Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AV-mammat ovat löytäneet taas uuden uskonkappaleen, c-kirjainten vastustamisen silloinkin, kun ne ovat paikallaan.

Vierailija
22.08.2006 |

Onko se nyt oikeasti niin vaikea tajuta, että kaikki suomalaiset eivät asu Suomessa tai että on myös monikulttuurisia perheitä? Ja että suomalaisestakin nimikannasta valtaosa on kansainvälistä ja siitä iso osa latinasta peräisin ja näihin nimiin alunperin kuuluu c-kirjain merkkaamaan koo-äännettä? Ja että on tilanteita, jossa nimi on paljon parempi antaa alkuperäisessä muodossaan eikä nykysuomalaisessa, jolloin sen käyttö on paljon kätevämpää? Eikö av-mammoilla ole mitään käsitystä siitä, että tyylikkyys ja tyylittömyys riippuu ympäristöstä? Että esimerkiksi pahkahuonekalut ja pirttipöydätkin ovat tyylikkäitä oikeassa ympäristössään ja modernismi tyylitöntä väärässä? Ja että englanninkielisissä maissa pidetään äärettömän tyylittömänä ja white trashina, jos nimissä c korvataankin k:lla? Onko mahdotonta ymmärtää, että on paljon suomalaisperheitä, joissa nämäkin asiat pitää ottaa huomioon?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, että kun sanotte että lasta kiusataan " lähiönimestä" ja nimessä olevasta c-kirjaimesta niin tuo ei ole totta!

Tai siis lapset eivät kiusaa toisiaan jonkun nimen kirjoitustavasta, lapset eivät tiedä että nimessä oleva c-kirjaain tarkoittaa että hänen äitinsä olisi junttilähiömamma ja yksikään kenen nimi on Janette ei ajattele että onpa minua lähiönimellä paiskattu!

Ne, jotka nimiä arvostelevat ja täällä nimen antajiakin törkeään sävyyn niin te olette itse niitä typeriä mammoja jotka OPETATTE nämä sanat ja jutut omille lapsillenne.

Jos joskus joku haukkuu poikani nimeä lähiönimeksi niin arvaanpa heti mistä se nimitys on peräisin. Ei lapsi tuollaista itse keksi! Lapsen äidiltä! Ja hän saa kyllä silloin katua...

Pojan nimessä on c kirjain ja jos joku teistä aikoo opettaa hänelle että hän on sen tähden jotenkin toisia huonompi niin en tiedä mitä teen... tai tiedän mutten viitsi tänne kirjoittaa!

Miksi ette voi jokaisen antaa sellaista nimeä kuin haluaa?

Jokaiselle lapselle on annettu nimi pitkän pohdinnan jälkeen ja se nimi on vanhemmista olut kaikkein kaunein juuri niin kuin se lausutaan ja kirjoitetaan. Ketä te olette sitä haukkumaan?

Kumma juttu miten täällä harvemmin puidaan tavallisia perinnenimiä. Miksi ne ovat hyväksyttävämpiä kuin uudet nimet?

Poikamme nimi ei ole mikään itse keksitty vaan aika yleinenkin maailmalla. Sukulaisia meillä ei ole ulkomailla, eikä vielä ole muuttoa ulkomaille sovittu. Kuitenkin pojallani on mielestäni maailman kaunein nimi ja itse pidän aika lähiöjuntteina aikuisia ihmisiä, äiteja jotka sitä kehtaa haukkua.

Muistakaa hyvät äidit, että te annatte lapsillenne mallin kotoa miten toisia ihmisiä kohtaan käyttäydytään ja ei todella ole hyvää käytöstä haukkua täällä lasten nimiä!

Vierailija
2/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se englanninkielisten k-kirjaimen kauhistelu sukua täkäläiselle c-kirjainten irvimiselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, mutta kirjaimet meillä vaan päinvastoin kuin heillä.

Ei tämä nimien kirjoitusasujen ihmettely ole yksin av:n ihmisten etuoikeus.

Vierailija
4/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole koskaan kiusannut. Joskus aikoinaan tuli päinvastaista kommenttia kavereilta. Se oli niin " mageeta" kun nimessä oli c eikä k. Mitään ongelmia se ei ole koskaa tuonut tullessaan.

T:Carita

Vierailija
5/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 9 on ollut aina numeroni " äikässä"

Saattapi olla niin,että sitä ei käsin kirjoitetusta teksistä huomaa.

Minun onneni ilmeisesti.

Vierailija
6/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella ole koskaan kuullut, että pilkun jälkeen tulee väli, et ole kyllä ihan ysiäsi ansainnut. Ei niin että sillä olisi mitään merkitystä elämässä.

Tämä palsta on jännä kokemus, kuin palaisi takaisin peruskouluun. Peruskoulun jälkeen ei ole oikeastaan ollut minulla sellaista tilannetta, missä kuulisi hyvin erilaisten ihmisten ajatuksia. Itse olen työstäni johtuen tekemisissä lähinnä akateemisesti koulutettujen ihmisten kanssa, samoin sukulaiset ja ystävät ovat aikalailla samankaltaisia taustoiltaan. Täällä huomaa että oikeasti on olemassa hyvin erilaisia ihmisryhmiä hyvin erilaisine arvoineen, ja että Suomikin on todellisuudessa luokkayhteiskunta.

Vierailija
7/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huomaa että oikeasti on olemassa hyvin erilaisia ihmisryhmiä hyvin erilaisine arvoineen, ja että Suomikin on todellisuudessa luokkayhteiskunta.

[/quote]

Minusta se on lähinnä rikkaus, että on ihmisiä erilaisine arvoineen.

Pitäisikö sinusta kaikkien olla samasta muotista valettuja akateemisia " pellejä" , kuten joskus olen kuullut teitä nimitettävän (En minä, minä olen antaa kaikkien kukkien kukkia tyyppi, mutta monesti muualta)

Vierailija
8/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

todella ole koskaan kuullut, että pilkun jälkeen tulee väli, et ole kyllä ihan ysiäsi ansainnut. Ei niin että sillä olisi mitään merkitystä elämässä.

Tämä palsta on jännä kokemus, kuin palaisi takaisin peruskouluun. Peruskoulun jälkeen ei ole oikeastaan ollut minulla sellaista tilannetta, missä kuulisi hyvin erilaisten ihmisten ajatuksia. Itse olen työstäni johtuen tekemisissä lähinnä akateemisesti koulutettujen ihmisten kanssa, samoin sukulaiset ja ystävät ovat aikalailla samankaltaisia taustoiltaan. Täällä huomaa että oikeasti on olemassa hyvin erilaisia ihmisryhmiä hyvin erilaisine arvoineen, ja että Suomikin on todellisuudessa luokkayhteiskunta.

Vierailija
9/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei oo sitä akateemista harhaa päässyt syntymään, kiitos oppilaiden ja vanhempien :-).

T: se äidinkielenope

Vierailija:

Vierailija
10/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaiset ihmiset? Minusta erilaisuus todella on rikkautta, eikä minulla ole mitään tarvetta nimitellä erilaisia ihmisiä pelleiksi.

Erilaisia ihmisiä ei vain arjessa noin vain kohtaa, ja siksi minusta on mielenkiintoista lukea näitä juttuja.

81

Vierailija
11/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti Mican nimeä ei koskaan ole kirjoitettu väärin? Sanotko joka kerta että " Mica c:llä" koska eihän tuota eroa Mikaan voi mitenkään muuten huomata?

Vierailija
12/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kuitenkin erilaisena.

Ja tosiasia on, että peruskoulussa kyllä yleensä siedetään huonommin meidän ' lukutoukkien' erilaisuutta, kuin muiden. Joten en ymmärrä miten saatte tuosta tuon paremmuuden väännettyä.

Vierailija
13/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomenkielistä versiota.

Vierailija
14/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kansainväliset nimet ovat paikállaan kun toinen vanhemmista on ulkomaalainen ja haluaa oman kulttuurinsa nimen. Mutta onhan se hauskan kuulosta kun on Alexander Junttila (niin x:kin on kai sitten pannassa)

t: Cucanna

Vierailija
15/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidänkään lapset tuskin tulevat ikinä Suomessa asumaan, joten täkäläinen sopivuus on tärkeämpää.

Ap

Vierailija
16/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hitossa meidän muualla asuvien pitäisi antaa lapsillemme nimiä, joita he joutuvat aina tavaamaan ja korjaamaan ja jolle kaverit koulussa nauravat? Alexander on helppo nimi kaikkialla, Aleksanteria saisi aina tavata miljoona kertaa ja saisi idiootin maineen, kun annettu niin ' tekaistu' nimi. Sukunimissä on ihan riittävästi tavaamista, jos se on suomalainen.

Ap

Vierailija:

Toki kansainväliset nimet ovat paikállaan kun toinen vanhemmista on ulkomaalainen ja haluaa oman kulttuurinsa nimen. Mutta onhan se hauskan kuulosta kun on Alexander Junttila (niin x:kin on kai sitten pannassa)

t: Cucanna

Vierailija
17/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yritätkö sinä väittää, että keskimääräisen av-mamman olisi edes mahdollista tietää, että esim. Markus ei ole suomalainen nimi vaan suora laina, jossa vain c on muutettu k:ksi? Kuvittelet liikaa suomalaisten yleissivistyksestä, ei täällä muusta maailmasta tiedetä kuin että amerikkalaiset ovat tyhmiä ja Israel paha, koska niin lukee Ilta-Sanomissa.

Vierailija
18/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilho, Wilhelmiina, Weijo, Weli, Wäinö, Weera, Walma, jne.

Woi witsi ja wautsi wau waan.

Vierailija
19/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkitietävät puolijumalat ovat tylysti leimanneet lähiönimeksi. Joten älä odota kovin paljon ymmärrystä tältä palstalta :-)

Vierailija
20/78 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin hebreaksi lilja, supisuomalainen-Susanna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi