Jos kerran mies ja nainen ovat tasa-arvoisia,
Niin, siis jos mies ja nainen ovat tasa-arvoisia, niin miksi "neiti" sana miehelle on haukkumasana? ja taas esimerkiksi "Heidihän on äijä!" on positiivinen ilmaus?
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:01"]
Kyllä. Mutta neiti viittaa naiseen negatiivisesti ja äijä mieheen positiivisesti.
"gigolo" melko neutraali,jopa positiivinen, huora negatiivinen.
Näitä esimerkkejä on miljoona.
[/quote] Miten niin neiti viittaa naiseen negatiivisesti? Enpä ole moista koskaan kuullut.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:06"]
Nainen on alempiarvoinen niin hierarkisesti kuin biologisestikin.
Joka muuta väittää, valehtelee itselleen.
Voitte naiset aina toivoa, että synnytte seuraavassa elämässänne musta leski-hämähäkiksi.
Loppuun käsitelty. Nainen joka tämän viestin jälkeen kommentoi, todistaa sen että naiset ovat lisäksi tyhmempiä kuin miehet.
[/quote]
Ja sinulle voinkin lisätä ettei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu :) pus!
kerron vielä sinulle että naiset alkavat olla huomattavasti koulutetumpia kuin miehet ja sekös äijiä ketuttaa :D
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:51"]
Koska mies ja nainen eivät ole tasa-arvoisia. Tämä on sitä samaa kuin että paljon seksiä harrastava nainen on huora ja samoin toimiva mies tosi kova jätkä.
[/quote]
Olisiko tässä taustalla sellainen arkielämän havainto, että keskivertonainen saa huomattavasti helpommin satunnaista seksiseuraa kuin keskivertomies. Mies saa hyvin harvoin baarista seksiä, ellei itse tee aloitetta. Nainen kai useammin.
[/quote] Ja kenen kanssa ne naiset sitä helppoa seksiä lähtevät harrastamaan?
[/quote]
Sepä siinä juuri onkin, kun ne on ne samat heput jotka panee useita naisia, ja iso miesjoukko jää ilman. Pieni ja kadehdittu osuus miehistä panee isoa osaa naisista.
Välillä sitä kuulee jopa pienten lasten urheiluvalmentajien huutavan pojille "oletteko te jotain tyttöjä/neitejä?" jos eivät juokse tarpeeksi lujaa, pelaa riittävän hyvin tms. Hyvin kasvatetaan jo pienestä pitäen poikalapset ajattelemaan että tyttöys on jotain huonompaa...
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:06"]
Nainen on alempiarvoinen niin hierarkisesti kuin biologisestikin.
Joka muuta väittää, valehtelee itselleen.
Voitte naiset aina toivoa, että synnytte seuraavassa elämässänne musta leski-hämähäkiksi.
Loppuun käsitelty. Nainen joka tämän viestin jälkeen kommentoi, todistaa sen että naiset ovat lisäksi tyhmempiä kuin miehet.
[/quote]
Luulenpa että sinäkin voisit syntyä seuraavassa elämässäsi mustaksi leskeksi. Toivotaan vaan että koiraspuoliseksi ja vähintään yhtä älykkääksi, kuin tässäkin elämässäsi.
Neiti vs. äijä. Kyllä nyt mentiin ongelmien lähteelle. Voi kun pääsis vielä ylös...
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:08"]
Koska mies ja nainen eivät ole tasa-arvoisia. Tämä on sitä samaa kuin että paljon seksiä harrastava nainen on huora ja samoin toimiva mies tosi kova jätkä.
[/quote]
Olisiko tässä taustalla sellainen arkielämän havainto, että keskivertonainen saa huomattavasti helpommin satunnaista seksiseuraa kuin keskivertomies. Mies saa hyvin harvoin baarista seksiä, ellei itse tee aloitetta. Nainen kai useammin.
[/quote]
Sepä siinä juuri onkin, kun ne on ne samat heput jotka panee useita naisia, ja iso miesjoukko jää ilman. Pieni ja kadehdittu osuus miehistä panee isoa osaa naisista.
[/quote] Ja sitten miehet ovat ilman kun eivät halua suhteseenkaan...juu hyvä kuvio miehillä.
Eikö tämä nyt ole jo ikivanha juttu?
Naiseutta pidetään arvoasteikossa huonompana asiana kuin mieheyttä, tätähän koko epätasa-arvo ylipäätään on. Siispä naisen tasolle astuva mies alentaa itsensä ja miehen tasolle astuva nainen ylentää itsensä. Siksi neiti on miehen nöyryyttämistä ja äijä naisen ylentämistä. Siksi nainen voi pukeutua housuihin mutta mies ei hameeseen. Siksi miessairaanhoitajalle nälvitään mutta naisjohtajaa arvostetaan. Siksi naiseksi pukeutuva mies naurattaa (esim drag queenit) mutta mieheksi pukeutuva nainen ei yleensä.
Feminismin perusasioita, hyvät ihmiset.
Ja itse olen muuten mies.
Juu-u. Onko naismainen mies huonompi juttu kuin miesmäinen nainen? Tyttömäinen poika, poikamainen tyttö?
Tämä on täysin totta ja yhteiskunta ei ole tasa-arvoinen niin kauan kun nämä asenteet siirretään isältä pojalle...muistan miten jääkiekon mm-kisoissa joskus rankattiin pelaajia antamalla pinkki hame-kuva nimen viereen kun oli pelannut huonosti ja vasta kamalan metelin jälkeen se poistettiin. Se joka väittää ettei tällainen ole omiaan lisäämään asenteellisuutta naiseutta kohtaan on yksinkertainen idiootti.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:57"]
Jos sanot naista neidiksi, tulee siitä samanlainen mielleyhtymä kuin kutsuessasi miestä neidiksi. Äijään pätee sama: jos mies on äijä, on se samanlainen asia kuin jo nainen on äijä.
Akkamainen nainen ja akkamainen mies on samanlaisia.
[/quote]
= naismaisuus huonoa niin naisille kuin miehille, miesmäisyys hyvää niin miehille kuin naisille
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:23"]Tämä on täysin totta ja yhteiskunta ei ole tasa-arvoinen niin kauan kun nämä asenteet siirretään isältä pojalle...muistan miten jääkiekon mm-kisoissa joskus rankattiin pelaajia antamalla pinkki hame-kuva nimen viereen kun oli pelannut huonosti ja vasta kamalan metelin jälkeen se poistettiin. Se joka väittää ettei tällainen ole omiaan lisäämään asenteellisuutta naiseutta kohtaan on yksinkertainen idiootti.
[/quote]
Samat asenteet siirtyvät myös äidiltä tyttärelle. Kyse ei ole vain tiettyjen miesten omaksumasta ajattelumallista vaan samaan ahtaaseen lokerointia syyllistyvät myös monet naiset. Asenneilmapiirin muuttaminen on kaikkien sukupuolten yhteinen asia.
T. 20
[/quote]
[/quote]
Eli kadehdit naisia, ja tämän vuoksi haukut heitä huoriksi. He saavat jotain, mitä sinä haluaisit, muttet saa. Tämä oli siis sinun näkemyksesi asiasta?
Aukotonta logiikkaa kieltämättä: Eli jos pankkiryöstön tekeminen olisi minulle lastenleikkiä, se olisi moraalitonta ja tuomittavaa, mutta jos se onkin minulle vaikeaa, niin pankkiryöstö muuttuukin uroteoksi.
Huokaus....
Neiti on kaunis sana! Neiti kesäheinä Kauniisti sointuu, ei mitään negatiivista mielleyhtymää.
Äijä taitaa olla itä-Karjalainen vastine sanalle mies. Aivan kuin ämmä on naista tarkoittava sana.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oletko siis loppujen lopuksi katkera naisille vai tälle pienelle helposti saavalle miesjoukolle (johon et itse taitane kuulua, kun näet tämän asettelun ongelmana)?
Sanalla neiti kuvataan arkuutta ja arkoja sekä fyysisesti heikkoja naiset miehiin verratuna ovatkin. Ei se siis ole vertaus jota kuka vaan ei voisi intuitiivisesti ymmärtää. Jos vaikka kuuklaa sanoilla "joku äijä" niin hyvin huomaa, ettei sitäkään kehuna suinkaan pidetä.
Minä en kyllä pitäisi positiivisena naisen kutsumista äijäksi, mutta en sen paremmin miehenkään. Minulle sana "äijä" tuo mieleen hahmon, joka on vulgaari, matalasti koulutettu, ei kovin suvaitsevainen, vetää kaljaa ja makkaraa röhnöttäessään sohvalla katsomassa urheilua, joka uhoaa ja kiroilee, käyttäytyy huonosti humalassa ja on kyseisessä tilassa usein, heittelee typeriä vitsejä naisista ja ulkomaalaisista ja kuvittelee olevansa joku maskuliinisuuden riemuvoitto.
"Neiti" taas voi olla negatiivinen ilmaus myös naisesta. "Heidi on sellainen neiti, että ei sen kanssa voi tehdä mitään, missä kädet voi likaantua".
Minä en kyllä pitäisi positiivisena naisen kutsumista äijäksi, mutta en sen paremmin miehenkään. Minulle sana "äijä" tuo mieleen hahmon, joka on vulgaari, matalasti koulutettu, ei kovin suvaitsevainen, vetää kaljaa ja makkaraa röhnöttäessään sohvalla katsomassa urheilua, joka uhoaa ja kiroilee, käyttäytyy huonosti humalassa ja on kyseisessä tilassa usein, heittelee typeriä vitsejä naisista ja ulkomaalaisista ja kuvittelee olevansa joku maskuliinisuuden riemuvoitto.
"Neiti" taas voi olla negatiivinen ilmaus myös naisesta. "Heidi on sellainen neiti, että ei sen kanssa voi tehdä mitään, missä kädet voi likaantua".
Feministimies veti nyt aika tavalla mutkia suoraksi. Ei mieheyttä arvosteta enempää kuin naisia, päinvastoin. Menestyvää miestä toki arvostetaan, mutta ei sukupuolensa, vaan ansioidensa vuoksi. Naista taas arvostetaan ja kunnioitetaan sukupuolensa perusteella, esim. "kauniimpi sukupuoli", hätätilanteessa pelastetaan ensiksi naiset ja lapset, naisen lyöminen on halveksuttua, miehen ei. Syrjäytynyneet, päihdeongelmaiset, huonoitsetuntoiset ja työttömät miehet ovat surkimuksia, jotka ovat itse pilanneet elämänsä. Kun naisella menee huonosti, hänen ahdinkoaan ymmärretään helpommin ja häntä kohtaan ollaan empaattisempia. On toki hyvä, että nainen saa apua kun on sen tarpeessa, mutta saisipa mieskin samassa mittakaavassa. Miehethän meillä Suomessa ovat yliedustettuna huonoiten pärjäävässä kansanosassa eikä naiset.
Niinpä....ihan turhaa väittää sukupuolia tasa-arvoisiksi niin kauan kun arkielämässä törmätään tällaiseen asenteellisuuteen.