Onko täällä muita joiden mielenkiinto avioitumiseen on kadonnut?
Olen parhaillaan pitkässä, vakaassa parisuhteessa, ja olen aina ajatellut meneväni nykyisen mieheni kanssa ennen pitkää naimisiin. Häistä tai avioliitosta puhuttaessa mies kuitenkin hokee kuinka se on ajankohtaista vasta myöhemmin, ei vielä jne jne. Olen hiljalleen tehnyt sellaisen havainnon, etten tiedä haluanko koko avioliittoa enää. En osaa kuvitella itseäni onnelliseksi hääpäivänä, ja tuntuu että miehen vastahakoisuus on tappanut kaiken mielenkiinnon mitä minulla on aikaisemmin avioliittoa kohtaan ollut. Kaipaisin kohtalotovereita, miten olette ratkaisseet ongelman? Syttyikö mielenkiinto kuitenkin uudelleen, päättyikö parisuhde vai miten menettelitte asian kanssa?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä, kun se päälle nelikymppisenä viimeistään päättyy eroon kumminkin, nainen kyllästyy mieheen jos ei muuta syytä löydy.
Tilastollisesti noin puolet liitoista päättyy eroon, eli toisinpäin, noin puolet liitoista EI pääty eroon. Mutta me kaikki tiedämme kumpaan ryhmään sinä tuolla asenteella päätyisit. Joten joo, sinulle varmaan ihan fiksu valinta jättää avioliitto väliin.
Ap:n tapauksessahan ei ole kyse siitä, että kaksi ihmistä haluaa olla yhdessä menemättä naimisiin, vaan siitä että toinen haluaa olla yhdessä mennen naimisiin ja toinen väittää haluavansa olla yhdessä mennen myöhemmin naimisiin. Yritä ymmärtää mitä eroa näillä kahdella tilanteella on.