Mitä mies oikein kuvittelee itsestään? Sanoo ettei voi alkaa seurustulemaan kanssani koska minulla on kaksi lasta??
Kyseessä 35-vuotias mies, joka antaa pakit lapsien takia? Missä ihmeen maailmassa me elämme?
Tai oikeastaa, missä haavemaailmassa hän oikein elää...Pitääkö olla se 20v missitissi???
Kommentit (80)
Mitä ihmettä? Minäkään lapsettomana naisena en halua äitipuoleksi kenekään vieraille lapsille. En osaa olla enkä jutella lasten kanssa enkä pystyisi kuuntelemaan jatkuvaa meteliä.
Eivät kaikki halua edes omia lapsia - ja vielä vähemmän haluavat vanhemmaksi jonkun toisen lapselle. Ymmärrän miestä ihan täysin.
Pidän lapsista, mutta en halua elatus- ja kasvatusvastuuta jonkun muun lapsista. Vain omistani huolehdin kuin omistani.
Vierailija kirjoitti:
Ihan silkkaa skeidaa se että voisi rakastaa toisen muksuja. Viha, inho, halveksunta. Siinä kolme syytä miksei kannata lähteä lapsellisen naisen kelkkaan.
Olet väärässä. Kyllä uusperhe voi toimia, jos vanhemmat (sekä biologiset vanhemmat että uus-vanhemmat) ymmärtävät vastuunsa ja pystyvät suhtautumaan tilanteeseen aikuismaisesti ja lasta ymmärtäen. Vaatii työtäja tahtoa, mutta kyllä voi toimia. Tiedän uusperheen joka päätyi eroon, mutta isäpuoli tapaa edelleen vuosien jälkeen näitä lapsipuoliaan, ja rakastaa heitä kuin omiaan. Toimivat kuin mikä tahansa hyvissä väleissä oleva eroperhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, voit hyvillä mielin päästää tuosta miehestä irti. Hän ei ollutkaan niin ihana, miltä alkuun ehkä vaikutti. Löydät kyllä paremman <3
Mikä vika on miehissä jotka ei halua toisten lapsia omakseen?! Ei se tee miehestä vähemmän ihanaa. Taitaa olla että mies löytää paremman…
Joitakin miehiä tuo ei haittaa. Minulla on yksinhuoltajaystäviä, joilla on ollut monta parisuhdetta. Jo lapsen ollessa pieni. Käsittämätöntä multitaskaamista. Riippuu naisesta tosi paljon. Jos pystyy pitämään sekä lapset ja miehen tyytyväisenä, ei ole ongelmaa.
Tämä on jotenkin hassua, että jengi tulee raportoimaan, että uusperheetkin on mahdollisia. Tietenkin on. Ei kai tämä ole kenellekään mikään yllätys.
Toinen on tämä hauska "monta parisuhdetta" ja "pystyy pitämään miehen tyytyväisenä". Jokuhan tuohon kuvioon ei ole tyytyväisiä, jos suhteet vaihtuu koko ajan.
Tuokin on totta. Lisäksi lapselle ei ole hyvä, että uusia kumppaneita tulee ja menee usein. Minkälaisen parisuhdemallin lapsi saa siitä?
Lapsen elämän pitäisi olla mahdollisimman stabiilia.
Minusta tuntui, että lapsille olisi liikaa luopua minusta, kun olen ainut tärkeä henkilö lapsien elämässä. Uusi suhde olisi tarkoittanut, että lapsille olisi väistämättä vähemmän aikaa.
Siinä vaiheessa, kun lapset alkavat itse seurustelemaan, voin katsoa uuden kumppanin itsekin. Menemme samassa rytmissä. Ei tule niin paljon mustasukkaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, voit hyvillä mielin päästää tuosta miehestä irti. Hän ei ollutkaan niin ihana, miltä alkuun ehkä vaikutti. Löydät kyllä paremman <3
Mikä vika on miehissä jotka ei halua toisten lapsia omakseen?! Ei se tee miehestä vähemmän ihanaa. Taitaa olla että mies löytää paremman…
Joitakin miehiä tuo ei haittaa. Minulla on yksinhuoltajaystäviä, joilla on ollut monta parisuhdetta. Jo lapsen ollessa pieni. Käsittämätöntä multitaskaamista. Riippuu naisesta tosi paljon. Jos pystyy pitämään sekä lapset ja miehen tyytyväisenä, ei ole ongelmaa.
Tämä on jotenkin hassua, että jengi tulee raportoimaan, että uusperheetkin on mahdollisia. Tietenkin on. Ei kai tämä ole kenellekään mikään yllätys.
Toinen on tämä hauska "monta parisuhdetta" ja "pystyy pitämään miehen tyytyväisenä". Jokuhan tuohon kuvioon ei ole tyytyväisiä, jos suhteet vaihtuu koko ajan.
Tuokin on totta. Lisäksi lapselle ei ole hyvä, että uusia kumppaneita tulee ja menee usein. Minkälaisen parisuhdemallin lapsi saa siitä?
Lapsen elämän pitäisi olla mahdollisimman stabiilia.
Minusta tuntui, että lapsille olisi liikaa luopua minusta, kun olen ainut tärkeä henkilö lapsien elämässä. Uusi suhde olisi tarkoittanut, että lapsille olisi väistämättä vähemmän aikaa.
Siinä vaiheessa, kun lapset alkavat itse seurustelemaan, voin katsoa uuden kumppanin itsekin. Menemme samassa rytmissä. Ei tule niin paljon mustasukkaisuutta.
En halua kasvattaa terapiaa tarvitsevia lapsia tai aikuisia. Sen takia, että lapsien elämä oli epävakaata äidin vaihtuvien kumppanien takia. Mielummin olen yksin.
No se on miehen mielipide, johon hänellä on oikeus. Et varmaan menetä mitään tuollaisessa miehessä.
Itsekin olen antanut lukuisat pakit miehille pelkästään siitä syystä, että heillä on alakouluikäisiä tai sitä nuorempia lapsia. Omat lapseni ovat aikuisia. Useimmat ovat suuttuneet tästä, jos olen syyn kertonut.
En vaan halua äitipuoleksi tai toisaalta olla ikuinen kakkonen kun sovitaan menoja.
Itse juuri kerroin mukavalle miehelle jonka kanssa oli vähän juttua että tuskin meistä tulee mitään vakavaa koska hänellä on kolme lasta jotka asuvat osittain hänen luonaan. Aivan liian rajoittavaa ja sitovaa, haluan olla ihmisen kanssa jolla on aikaa muuhunkin ja jonka kanssa voi vaikka lähteä spontaanille seikkailulle johonkin.
Ei kukaan ole niin ihmeellinen, että sen takia kannattaisi heti kättelyssä luopua haaveistaan.
Äidin kuoleman jälkeen kuvioihin tuli isän uusi puoliso. Kaikkien elämä oli pilalla.
Miten tästäkin voi suuttua.
Häntä ei kiinnosta uusperhe kuvio. Reilua sanoa heti.
Kyllä niitä löytyy miehiä joille kelpaat.
Toihan on rehellinen mies! Tuntee itsensä ja tietää, ettei halua valmiiseen perhe-elämään.
Mäkin olen jo lapseni kasvattanut, enkä missään nimessä ottaisi miestä, jolla on päiväkoti-, kouluikäisiä lapsia.
Vaikka itsellänikin on lapsia, olisi kynnys aika korkea lähteä tapailemaan naista, jolla on esimerkiksi omia lapsiani paljon pienempiä lapsia. Tilanne on aina helpompi, jos lapset olisivat suunnilleen samanikäisiä, mitä vanhempia, sen parempi.
Oikein hyvässä tapauksessahan voisi tavata naisen, jolla olisi samanikäisiä lapsia kuin itselläni, ja lapsistakin saattaisi parhaassa tapauksessa tulla kavereita, jolloin olisi mukavaa vaan olla yhtä ja samaa isoa lössiä.
Taistele tiukasti vastaan. Tee rikosilmoitus jos ei tokene.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän mitään itsestään luule. Näyttää tietävän, että haluaa elää lapsetonta elämää. Joko yksin tai jonkun kanssa.
Eihän se, että ei kelpuuteta ap:n lapsia, tarkoita että haluaa viettää lapsetonta elämää vaan pelkästään sitä, että ei halua elämäänsä muiden lapsia. Olen erittäin lapsirakas nainen, mutta en ikinä haluaisi elämääni kumppanini ex-naisen lapsia olipa niiden isä kuka tahansa. Usein vielä lapset ovat tänäkin useammin äidillään, niin miehenä en taatusti lähtisi mukaan siihen sirkukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itsellänikin on lapsia, olisi kynnys aika korkea lähteä tapailemaan naista, jolla on esimerkiksi omia lapsiani paljon pienempiä lapsia. Tilanne on aina helpompi, jos lapset olisivat suunnilleen samanikäisiä, mitä vanhempia, sen parempi.
Oikein hyvässä tapauksessahan voisi tavata naisen, jolla olisi samanikäisiä lapsia kuin itselläni, ja lapsistakin saattaisi parhaassa tapauksessa tulla kavereita, jolloin olisi mukavaa vaan olla yhtä ja samaa isoa lössiä.
Kamalan hankalaa jo asumisjärjestelelyidenkin suhteen, jos ei sitten halua vaan kevyttä tapailusuhdetta, jossa molemmat asuvat omissa kodeissaan. Kaikille aikuisille ei tietysti lapsettomia kumppaneita riitä, mutta en usko, että itselleni mikään parisuhde olisi niin tärkeä, että huolisin vieraita lapsia kylkiäisiksi.
Kivasti on ilmisevä ja läpinäkyvä provo saanut vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalan hankalaa jo asumisjärjestelelyidenkin suhteen, jos ei sitten halua vaan kevyttä tapailusuhdetta, jossa molemmat asuvat omissa kodeissaan. Kaikille aikuisille ei tietysti lapsettomia kumppaneita riitä, mutta en usko, että itselleni mikään parisuhde olisi niin tärkeä, että huolisin vieraita lapsia kylkiäisiksi.
En ota tähän provoaloitukseen kantaa, mutta tähän kommentoin. Onko sun melestä suhde aina silloin ekvyt tapailusuhde, jos molemmilla on omat asunnot? Onko siis joku ehdoton normi, että jos henkilöt ovat sitoutuneet toisiinsa, rakastavat toisiaan ja haluavat olla yhdessä, niin silloin on ehdoton pakko asua yhdessä?
Mitä sinä ap. luulet itsestäsi?
Häpeä. Ei kenenkään tarvi alkaa elättään toisen miehen lapsia, joillain ne lapset on vielä eri miehille.