Miksi elokuvateatterissa halutaan syödä?
Ottamatta kantaa siihen, pitäisikö elokuvateatterissa saada syödä vai ei, kysyn, miksi siellä halutaan syödä. Mistä tapa sai alkunsa ja miksi siihen suhtaudutaan niin kiihkeästi? Ei kai teatterissakaan syödä?
Olen käynyt elokuvissa ja teatterissa viimeksi viime vuosituhannella enkä muista niistä reissuista mitään. Siksi tässä utelen.
Kommentit (95)
Siltä varalta että jos filmi on huono niin on ainakin lohturuokaa mukana että aika kuluu, kun se kumminkin on maksettu eikä rahoja saa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ilman ylipainoa laihduttamisessa ei ole mitään järkeä. Ja mieti nyt, miten hankit tehokkaimmin ylipainoa, istuen ja syöden. Makuuasentokin toimisi, mutta hankaloittaa syömistä.
Ihan olen normaalipainoinen ja hyväkuntoinenkin. Syöminen on mukavaa, ja normaalit ihmiset osaavat välillä hemmotella itseään. Ilman, että menevät siinä överiksi.
Tietysti jos sinä olet riippuvuuksille altis, varmaan on parempi olla varovainen.
Aika surkea täytyy leffan olla ja itse olla adhd jos jonkun pussin rapistelut elokuvaan keskittymistä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä "olen käynyt leffassa viimeksi viime vuosituhannella" ihmiset ovat varmaan niitä samoja jotka naama punaisena ovat nyt huutamassa Finnkinoa boikottiin ja konkurssia toivomassa, julistavat, etteivät euroakaan kanna kyseiseen puljuun. On se kauhea menetys.
Minuako tarkoitat? Minua nyt kiinnostaa tämä elokuvissa syömisen ongelma, joka on paisunut suorastaan ihmisoikeuskysymykseksi viime päivinä.
Olen käynyt elokuvissa viime vuosituhannella, silloinkin hyvin harvoin. En pidä ihmisjoukossa oleskelemisesta, joten minua ei saa elokuviin sen enempää kuin terassille tai huvipuistoonkaan. Minulle on ihan sama, mitä ihmiset siellä puuhaavat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika surkea täytyy leffan olla ja itse olla adhd jos jonkun pussin rapistelut elokuvaan keskittymistä haittaa.
Haittaa varmaan sen takia on itse on kuivin suin tylsimyksenä.
Niin, no miksi vaikka saunaolut pitää juoda? Ei saunomisessa mitään olutta tarvita, siellä saunotaan asiallisesti ja tullaan pois. Olutta saa juoda korkeintaan ravintolassa ruuan yhteydessä.
Elokuvat ovat nykyään niin pitkiä ja tylsiä että pitäähän sitä jotain tekemistä olla.
Vierailija kirjoitti:
Niin, no miksi vaikka saunaolut pitää juoda? Ei saunomisessa mitään olutta tarvita, siellä saunotaan asiallisesti ja tullaan pois. Olutta saa juoda korkeintaan ravintolassa ruuan yhteydessä.
Tämä on toinen.
Sauna ja olut.
Ehdollistuminen toimii hyvin nopeasti.
Saunakaljoittelija ei voi saunoa ilman olutta.
En ole oluen vihaaja, enkä raivoraitis, mutta kannattaa tarkkailla asiaa, onnistuuko enää saunominen ilman olutta.
30, ilmennät hyvin ongelmaa. Kaltaisillesi ihmisille on vain joko tai. Jos tykkää kerran kuussa istua leffakatsomoon popparien kanssa, "ei kykene katsomaan elokuvaa ilman että syö". Tai jos mielellään juo oluen saunassa käydessään, ei "kykene" saunomaan ilman.
Kyllä kykenee. Se vaan on kivempaa noin.
Saatko itse jostain asiasta elämässä mielihyvää? Kai nyt sentään jostakin, vaikka aika hemmetin ankealta ihmiseltä kuulostatkin.
Se, mistä sinä nautit ei ole moraalisesti sen hienompaa tai parempaa kuin muiden nautinnon aiheet. Se on vain erilaista. Eikä sen paremmuuden glorifioinnilla peity se, että nautit siitä ihan vaan mielihyvän vuoksi, joten luterilainen nutturapää alitajunnassasi saisi oikeasti loogisuuden vuoksi kysyä sinultakin, "onnistutko nyt varmasti olemaan myös ilman"....?
Vierailija kirjoitti:
Amerikkavillitystä. Ollaan kuitenkin jäljessä heidän tavoistaan parisen kymmentä vuotta
Läskeissä kohta samalla tasolla😅
kun katsoo av mammoja, niin huomaa, etteivät ne ole koskaan olleet hetkeäkään nälässä
Vierailija kirjoitti:
Inhoan sitä rapinaa ja mässytystä, joten katson elokuvat mieluiten kotona.
Mikään leffa ei kiinnosta niin paljon, että lähtisin sitä katsomaan ja kärsimään.
Sama juttu, tuo sikailumässäily on mennyt överiksi, kertakaikkiaan vastenmielistä.
Maltan odottaa pari kk, että näkee elokuvan kotisohvalla.
Olisi hienoa nähdä leffat isolla screenillä, mutta suoraan sanoen muu porukka on niin vastenmielisiä ahmivia sikoja, että ei voi...
Olisipa kokonaan mässytyksestä vapaita näytöksiä.
Finnkinon teattereissa juuri ärsyttää se eltaantuneen rasvan haju, mikä poppareista lähtee. Kuvottavia ne hehtaaritörpölliset poppareita ja isot limut.
Käyn leffassa varmaankin keskivertoa useammin, enkä syö mitään leffan aikana. Valitsen mieluummin täkäläisen pienen leffateatterin, josta ei saa poppareita ja jossa ihmiset yleensäkään eivät syö vaan tulevat katsomaan leffaa.
Ankeuttajaketju tosiaan. Kannattaa kaikkien "muista ihmisistä lähtee ääntä" -tyyppien pysyä kotona ahmimassa pullaa ja suklaata kotisohvalla, "se kun on ihan eri asia se".
Poppareissa ei kyllä haise eltaantunut rasva, sen verran tarkkaan niitä terveysvalvonta seuraa. Kannattaa varata aika lääkäriin, jos kuvittelee haistavansa eltaantunutta rasvaa kaikkialla.
Mua taas ällöttävät nyrpistelijät. Oikein kuulee sen paheksuvan itserakkaan ilmeen lässähtävän paheksujan ihraiselle naamalle! Näin jopa leffateattereissa, joissa koko bisnesidea on tarjoilu elokuvan katsomisen lomassa.
Kenenkään ei ole pakko syödä mitään leffassa, jos ei tahdo. Muiden ihmisten tarkkailu on mennyt kumminkin aivan överiksi, jos ei elokuvissa kykene keskittymään leffaan, vaan pitää kytätä muun yleisön tekemisiä.
En sitä paitsi ahkerana elokuvissa kävijänä ole koskaan törmännyt siihen, että muiden syömiset ja juomiset häiritsisivät minua. Ja tämä siis 50+ ikäisenä henkilönä, joka ei syö leffassa, mutta ottaa elokuviin yleensä pullollisen kivennäisvettä.
Edes lasten kanssa elokuvissa käydessä en kokenut lasten rapisteluja häiritsevänä. Ehkä olen sitten onnekas ja harvinaisen hyvällä keskittymiskyvyllä varustettu ihminen. Tai te häiriintyjät olette neuroottisia kyyliä ja kontrollikuningattaria. Jompi kumpi.
Koska tämä elokuvissa syönti on alkanut? Olen viimeksi käynyt Suomessa elokuvissa teininä 70-luvulla eikä silloin siellä syöty. Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Terveisin, ulkosuomalainen.
Poppareiden haju on niin kuvottavaa
Nämä "olen käynyt leffassa viimeksi viime vuosituhannella" ihmiset ovat varmaan niitä samoja jotka naama punaisena ovat nyt huutamassa Finnkinoa boikottiin ja konkurssia toivomassa, julistavat, etteivät euroakaan kanna kyseiseen puljuun. On se kauhea menetys.