Rikoin kiertoilmauunin pesun yhteydessä?
Hei!
Tänään pesin kiertoilmauunin soodalla, vedellä ja etikalla ohjeiden mukaan. Tein ohjeiden mukaan ja pesin ja hinkkasin ihan huolella. Nyt olin tekemässä illemmalla ruokaa kun kaikki piti olla puhdasta ja kuivaa, niin ei mennyt kauaa kun laitoin uunin päälle niin se vaan pamahti.
Kuului pamahdus ja valo sammui sieltä ja kiertoilman ääni sammui. Nyt kokeilin laittaa uunia takaisin päälle, mutta sieltä ei kuulu mitään eli toisinsanoen uuni on rikki.
Onkohan johonkin rakenteisiin mennyt vettä tai mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? :(
Kommentit (3)
Jospa siitä paloi vain lamppu joka hajotessaan räjähti ja samalla hehkulanka aiheutti oikosulun ja poltti sulakkeen. Hellat on kolmivaiheisia joista uuni on yhdellä vaiheella ja levyt kahdella muulla, joten se toimii muuten vaikka yksi kolmesta sulakkeesta olisi palanut.
Eli katso onko sulakkeet ehjiä ja jos tulppasulakkeet niin vaihda vaikka ristiin niiden paikkoja ja katso lakkaako levyt toimimasta/alkaako uuni toimia. Kannattaa muuten se lamppu ottaa ensin irti ihan varmuuden vuoksi koska jos se on oikosulussa niin palaa uusikin sulake heti.
Kiitos vastauksesta! Oon ihan itkun partaalla ollut täällä että miten voi hajota käsiin ;( Ei olis nyt yhtään varaa laittaa extraa uuteen uuniin tms. Mä otan näistä sulakkeista selvää! Kiitos!
Reklamaatio