on oikea laina yritys, tarjoamme kaikenlaisia lainoja 2%. Jos olet kiinnostunut, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteessa: Victorisanchezloanfirm@gmail.com
Ystävällisin terveisin,
rouva Victoria
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:35"]Me asutaan vuokralla Helsingin keskustassa, perheasunnossa ja vuokra on vähän yli 900 e. Jos haluaisimme ostaa tämän kokoisen asunnon näiltä nurkilta, olisi ostohinta noin 270 000 e. Lainaa maksaisimme noin 50 vuotta, eli silkka mahdottomuus. Jos taas laina-aika olisi about järkevät 20 vuotta, olisi varaa 150 000 e asuntoon, mikä käytännössä tarkoittaisi sitä, että neljä henkeä survoutuisi noin 55 neliön asuntoon.
[/quote]
Mistä saa 55 neliötä 150 000 eurolla? T. Kantakaupungissa 24 neliöstä 140 000 maksanut.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 21:42"]
[/quote]
Mistä Helsingin keskustassa saa perheasunnon 270 000€??? Ostan sen välittömästi pois ja laitan vuokralle! Meidän perheasuntomme Helsingin keskustassa taas maksaa sen 450 000-800 000€...
[/quote]
Ratikkareittien varrelta, kantakaupungin seudulta. Perheasunnoksi lasken yli 70-neliöisen kämpän, jossa on järkevä ja toimiva pohjapiirustus. Tämän asunnon käypä markkinahinta olisi noin 275 000, mutta lähivuosina on tulossa mm. putkiremontti, eli käytännössä päälle remonttilaina ja sitten itkettää...