AV-mammat ovat löytäneet taas uuden uskonkappaleen, c-kirjainten vastustamisen silloinkin, kun ne ovat paikallaan.
Onko se nyt oikeasti niin vaikea tajuta, että kaikki suomalaiset eivät asu Suomessa tai että on myös monikulttuurisia perheitä? Ja että suomalaisestakin nimikannasta valtaosa on kansainvälistä ja siitä iso osa latinasta peräisin ja näihin nimiin alunperin kuuluu c-kirjain merkkaamaan koo-äännettä? Ja että on tilanteita, jossa nimi on paljon parempi antaa alkuperäisessä muodossaan eikä nykysuomalaisessa, jolloin sen käyttö on paljon kätevämpää? Eikö av-mammoilla ole mitään käsitystä siitä, että tyylikkyys ja tyylittömyys riippuu ympäristöstä? Että esimerkiksi pahkahuonekalut ja pirttipöydätkin ovat tyylikkäitä oikeassa ympäristössään ja modernismi tyylitöntä väärässä? Ja että englanninkielisissä maissa pidetään äärettömän tyylittömänä ja white trashina, jos nimissä c korvataankin k:lla? Onko mahdotonta ymmärtää, että on paljon suomalaisperheitä, joissa nämäkin asiat pitää ottaa huomioon?
Kommentit (78)
Mican äiti, sun tyyppikirjoitusvirheet paljastaa sut... Olen äidinkielen opettaja, ja nyt hoitovapaalla, siksi täällä teitä ilahduttamassa :-).
Teini-ilmaisu ihqu kirjoitetaan muuten ihqu tai ihq, ei g:llä...
Vierailija:
Voi,että sä ole ihgu ja varmaan tosi viisas. Kuinka noin viisas ihminen viitsii edes olla tällä palstalla. Sinun pitäisi olla jossain seminaarissa johtamassa kaltaisiasi.Vierailija:
Luepa sen Mican äiti-viesti ja mieti mitä muuta vikaa siinä on kuin ne pilkut. Ei välilyönteitä, ei kunnon lauseita.Kertoo samasta ajatusmaailmasta kuin se nimenkin anto.
Lähiömamma,lähiömamma
Vierailija:
ajattelee että antoipa junttihuoraäiti kivan nimen
niille micojen ja muiden vastaavien antajille, ihan ennen nimen antoa...
Kuka sen nimen antaa, jos ei vanhemmat? Ei Mica ole itse valinnut olevansa Mica, hän voisi yhtä hyvin olla Mika, mutta vanhemmat ovat sen valinneet. Joten vanhempaa ja hänen aivoituksiaan siitä saa kiitellä, ei Micaa itseään.
Tästäkin pilkusta ilman välilyöntiä voisin päätellä hyvinkin, kuka siellä kirjoittaa taas...
Vierailija:
Sen huomaa tostaMica on kauhea nimi kommentistakin.Ei ihan oikeasti ihmisellä ole päässä kaikki kohdallaan,jos lapsen nimen mukaan aletaan vanhempia arvostelemaan.
Mutta tätä tämä avohoidon aika on. Kyllä yhteiskunnan pitäisi satsata enemmän mielenterveyteen määrärahoja.
sairaat ihmiset potkitaan pois laitoksista ja sitten ne tulevat purkamaan aggressioitaan tänne av-palstalle :-(
Vierailija:
Ja että englanninkielisissä maissa pidetään äärettömän tyylittömänä ja white trashina, jos nimissä c korvataankin k:lla?
Ap onkin ihan huikea kaikkien" englanninkielisten maiden" asiantuntija!
on mustakin asiaton. Vaikka arvostelinkin Mica-nimen antajaa ja mietin oliko ihan loppuun asti harkittu väännös, niin en nimittelisi miksikään huoraksi.
Vierailija:
Vierailija:
on mustakin asiaton. Vaikka arvostelinkin Mica-nimen antajaa ja mietin oliko ihan loppuun asti harkittu väännös, niin en nimittelisi miksikään huoraksi.Vierailija:
Varmaan nähdään tulevaisuudessa monta 18 vuotta täyttänyttä Micaa maistraatissa nimenvaihdon merkeissä.
Varmaan nähdään tulevaisuudessa monta 18 vuotta täyttänyttä Micaa maistraatissa nimenvaihdon merkeissä.
Vierailija:
niille micojen ja muiden vastaavien antajille, ihan ennen nimen antoa...Kuka sen nimen antaa, jos ei vanhemmat? Ei Mica ole itse valinnut olevansa Mica, hän voisi yhtä hyvin olla Mika, mutta vanhemmat ovat sen valinneet. Joten vanhempaa ja hänen aivoituksiaan siitä saa kiitellä, ei Micaa itseään.
Tästäkin pilkusta ilman välilyöntiä voisin päätellä hyvinkin, kuka siellä kirjoittaa taas...
Vierailija:
Sen huomaa tostaMica on kauhea nimi kommentistakin.Ei ihan oikeasti ihmisellä ole päässä kaikki kohdallaan,jos lapsen nimen mukaan aletaan vanhempia arvostelemaan.
Mutta tätä tämä avohoidon aika on. Kyllä yhteiskunnan pitäisi satsata enemmän mielenterveyteen määrärahoja.
Ei, kyllä se olin mä (äidinkielen opettaja), se joka sitä nimen antamisesta veti johtopäätöksiä siitä, millainen maailmankuva vanhemmilla on.
En silti tykkää tuosta huorittelusta.
Vierailija:
Vierailija:
on mustakin asiaton. Vaikka arvostelinkin Mica-nimen antajaa ja mietin oliko ihan loppuun asti harkittu väännös, niin en nimittelisi miksikään huoraksi.Vierailija:
MUAHAHHAHA! vai ois pitäny mica-pojan saada vielä pimppiäkin MUAHHAHAH!
Vierailija:
MUAHAHHAHA! vai ois pitäny mica-pojan saada vielä pimppiäkin MUAHHAHAH!
kirjoittavat nimet tavanomaisesta poikkeavalla tavalla. Erityisen yleistä ja paheksuttua on juuri runsas k:n käyttö ja k:n käyttö c:n tilalla.
Vierailija:
Vierailija:
Ja että englanninkielisissä maissa pidetään äärettömän tyylittömänä ja white trashina, jos nimissä c korvataankin k:lla?Ap onkin ihan huikea kaikkien" englanninkielisten maiden" asiantuntija!
AV:lla ei tarvi kirjoittaa virheettömästi, mutta töissä olen kyllä oppinut lukemaan eri kirjoittajien tekstejä ja kyllä ne samat ns. tyyppivirheet toistuu samoilla oppilailla. Eli esim. ettei laita välimerkkiväliä, tai tietyt yhdyssanat ovat vaikeita jne.
Vierailija:
Vierailija:
niille micojen ja muiden vastaavien antajille, ihan ennen nimen antoa...Kuka sen nimen antaa, jos ei vanhemmat? Ei Mica ole itse valinnut olevansa Mica, hän voisi yhtä hyvin olla Mika, mutta vanhemmat ovat sen valinneet. Joten vanhempaa ja hänen aivoituksiaan siitä saa kiitellä, ei Micaa itseään.
Vierailija:
Siitäkö sitten johtuukin,kun mulla on äidinkieli ollut aina vaan 9?
Tuollaista en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi. AV:lla oppii sellaistakin mitä ei koulussa opetettu.
Vierailija:
AV:lla ei tarvi kirjoittaa virheettömästi, mutta töissä olen kyllä oppinut lukemaan eri kirjoittajien tekstejä ja kyllä ne samat ns. tyyppivirheet toistuu samoilla oppilailla. Eli esim. ettei laita välimerkkiväliä, tai tietyt yhdyssanat ovat vaikeita jne.Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
että ei laita pilkun jälkeen väliä tyyliin " kissa,joka" verrattuna " kissa, joka" -tapaukseen, niin tuskinpa on ysiä tullut... ei tulisi ainakaan multa.
Käsin kirjoittaessa sitä ei ehkä niin hyvin näe aina, mutta kyllä siihen väli kuuluu.
Vierailija:
Siitäkö sitten johtuukin,kun mulla on äidinkieli ollut aina vaan 9?
Tuollaista en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi. AV:lla oppii sellaistakin mitä ei koulussa opetettu.Vierailija:
AV:lla ei tarvi kirjoittaa virheettömästi, mutta töissä olen kyllä oppinut lukemaan eri kirjoittajien tekstejä ja kyllä ne samat ns. tyyppivirheet toistuu samoilla oppilailla. Eli esim. ettei laita välimerkkiväliä, tai tietyt yhdyssanat ovat vaikeita jne.Vierailija:
Vierailija:
Vierailija: