Finnkinoon ei omia eväitä EIKÄ herkkuja saa maksaa käteisellä
Täällä kun on jo käsitelty tuo omien eväiden kielto, niin laitanpa myös Facebookista lukemani julkaisun tänne:
"Muistakaas vanhemmat, joiden lapset miettivät Finnkinon elokuviin menoa (omat eväät nykyään kielletty). Leffaherkut voi maksaa VAIN kortilla, oli ikä mikä tahansa. Eilen meidän edellä oli lukuisa määrä lapsia/nuoria, jotka yrittivät tarjota pussukoistaan rahaa karkkeja maksaakseen. Raja oli ehdoton, ei onnistu! Melko kylmää katsottavaa ne lasten ilmeet.."
Eli sen lisäksi, että omat eväät on kielletty, maksukortittomat lapset ja nuoret eivät pysty käymään itsenäisesti elokuvissa. Ei kovin viisas veto Finnkinolta keskellä koulujen kesälomia ja koko kohu tulee todennäköisesti kalliimmaaksi kuin omien eväiden salliminen.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Tukekaa paikallisia, pieniä leffateattereita! Uudellamaalla on ainakin Studio 123 (Järvenpää), Kino Tapiola (Espoo) sekä BioRex (Helsinki, Hyvinkää, Riihimäki). Näissä liput ovat halvempia kuin Finnkinolla, ja rahat eivät valu Kiinaan. Lisäksi tietääkseni omat eväät ovat täysin OK.
Tampereella Niagara.
Finnkinon karkkikaupan irttarit on sikakalliita. Kannattaa ostaa ne muualta etukäteen.
Edelleen voi ottaa omat mässyt mukaan, ei siellä ole mitään ruumiintarkastusta. Sitten kun on, niin ei tarvitse enää käydä. Toki leffaliput ovat niin hintavia että harvoin tulee käytyä.
" Toivottavasti finnkino menee konkurssiin."
Mikäli asiakasystävällisyys ja palvelu on tuota luokkaa mitä se nyt on, niin vääjäämättä niin käy.
Halusin eilen viettää elämysillan teinini kanssa ja menimme Finnkinon elokuvateatteriin. Meidät käännytettiin ovelta, koska näytös oli anniskelunäytös...?! Tällaisesta en ennen ollut kuullutkaan, että leffateatteri on muutettu baariksi. On tainnut nyt unohtua itse asia eli elokuva, kun tuottoa yritetään tehdä kaikella muulla mahdollisella. Kyseinen elokuva on sallittu yli 12-vuotiaille, mutta Finnkino on tehnyt siitä K-18. Kaikki näytökset ovat näitä päihdeluolanäytöksiä, joten leffaa ei teini pääse katsomaan ollenkaan ja tämä on Finnkinon keinotekoisesti aiheuttama tilanne. Huhhuh. Taidanpa unohtaa leffassa käynnit jatkossa. Ei houkuttele "elämys" päihtyneiden keskellä. Huvittavinta koko episodissa oli se, että olisimme olleet ainoat asiakkaat eilen. Taitaa jäädä tuotto odotettua vähäisemmäksi, kun rajataan tällä tavalla suuri(n) osa potentiaalisista asiakkaista pois. No, eikun some laulamaan ja tieto kaikille sukulaisille ja tuttaville, että ei enää meille leffalippuja lahjaksi, kiitos.
Mä olen aina vienyt omat eväät leffaan, ja vien jatkossakin. Viimeksi oli mäkkärin (haiseva) pussi käsilaukussa, eikä siihen kukaan kiinnittänyt huomiota. Otin pussin esiin vasta kun olin paikallani. Hyvin maistui nugetit ja chilicheesepallot kun leffa alkoi!
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan syönyt elokuvan aikana. Suosittelen samaa muillekin.
Teininä tuli omia karkkeja syötyä, mutta aikuisena olen jättänyt väliin. Leffat niin sikahintaisia muutenkin nykyään, että siihen sitten koittaa keskittyä "koko rahalla" saati, että Finnkinolle maksaisi syötävistä melkein toisen leffalipullisen.
Vesipullo on ollut mukana ennen ja jälkeen "ei omia eväitä" kiellon, kun sellaista kuljettaa muutenkin mukana.
Köyhän mamman niksi: osta eurolla finnkinon irtsareita ja kaada muualta ostamasi halvat irtsarit pussiin. Poppareiden kanssa haasteellista.
Elokuvissa olen tainnut käydä viimeksi 80- ja 90-lukujen taitteessa.
Ehdin kyllä odottaa, että tulevat ilmaiseksi telkkuun, ylipäätäänkin ovat vain joutavaa p*zkaa
Telkkuakin tulee katsottua parhaimmillaan joitakin kymmenoä tunteja vuodessa.
Elokuvat | Tutkimus: Elokuvissa käynti on keskittymässä korkeakoulutetuille ja hyvätuloisille: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010642054.html
Tuossa on nykytodellisuus hyvin kuvattu.
Heti kun on kelit että takkia tarvitsee niin sinne vain sujauttaa lähikaupan kaupasta ostetut herkut ja salakuljettaa ne saliin.
Assburger kirjoitti:
Mikä helvetti siinä on, että elokuvaa ei voi katsoa mässyttämättä popcornia ja muuta moskaa?
Miten helvetissä on niin vaikeaa tajuta että ihmisillä on tapoja monenlaisia eikä se oma ole ainoa eikä totuus.
Tuo kortilla maksamisen kielto taisi olla korona-aikaan, sillä viimeksi käydessä yksi kassa otti käteistä vastaan.
Finnkinon paskasivuilla ei näe edes elokuvan lipunhintaa menemättä varaussivulle! Eikö tämä riko jo tiedonantovelvoitetta.
Silloin jos haluan jotain pientä herkuteltavaa leffaan, niin käyn ostamassa sitä etukäteen kaupasta. Sieltä saan juuri sellaisia pähkinöitä, tummaa suklaata tms., joista pidän. Nämä pakkaan käsilaukkuun, reppuun tai taskuun, riippuen vuodenajasta ja muista menoista.
Yleensä noudatan tunnollisesti ohjeita, mutta joku leffaketju ei todellakaan päätä puolestani mitä saan syödä leffassa. Jos näitä syötäviä aletaan syynäämään tarkemmin, niin sitten siirryn kokonaan maksullisten kanavien ja kotiruudun ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Halusin eilen viettää elämysillan teinini kanssa ja menimme Finnkinon elokuvateatteriin. Meidät käännytettiin ovelta, koska näytös oli anniskelunäytös...?! Tällaisesta en ennen ollut kuullutkaan, että leffateatteri on muutettu baariksi. On tainnut nyt unohtua itse asia eli elokuva, kun tuottoa yritetään tehdä kaikella muulla mahdollisella. Kyseinen elokuva on sallittu yli 12-vuotiaille, mutta Finnkino on tehnyt siitä K-18. Kaikki näytökset ovat näitä päihdeluolanäytöksiä, joten leffaa ei teini pääse katsomaan ollenkaan ja tämä on Finnkinon keinotekoisesti aiheuttama tilanne. Huhhuh. Taidanpa unohtaa leffassa käynnit jatkossa. Ei houkuttele "elämys" päihtyneiden keskellä. Huvittavinta koko episodissa oli se, että olisimme olleet ainoat asiakkaat eilen. Taitaa jäädä tuotto odotettua vähäisemmäksi, kun rajataan tällä tavalla suuri(n) osa potentiaalisista asiakkaista pois. No, eikun some laulamaan ja tieto kaikille sukulaisille ja tutta
Mitä paskaa sä jauhat? Joo älkää käykö. Niitä anniskelunäytöksiä on vain harvoin. Suurin osa on tavallisia näytöksiä.
Ehkäpä nyt enempi panostetaan kotiteatteriin ja katsellaan suoratoistopalvelujen kautta. Tuon ymmärtäisi jos muukin napostelu myös Finnkinolta ostettu olisi kiellettyä. Aikamoinen rapina siellä nykyisin käykin ja mässytys joka häiritsee niitä jotka haluavat mennä katsomaan elokuvaa. Tänäpäivänä osa menee elokuvateatteriin käymään jotain keskusteluaan ja elokuva on selvästi sivuosassa. Joissain elokuvateattereissa on päästetty päihtyneitä asiakkaita jotka sitten vaihtelee paikkaa ja koko ajan touhottaa jotain tietääkö ne edes itse miksi ne on tulleet elokuvateatteriin. Siellä on todellisen elokuvan ystävän kannalta kaikenlaista häiriötekijää tänäpäivänä jonka takia olen jättänyt ne käynnit väliin. Ainainen ongelma on myös se että, äänet on välillä liian kovalla vaikka toisaalta peittää häiriöääniä.