Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AV-mammat ovat löytäneet taas uuden uskonkappaleen, c-kirjainten vastustamisen silloinkin, kun ne ovat paikallaan.

Vierailija
22.08.2006 |

Onko se nyt oikeasti niin vaikea tajuta, että kaikki suomalaiset eivät asu Suomessa tai että on myös monikulttuurisia perheitä? Ja että suomalaisestakin nimikannasta valtaosa on kansainvälistä ja siitä iso osa latinasta peräisin ja näihin nimiin alunperin kuuluu c-kirjain merkkaamaan koo-äännettä? Ja että on tilanteita, jossa nimi on paljon parempi antaa alkuperäisessä muodossaan eikä nykysuomalaisessa, jolloin sen käyttö on paljon kätevämpää? Eikö av-mammoilla ole mitään käsitystä siitä, että tyylikkyys ja tyylittömyys riippuu ympäristöstä? Että esimerkiksi pahkahuonekalut ja pirttipöydätkin ovat tyylikkäitä oikeassa ympäristössään ja modernismi tyylitöntä väärässä? Ja että englanninkielisissä maissa pidetään äärettömän tyylittömänä ja white trashina, jos nimissä c korvataankin k:lla? Onko mahdotonta ymmärtää, että on paljon suomalaisperheitä, joissa nämäkin asiat pitää ottaa huomioon?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

mitta? Ihan varmasti pitäisin Juuson vanhempia fiksumpina kuin Mican, ihan riippumatta tuloista. Ihan tyhmää ennakkoluuloisuutta omalta puoleltani, mutta niin se vaan on.

Vierailija
42/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta huvittavaa ja pidän c-hienostelijoita juntteina. Siis jos ei oo mitään järkevää syytä, kuten monikulttuurinen perhe/suku.

Esim. ystävälläni on englantilainen vaimo, asuvat Englanissa, tytön nimi on Maya, Suomen suku lausuu Maija ja niinhän se lausutaan siellä Englannissakin. Joten se on fiksu valinta. Toisin kuin joku Mica täällä asuvalle.

Vierailija:

on ainakin hienoa, että teidän mammojen maailman kauhein asia on naapurin kumminkaiman nico niminen serkun poikaystävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko määritellä minulle että miksi en ole fiksu,kun en tyhmyydeltäni sitä itse nää.

T. Mican äiti

Vierailija:

mitta? Ihan varmasti pitäisin Juuson vanhempia fiksumpina kuin Mican, ihan riippumatta tuloista. Ihan tyhmää ennakkoluuloisuutta omalta puoleltani, mutta niin se vaan on.

Vierailija
44/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla nimissä paljonkin C-kirjaimia, koska mies (ranskal.) vastusti K:ta. Hänen mielestään on turhaa erikoisuuden tavoittelua kirjoita tavallisia nimiä K:lla...

Vierailija
45/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennakkoluuloisuus on tyhmää minun puoleltani. Eiköhän teiltäkin löydy joku sellainen ennakkoluulo toisista ihmisistä, joka perustuu vain muutamaan ihmiseen, eikä todellakaan ole koko totuus jostain ihmisryhmästä?

32

Vierailija
46/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko joku olla niin tyhmä, että laittaa nimen Mica Suomessa asuvalle suomalaiselle pojalle? Ja jonka serkku vielä luulee, että maailmankuva ja ajatusmaailma ei vaikuta nimenantoon, vaan ajatusmaailma on yhtä kuin lompakon paksuus...

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
47/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä TOD. tee mitään päätelmä kyseisten perheiden lapsista nimien perusteella!!!! Voi mitä ääliö sakkia täällä on!

Vierailija
48/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voitko määritellä minulle että miksi en ole fiksu,kun en tyhmyydeltäni sitä itse nää.

T. Mican äiti

Vierailija:

Vierailija
49/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 on puhunut ugh!

Vierailija
50/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin pilkkusääntöjen osaamattomuus kertoo jotain siitä, missä siellä Mica-maailmassa mennään...

Miksi laitoit nimen, jota poikasi saa selitellä aina? Joka kirjoitetaan lähes aina väärin Mika?

Hohhhoijaa.

Vierailija:

T. Mican äiti

Vierailija:

Vierailija
51/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pisteet pois.

Vierailija:

ainakin pilkkusääntöjen osaamattomuus kertoo jotain siitä, missä siellä Mica-maailmassa mennään...

Miksi laitoit nimen, jota poikasi saa selitellä aina? Joka kirjoitetaan lähes aina väärin Mika?

Hohhhoijaa.

Vierailija:

T. Mican äiti

Vierailija:

Vierailija
52/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla onkin se ranskalainen mies, joten teillä on yhteys niihin nimiin...

Vierailija:

Meillä on lapsilla nimissä paljonkin C-kirjaimia, koska mies (ranskal.) vastusti K:ta. Hänen mielestään on turhaa erikoisuuden tavoittelua kirjoita tavallisia nimiä K:lla...

Vierailija
53/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mican äiti. Ilmeisesti liian tyhmä ja idiootti tänne viisaiden aihe vapaa palstalle. Näkemiin!

Vierailija:

Hohhhoijaa.

Vierailija:

T. Mican äiti

Vierailija:

Vierailija
54/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, kyseessä on tietynlaiset stereotypia. Voit olla todellisessa elämässä hyvin älykäs ihminen, missään en ole sanonut ettet olisi. Sanoin että omassa päässäni syntyy mielikuva tietynlaisesta ihmisestä, samalla tavoin kuin jotkut sanovat että kaikki Romanit varastavat vaikka tämäkin on vain typerä yleistys.

Ehkä eniten ihmettelisin sitä, että joku perustelee rahan määrällä ihmisen ' paremmuutta' se minun pointtini lähinnä oli.

Vierailija
55/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa sen Mican äiti-viesti ja mieti mitä muuta vikaa siinä on kuin ne pilkut. Ei välilyönteitä, ei kunnon lauseita.

Kertoo samasta ajatusmaailmasta kuin se nimenkin anto.

Vierailija
56/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi,että sä ole ihgu ja varmaan tosi viisas. Kuinka noin viisas ihminen viitsii edes olla tällä palstalla. Sinun pitäisi olla jossain seminaarissa johtamassa kaltaisiasi.

Vierailija:

Luepa sen Mican äiti-viesti ja mieti mitä muuta vikaa siinä on kuin ne pilkut. Ei välilyönteitä, ei kunnon lauseita.

Kertoo samasta ajatusmaailmasta kuin se nimenkin anto.

Vierailija
57/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jotkut sanovat että kaikki Romanit varastavat vaikka tämäkin on vain typerä yleistys.

Vierailija
58/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tosiko luulet, että ikinä pojan nimeä ei kirjoiteta Mika? Täällä Suomessa? Odotapa kun poikasi kasvaa.

Oma siskoni nimi on Mia ja vaikka hän sanoisi joka kerran, että Mia yhdellä i:llä, niin postia ym. tulee kahdella ii:llä, väitetään ettei sähköposti toimi, kun ei osata kirjoittaa Mia jne.

Vierailija
59/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa tostaMica on kauhea nimi kommentistakin.

Ei ihan oikeasti ihmisellä ole päässä kaikki kohdallaan,jos lapsen nimen mukaan aletaan vanhempia arvostelemaan.

Mutta tätä tämä avohoidon aika on. Kyllä yhteiskunnan pitäisi satsata enemmän mielenterveyteen määrärahoja.

Vierailija
60/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tätä tämä avohoidon aika on. Kyllä yhteiskunnan pitäisi satsata enemmän mielenterveyteen määrärahoja.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä