Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan
"Miehet kiistävät kaikki väitteet"
https://www.is.fi/viihde/art-2000008064555.html
No jopas. Taas yksi metoo tjsp. tyyppinen tapaus.
Sana sanaa vastaa jne.
On se vaikeata tuo ymmärrys siitä mikä on okei ja mikä ei ole okei miesten ja naisten välillä.
Kommentit (2031)
No nyt kannattaa Miisan alkaa varautumaan käräjiin, koska siihen suuntaan ovat asiat menossa. Ei tämä enää tähän jää, kun on juna lähtenyt liikkeelle. Nyt alkaa nimittäin vastapuolenkin puolustus aktivoitumaan, mikä on heidän oikeutensakin, puolustaa itseään. Jää myöhemmin nähtäväksi oliko tämä julkisuus kaiken sen arvoista.
Mitä Miisasta kertoo hänen kuvansa instassa? Yhden käden sormilla melkein saa laskea kuvat, missä ei näy tissi tai muuta. Oli sitten ennen vauvaa tai vauvan jälkeen. Kamala tarve esitellä vartaloaan. Uskomaton tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
https://mobile.twitter.com/miisanuorgam/status/1405762930721755136
Aika yksiselitteistä mielestäni.
Missään ei ole aikaleimaa saatikka päivämääriä. Aika heikot todisteet, jotka on voitu kyhätä nopeasti kun juttu paisui liikaa.
Jos näyttelee pääosaa elokuvassa luokkakokous ei voi paljon muuta olettaa 😂 Elokuvat ovat sovinistisia ja muutenkin kolmikko Hedberg, Linnonmaa, Hirviniemi ovat sovinistisia vähintään puheidensa muodossa. En tiedä. Mulle tulee naisena näistä kolmesta jotenkin epämukava olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana eräässä työssä pomoni ahdisteli minua, alkuun lähetteli viestejä myöhään iltaisin, kinusi treffeille, kommentoi vartaloani jne. Ensimmäiseen treffikutsuun vastasin kohteliaasti ei kiitos. Siitä ei ollut mitään hyötyä, jatkossa en vastaillut enää yhteenkään viestiin. Ahdistelu jatkui viesteillä ja sitten työpaikalla. Tuli lähelle selittämään jotain asiaa, saattoi laittaa käden lanteelle, kulkea niin läheltä että kädellä hiplaili samalla. Se tunne oli aivan kamala.. Sitä jotenkin lamaantuu kauhusta kun sellainen tapahtuu yllättäen, ei tiedä mitä tehdä. Muutaman kerran sanoin että älä koske ja lähdin tilanteesta. Silti se jatkui. Olin nuori 22v. ja pomo yli 50v. Pelotti puhua asiasta koska pelkäsin että menetän työni. Tai että minua syytettäisiin vaikka en ollut tehnyt mitään sopimatonta. Joka päivä ahdisti ja pelotti mennä töihin.
Usean viikon jälkeen uskalsin vihdoinkin näyttää tekstiviestit työpaikan kokeneemmalle työntekijälle(nainen) joka oli myös siellä luottamusmiehenä. Vastaus oli että ei kannata välittää, vältä niitä tilanteita, kyllä hän jossain vaiheessa lopettaa. Se oli musertavaa. Kuukauden kestin sitä touhua vielä tuon jälkeen ja sitten se loppui...kun vaihdoin työpaikkaa.Ei tuosta ole edelleenkään helppo puhua enkä ymmärrä että kuka keksisi tuollaisia syytöksiä jonkun huomion takia, koska se huomio ei yleensä ole hyvää. Ei hän ole rahaa vailla, ei halua lehtien kansiin. Tiedän että hankala asia kun tapahtuneista aikaa ja todisteitakaan ei ole. Ei ole kenellekkään hyvä tilanne.
Itse näen joskus entistä pomoani kaupungilla, edelleen on samassa firmassa pomona. Joskus olen miettinyt että tekisi mieli mennä sanomaan jotain hänelle mutta tuskimpa se mitään hyödyttäisi. Julkisuuteen EN IKINÄ lähtisi koska se riepotus on aivan kamalaa. Enkä usko että missään oikeudessa hän tuomiota saisi koska ei ole enää todisteita.
Toivon että ahdistelusta puhuttaisiin niin että nuoria(usein ovat nuoria) tyttöjä ja poikia kannustettaisiin puolustautumaan ja sanomaan ääneen että ei, näpit irti tai että käytös ei ole sopivaa. Ja että työpaikoilla tapahtuneisiin suhtauduttaisiin vakavasti eikä lakastaisi niitä maton alle. Ja opetettaisiin myös ihmisille miten kohdella työtovereita koska edelleen se tuntuu joillakin olevan hakusessa.
oisit sanonut että sulla on poikakaveri, tai kihlakumppani joka sanoi ettei tykkää sun käytöksestä, ja hän on poliisi. Ois loppunu siihen. Voit vapaasti käyttää tätä ensi kerralla.
Toinen hyvä on että sanot isäsi on pastori ja kun eilen keskustelimme, sinun käytöksestä, isä sanoi että tulee kohta nuhtelemaan sinua.
Tai poikakveri ei tykkää kun sinä koskettelet, joten hän lähetti viestin että jos vielä kerrankin kajoat seuraukset maksat sinä....ja jotain tämmöistä :)
Noin minäkin teen, mutta onhan se ihan järjetöntä, että naisen sana, kieltäytyminen, ei kerro ahdistelijalle mitään. Mutta kun ahdistelija saa tietää, että nainen kuuluukin toiselle miehelle, on tämän omaisuutta, niin miehinen solidaarisuus puskee esiin ja saattaa jopa jättää naisen rauhaan.
Minua häiriköi mies nyt kymmenettä vuotta, ja olisi vain tyytyväinen mikäli mieheni tekisi asialle ylipäätään yhtään mitään. Saisipahan haluamaansa huomiota. Tästä syystä radiohiljaisuus, ja yksilöivä somettomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä huudetaan todisteita, niin onhan ne todisteet, kun oli kertonut hänet palkanneelle henkilölle, miksi ei jatka työssä.
Siitäkin on vain Miisan sana. Todiste se on vasta sitten, kun kyseinen henkilö todistaa näin käyneen.
No onhan noi viestit täysin selvät. Älä jaksa.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaargh... oletko oikesti noin patatyhmä vai trollaatko vaan?
Ohessa mun IG-viestintää viesti ja siihen verrattuna tämä juttu on peanuts:
"Biden työnsi juuri äsken kätensä mun housuun kamalaa!"
Vastaus: "Ei hitto. Tosi mälsää."
"Niin on. Nyt vaan itken kotona."
Oliko jompikumpi kourinut Miisaa vai mikä tää juttu on??? miksi ei9 puhunut silloin kun oli ajankohtainen. Haluaako julkisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ketkä ovat Hedbergin ja Zaanin puolella siis käytännössä hyväksyvät täysin seksuaalisen ahdistelun.
Ei hyväksytä ahdisteluja, mutta ei hyväksytä myöskään perättömiä lausuntoja somessa, joita ei ole todistettu eikä maalittamisia. Ainoa oikea reitti tälle olisi tehdä rikosilmoitus. Miksi ei ole tehty? Muuten tämä on pelkkää kunnialoukkausta ja herjaamista...
Mitäpä luulet poliisin 5ekevän kun menet sanomaan, että tuo kouraisi minua haaroista, tuo oli alasti ja tuo suuteli suulle?
Kerro mitä poliisi tekisi? Tänä päivänä tilanne ehkä vähän parempi, mutta aiemmin ei olisi tapahtunut yhtään mitään.
Maailma muuttuu kun me muutetaan sitä, joten aina poliisille ilmoitus kun tapahtuu jotain minkä koet ikävänä. Näin muuttuu lakikin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Miisasta kertoo hänen kuvansa instassa? Yhden käden sormilla melkein saa laskea kuvat, missä ei näy tissi tai muuta. Oli sitten ennen vauvaa tai vauvan jälkeen. Kamala tarve esitellä vartaloaan. Uskomaton tyyppi.
Tuoko oikeuttaa ahdistelun?
Vierailija kirjoitti:
Huomiohuo - ra tuo ämmä.
Tämä ketju on loistava esimerkki siitä miksi naiset eivät uskalla kertoa kokemastaan häirinnästä.
Vierailija kirjoitti:
Jos näyttelee pääosaa elokuvassa luokkakokous ei voi paljon muuta olettaa 😂 Elokuvat ovat sovinistisia ja muutenkin kolmikko Hedberg, Linnonmaa, Hirviniemi ovat sovinistisia vähintään puheidensa muodossa. En tiedä. Mulle tulee naisena näistä kolmesta jotenkin epämukava olo.
Oliko Hirviniemellä tuomiokin aihepiiriin liittyen?
"Viesteistä" puuttuu aikaleima koska se mahdollistaisi asioiden konkreettisen tarkistamisen (kuka oli missäkin ja mihin aikaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ketkä ovat Hedbergin ja Zaanin puolella siis käytännössä hyväksyvät täysin seksuaalisen ahdistelun.
Ei hyväksytä ahdisteluja, mutta ei hyväksytä myöskään perättömiä lausuntoja somessa, joita ei ole todistettu eikä maalittamisia. Ainoa oikea reitti tälle olisi tehdä rikosilmoitus. Miksi ei ole tehty? Muuten tämä on pelkkää kunnialoukkausta ja herjaamista...
Mitäpä luulet poliisin 5ekevän kun menet sanomaan, että tuo kouraisi minua haaroista, tuo oli alasti ja tuo suuteli suulle?
Kerro mitä poliisi tekisi? Tänä päivänä tilanne ehkä vähän parempi, mutta aiemmin ei olisi tapahtunut yhtään mitään.Maailma muuttuu kun me muutetaan sitä, joten aina poliisille ilmoitus kun tapahtuu jotain minkä koet ikävänä. Näin muuttuu lakikin.
Jeps jeps. Poliisi jättää tutkimatta, koska resurssipula. Mistä osoitat poliisille lisää resursseja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä huudetaan todisteita, niin onhan ne todisteet, kun oli kertonut hänet palkanneelle henkilölle, miksi ei jatka työssä.
Olisi kannattanut ilmoittaa irtisanoutumisesta sähköpostilla. Jäänyt todiste + vastapuolen vastauksessa olisi voinut olla jtn mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun näin ne kuvat mitä tämä nainen itsestään on laittanut nettiin alasti, niin hän se suurin pervo kyllä on, HYI YÄK! jotain imetysvempaimia riippuu tisseistä ja on ilkialasti.
nämä miehet on tuon rinnalla siveydensipuleita!
kyllä pata soimaa nyt kattilaa!
Vähän tuli kyllä erikoinen olo tuon instagramista, etenkin siitä alastonkuvasta. En olisi välttämättä halunnut nähdä, mutta oma vika se kai on, saahan hän julkaista tililleen sellaista sisältöä kuin haluaa. Mutta toisaalta, jos Miisa saa olla alasti omalla sometilillään, niin eikö sama oikeus koske koomikkoa omassa takahuoneessaan? Ja jos Miisa siitä häiriintyy, niin se on periaatteessa hänen oma ongelmansa - kuten nyt on mun oma ongelmani, että häiriinnyin Miisan IG-kuvista.
Jotenkin kaksinaismoralistista.
Heh, alastonkuva? Kyllä näköjään häiriinnyt pienistä. Kuvassa näkyy vähemmän alastomuutta kuin vaikka juhana Vartiaisen röllykkäkuvassa. https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008038189.html
Saako juhanaa nyt käydä kourimassa alapäästä kun hän on esiintynyt "alastonkuvassa"?
Tämä on sitä kaksinaismoralismia, mitä sinä nyt edustat sokeilla aivoillasi.
En ollut edes nähnyt tuota Vartiaisen ”röllykkäkuvaa” (inhottava ilmaisu, olisiko ok puhua näin naisesta?), mutta nyt sen katsottuani täytyy todeta, että onhan Juhanalla sentään uimahousut jalassa. Miisalla ei ole. Myös konteksti vaikuttaa siihen, miten vaatteiden vähyys tulkitaan - on ihan eri asia tallentua jonkun toisen ottamalle kuvalle yleisellä uima-altaalla täysin soveliaassa uima-asussa kuin ottaa itse itsestään kuva oman kotinsa kylpyhuoneessa ilman rihman kiertämää. Samoin tismalleen sama määrä kangasta on epäseksuaalista esimerkiksi rantalentistä pelatessa, mutta eroottista makuuhuoneen puolella. Asiat eivät ole ihan niin yksioikoisia kuin ilmeisesti haluaisit niiden olevan.
Pointissani ei kuitenkaan ollut kyse siitä, onko Juhanan vai Miisan ”röllykkä” paljastavampi, vaan siitä, millaisessa kuosissa saa ns. omassa tilassaan esiintyä ja onko muiden häiriintymisellä väliä. Miisa saa minun puolestani jatkaa kekkulointia ilkosillaan omilla somealustoillaan, mutta sama oikeus koskee myös esiintyvää taiteilijaa omassa takahuoneessaan. Toisesta häiriintyminen näyttää kuitenkin olevan oikeutettua, mutta toisesta ei, ja tässä ilmenee se kaksinaismoraalisuus.
Vierailija kirjoitti:
Jaajo ja Sami vielä amatöörejä. Oliko luonneroolit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut ilmoittaa irtisanoutumisesta sähköpostilla. Jäänyt todiste + vastapuolen vastauksessa olisi voinut olla jtn mielenkiintoista.
Mistä tiedät ettei olisi ilmoittanut kirjallisesti?
En tajua tuon headbergin suosiota.
Koko asia ratkeaa jos näitten viestien julkaisija kykenee tuottamaan päivämäärän viestille, jossa sanotaan: "...eilen siis Zaani kouri mua alapäästä ja oli bäkkärillä alasti kun menin sinne, ja Sami suuteli..."
Lyön vetoa kenen kanssa tahansa ja isosta summasta ettei niin tule käymään.
Huomiohuo - ra tuo ämmä.