Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan
"Miehet kiistävät kaikki väitteet"
https://www.is.fi/viihde/art-2000008064555.html
No jopas. Taas yksi metoo tjsp. tyyppinen tapaus.
Sana sanaa vastaa jne.
On se vaikeata tuo ymmärrys siitä mikä on okei ja mikä ei ole okei miesten ja naisten välillä.
Kommentit (2031)
Vierailija kirjoitti:
Tää daami esittelee itseään netissä alasti ja puolialasti. Käyttäytyykö samalla lailla livenä? Todennäköisesti.
Helppoa kokeilee kaikki. Kunnioitus ansaitaan kunnioitettavalla käytöksellä. Sorry vaan.
Kunnioituksesta en tiedä, mutta ruumiillinen koskemattomuus on absoluuttinen arvo. Se kuuluu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä huudetaan todisteita, niin onhan ne todisteet, kun oli kertonut hänet palkanneelle henkilölle, miksi ei jatka työssä.
En nyt asiaa oo ensimmäistä artikkelia enempää tutkinut, mutta muistaakseni tämä kyseinen henkilö ei ollut tapahtumaa kommentoinut? Korjatkaa toki jos muistan väärin
Iltalehti 17.6.2021, lainaus: "Jälkikäteen kerroin mut palkanneelle henkilölle että nää tapaukset ahdistaa ja jättäydyn kiertueelta, ja sain vastaukseksi, että noi on mun asioita, eikä hän keskustele niistä. Lisäksi sain kehotuksen olla harrastamatta "jälkipuintia somessa". Halusin vaan pois, joten suostuin."
Eli ei? Tuohan on sen Miisan puheita
Niin, mutta siinä henkilö joka asiasta tietää. Todistaja jos tämä lähtee lopullisesti lapasesta. Jos nämä herrat saavat muistinsa takaisin hehän voisivat kokeilla kunnianloukkauksesta keissiä. Nyt eivät voi sitä tehdä, kun kumpikaan ei muista. Pitäisi muistaa, että näin ei ole tapahtunut.
Törkeää ja kertoo taas laajemmasta ilmiöstä kun Hedberg on heti saanut usean duunikaverinsa kertomaan "ettei ole kuulleet mitään Miisalta". Ja se henkilö on hiljaa, jolle Miisa on aiheesta avautunut.
Onneksi on tallessa viestejä. Häpeäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ketkä ovat Hedbergin ja Zaanin puolella siis käytännössä hyväksyvät täysin seksuaalisen ahdistelun.
Ei hyväksytä ahdisteluja, mutta ei hyväksytä myöskään perättömiä lausuntoja somessa, joita ei ole todistettu eikä maalittamisia. Ainoa oikea reitti tälle olisi tehdä rikosilmoitus. Miksi ei ole tehty? Muuten tämä on pelkkää kunnialoukkausta ja herjaamista...
Mitäpä luulet poliisin 5ekevän kun menet sanomaan, että tuo kouraisi minua haaroista, tuo oli alasti ja tuo suuteli suulle?
Kerro mitä poliisi tekisi? Tänä päivänä tilanne ehkä vähän parempi, mutta aiemmin ei olisi tapahtunut yhtään mitään.
Viittaan tässäkin keskustelussa olleeseen henkilöön, jolle ahdisteltu kävi kertomassa tapauksesta/tapauksista. Tätä henkilöä voitaneen kutsua todistajaksi lakitermistössä? Alkaako lamppusi syttymään? Onko tämmöistä henkilöä sitten olemassa on toinen juttu. Muutoin tosiaan sana sanaa vastaan. Onhan näitäkin oikeudessa ratkottu, mutta vaikeita varmasti ovat....
HIRVINIEMI JA LAHTINEN SAMAA PORUKKAA. ILJETTÄVIÄ SIKOJA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
³
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen teollisuussiivoojana nähnyt alastomia vastakkaisen sukupuolen edustajia pilvin pimein. Seassa on myös monta paljastelijaa, jotka pitivät huolen siitä että olivat juuri silloin pukuhuoneessa/saunassa/suihkussa kun tiesivät siivoojan tulevan paikalle. Yhden kerran olen ollut oikeasti ahdistelun kohteena, ja se oli kyllä pelottava tilanne. Siitä tein ilmoituksen. Kyseisessä tapauksessa minulle oli annettu erikoistyö, ja sitä tuli näyttämään eräs työmies. Kun ovi meni kiinni hän kävi kimppuuni puristellen ja lääppien. Juoksin itseni irtiriuhtaisten hänen esimiehensä tykö.
Itse olen kokenut sen aivan hlvetin epämukavaksi kun olen siinä munasillani ja joku naissiivoja punkee tilaan tyhjentelemään käsipyyheroskiksia.
Sitten, että MINÄ olen se ahdistelija koska olen MIESTEN pukuhuoneessa suihkussa alasti, niin olen vaan aivan sanaton...
Kerrohan miten minun näissä tilanteissa pitäisi toimia? Laitanko jatkossa uimahousut suihkuun siivoojien varalta?
Jos et tiedä, niin kun tehtaiden pukutiloja siivotaan, niin se ajoitetaan aina niin että paikalla ei ole ketään käyttäjää sillä hetkellä. Työntekijät kyllä tietävät milloin pukkari siivotaan. Lisäksi käytetään kylttiä jossa lukee että siivooja on nyt siivoamassa täällä. Ne jotka ovat paikalla silloin, ovat siellä tietäen että siivooja on siellä työssään silloin. Lisäksi miehet jotka ovat paikalla alastomina sanovat aina ne samat asiat, ei haittaa, tule vain, minä tästä äkkiä pesaisen, eihän haittaa että olen täällä munasillani jne.
Ahdistelun kohteena koen siis olleeni kerran, ja tämä ei kyllä tapahtunut suihkussa, vaan erikoistyössä, jollaiseksi kutsutaan työtä joka ei normaalisti kuulu työnkuvaan.
Uimahallissa siivoaminen on sitten oma taiteenlajinsa, vaikka seinillä lukee että meillä on täällä töissä miehiä ja naisia. Se on pahoiteltavaa että siivoustyön eteen sattuu välillä järkytyneitä miehiä, mutta harvoin näin, koska aina ennen puku/pesutiloihin menoa huikkaillaan kyllä ovelta että siivooja tulossa, ja annetaan ujoimmille aikaa poistua paikalta.
Ei meillä raksalla ainakaan mitään ilmoitella, kun pukkareita tullaan siivoamaan. Joskus se siivooja on mies joskus nainen. Joskus se koputtaa joskus ei. Ja jos olen lähdössä kotiin, hoidan asiani oli siellä siivooja tai ei. Luotan että ei turhia tuijottele.
Raksat onkin vähän eri asia, ymmärrät varmaan miksi.
Myös esim sairaanhoidossa ahdistelua on potilaiden toimesta tämän tästä.
En kyllä ymmärrä miksi ovat eri asia.
Selitä kiitos.
Miksiköhän tää toinen eli Sami erosi vaimostaan?
https://mobile.twitter.com/miisanuorgam/status/1405762930721755136
Aika yksiselitteistä mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kaikki aloitukset aiheeseen liittyen poistettiin. Myös ensimmäinen aloitus liittyen tähän Iltasanomien juttuun sai lähteä pikaiseen. Voiko joku Sanomassa selvittää sen hetkisen moden ja hänen suhteensa tähän Hedbergiin? Miksi modeilla on niin eri linja näsissä sensuroinneissa? EIhän kyse ole enää mistään Sanoman linjasta vaan selkeästi moden henkilökohtaisesta agendasta. Eikö tuollaisille modeille tulisi antaa fudut?
Montako kertaa tämä sama viesti pitää julkaista? Ainakin viis kertaa jo tullut.. Eiköhän asiasi ole tullut jo selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka haluaisikin tehdä ilmoituksen asiasta x, niin se ilmoitus pitää tehdä poliisille, eikä someen.
Toivottavasti Hedberg haastaa tämän naisen oikeuteen kunnianluokkauksesta. Ihmisten toimeentulosta tässä on kysymys.
Eikös Hedberg sanonut, ettei muista. Ei siitä voi mitään rikosilmoitusta tehdä, koska ei kiistä, ettei näin olisi voinut tapahtua. Ei muista.
Jos muisti palaa niin sitten voi.
Näitä viestejä voi olla vaan vaikea ohittaa https://mobile.twitter.com/miisanuorgam/status/1405762930721755136
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ketkä ovat Hedbergin ja Zaanin puolella siis käytännössä hyväksyvät täysin seksuaalisen ahdistelun.
Ei hyväksytä ahdisteluja, mutta ei hyväksytä myöskään perättömiä lausuntoja somessa, joita ei ole todistettu eikä maalittamisia. Ainoa oikea reitti tälle olisi tehdä rikosilmoitus. Miksi ei ole tehty? Muuten tämä on pelkkää kunnialoukkausta ja herjaamista...
Mitäpä luulet poliisin 5ekevän kun menet sanomaan, että tuo kouraisi minua haaroista, tuo oli alasti ja tuo suuteli suulle?
Kerro mitä poliisi tekisi? Tänä päivänä tilanne ehkä vähän parempi, mutta aiemmin ei olisi tapahtunut yhtään mitään.Viittaan tässäkin keskustelussa olleeseen henkilöön, jolle ahdisteltu kävi kertomassa tapauksesta/tapauksista. Tätä henkilöä voitaneen kutsua todistajaksi lakitermistössä? Alkaako lamppusi syttymään? Onko tämmöistä henkilöä sitten olemassa on toinen juttu. Muutoin tosiaan sana sanaa vastaan. Onhan näitäkin oikeudessa ratkottu, mutta vaikeita varmasti ovat....
No ei ole sana sanaa vastaan tämä case ainakaan. On todistaja ja viestit missä kertoo asiasta.
Pitääkö suutelustakin nykyään pahoittaa mielensä? :D Siis ymmärrän jos alkaa pyristellä vastaan / muuten vastapuoli osoittaa ettei halua olla mukana, niin pitäisi siinä vaiheessa lopettaa. Mutta jos kysymyksessä on ollut tyyliin nopea muiskaisu, niin sekinkö muka jotain seksuaalista häirintää. Tämän takiako se on syntyvyys laskussa, kun ihmisten kohtaamisesta on tullut niin vaikeaa. Mitään ei enää ihmiset uskalla tehdä tai lähestyä ketään, ettei tule syytetyksi raiskaajaksi tai ahdistelijaksi. Pitäisi jollakin emojilla näyttää pitävänsä jostain, kuin rehellisellä suutelulla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä huudetaan todisteita, niin onhan ne todisteet, kun oli kertonut hänet palkanneelle henkilölle, miksi ei jatka työssä.
Siitäkin on vain Miisan sana. Todiste se on vasta sitten, kun kyseinen henkilö todistaa näin käyneen.
Takaskasarillekiitos kirjoitti:
Pitääkö suutelustakin nykyään pahoittaa mielensä? :D Siis ymmärrän jos alkaa pyristellä vastaan / muuten vastapuoli osoittaa ettei halua olla mukana, niin pitäisi siinä vaiheessa lopettaa. Mutta jos kysymyksessä on ollut tyyliin nopea muiskaisu, niin sekinkö muka jotain seksuaalista häirintää. Tämän takiako se on syntyvyys laskussa, kun ihmisten kohtaamisesta on tullut niin vaikeaa. Mitään ei enää ihmiset uskalla tehdä tai lähestyä ketään, ettei tule syytetyksi raiskaajaksi tai ahdistelijaksi. Pitäisi jollakin emojilla näyttää pitävänsä jostain, kuin rehellisellä suutelulla.
Minä kokisin ainakin erittäin ahdistavana jos Sami Hedberg tulisi suutelemaan suulle. Sulle se varmaan fine, mutta itselleni tuo olisi painajainen.
Vierailija kirjoitti:
Miisan ig:ssä on asiaan liittyvät tekstiviestit julkaistu!
Ei päivämääriä. Ei nimiä. Ei mitään. Tässä alla julkaisen oman viestini vuodelta 2016:
"Tapasin äsken Obaman kun olin Washingtonissa. Hän puristi mua takapuolesta. Mitä teen?"
Odottelen yhteydenottoa lehdistöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitäkin on vain Miisan sana. Todiste se on vasta sitten, kun kyseinen henkilö todistaa näin käyneen.
No onhan noi viestit täysin selvät. Älä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini on myös kertonut Sami Hedbergin ahdistelleen häntä joskus. Ja usko tähän täysin.
Asioilla on aina kaksi puolta. Ei tarvi uskoa aina yhden sanaan. Ilmeisesti ei henkisiä traumoja kuitenkaan miisalle
Ole aiheutunut kun vasta nyt ottaa puheeksi ja ”muisti” asian. Ei ole käynyt terapiassa ym. Joten liian suuri haloo tästäMihin perustuu päättelysi ettei tapahtunut olisi traumatisoitunut Miisaa? Jos näin ei ole käynyt, miksi hän sitten kantaa huolta muista mahdollisista ahdistelun uhreista?
Nykyaikaa on se ettei mistään päästä yli ilman että some ottaa ensin kantaa tapaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mitä poliisi tekisi? Tänä päivänä tilanne ehkä vähän parempi, mutta aiemmin ei olisi tapahtunut yhtään mitään.Viittaan tässäkin keskustelussa olleeseen henkilöön, jolle ahdisteltu kävi kertomassa tapauksesta/tapauksista. Tätä henkilöä voitaneen kutsua todistajaksi lakitermistössä? Alkaako lamppusi syttymään? Onko tämmöistä henkilöä sitten olemassa on toinen juttu. Muutoin tosiaan sana sanaa vastaan. Onhan näitäkin oikeudessa ratkottu, mutta vaikeita varmasti ovat....
No ei ole sana sanaa vastaan tämä case ainakaan. On todistaja ja viestit missä kertoo asiasta.
Kuka todistaja? Mitkä viestit?
Viesteistä vielä tämä: ei päivämäärätietoa, ei muita nimiä keskusteluissa kuin henkilö itse.
Asia voi olla miten päin vaan, mutta et kai ole noin tyhmä???
Vaikka haluaisikin tehdä ilmoituksen asiasta x, niin se ilmoitus pitää tehdä poliisille, eikä someen.
Toivottavasti Hedberg haastaa tämän naisen oikeuteen kunnianluokkauksesta. Ihmisten toimeentulosta tässä on kysymys.