Apua! Ihastuin ex-”säädön” kaveriin! Onko tällainen heti täysin tuhoon tuomittua?
Eli minulla oli suunnilleen viime heinäkuusta tämän vuoden huhtikuun loppuun on/off-tapailua yhden miehen kanssa (vaikka Pekka), joka kohteli minua todella huonosti (nähtiin noin 1-3kk välein ja hän häpesi minua selvästi sekä valehteli kaikesta). Välissä oli parin kuukauden taukoja kun ei nähty ollenkaan eikä juteltu, nyt ei olla nähty huhtikuun jälkeen enkä aio nähdäkään sitä enää ja viimeisen tapaamiskerran jälkeen pääsin hänestä täysin yli.
Nyt olen sattumalta toista kautta tutustunut hänen pitkäaikaiseen kaveriinsa (olkoot vaikka Matti) ja huomasin heti että tullaan hyvin juttuun ja hän vaikuttaa tosi hyvältä tyypiltä, ihan toisenlaiselta kuin tuo edellinen mies eli Pekka. Jos intuitioni on oikeassa niin Matti saattaisi olla kiinnostunut minusta, mutta hän ei selkeästi tiedä yhtään että olen tuntenut Pekan eikä vaikuta tietävän historiastamme mitään. Toki en voi tietää, mutta jotenkin vaikuttaa siltä. Haluaisin kovasti tutustua tähän tyyppiin eli Mattiin paremmin, mutta ahdistaa kun mietin että minun täytyy kertoa hänelle jossain vaiheessa Pekasta ja sitten hän ei varmasti enää halua olla kanssani missään tekemisissä. Harmittaa kun kerrankin vaikuttaa kunnon mieheltä, mutta sitten tässä olisi tällainen tyhmä este tiellä. En edes kehtaa yrittää tutustua Mattiin sen enempää, koska pelkään vain sitä hetkeä että hän saa kuulla minulla ja Pekalla olleen jotain aikaisemmin. En siis ollut tästä Matista kuullutkaan mitään ennen kuin minun ja Pekan juttu päättyi lopullisesti. Olisi paljon helpompaa jos Matti olisi vain kuka tahansa mies eikä Pekan hyvä kaveri. Pitäisikö vain suoraan yrittää unohtaa Matti kokonaan eikä tutustua sen enempää, vai otanko riskin ja jatkan tutustumista siihen asti kunnes hänelle täytyy kertoa Pekasta ja juttu saattaisi loppua siihen?
Kommentit (28)
Kannattaa kuitenkin kertoa Pekasta mahdollisimman pian, koska tämä voi kertoa asiasta Matille ihan kiusallaan sabotoidakseen suhdetta. Jos Matti tietää jo sinusta ja Pekasta niin sen parempi, asia on käsitelty pois alkuvaiheessa.
Kannattaa toivoa ettei tää Pekka oo kostonhalunen tyyppi koska jos ei kestä ns. Häviötä niin se voi yrittää kaikin voimin tuhota sun ja Matin mahdollisen suhteen. Mut ei Matti oo sun arvonen jos se juttu kaatuu Pekan takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro. Jatka tutustumista jos uskallat. Jos Matti mainitsee Pekasta, kerro että koit Pekan huonot puolet, etkä halunnut siksi jatkaa. Onkohan Matti kunnollinen vai minkä perässä.
Matti vaikuttaa todellakin kunnolliselta ja juuri siksi pelkäänkin ettei hän hyväksyisi sitä että minulla on ollut teerenpeliä hänen ystävänsä kanssa. Ei aina voi tietenkään tietää minkä perässä joku on, mutta ainakin alkuun vaikuttaa kunnon mieheltä.
Ap
Onhan Ukko Nooakin mukamas kunnon mies mutta silti kerhossa pyyhkii pyllyn verhoon!
Älä kerro. Jos asia selviää ja Matti järkyttyy lopullisesti niin se ei oo sun arvoses.
"Sattumalta toista kautta tustustunut" - tosi uskottavaa :D Ettei se Matti vaan ihan tarkoituksella, muka sattumalta, olisi tehnyt itseään tykö, kun kuullut että Pekka on ollut kanssasi.
Ap tässä! Tilanteet Matin kanssa ovat hieman edenneet ja kaikki on tähän mennessä sujunut paremmin kuin olisin uskaltanut toivoa. Jotenkin Pekka on tullut puheeksi ja Matti tietää että olen tuntenut Pekan jostain, mutta uskon että hän ei kuitenkaan tiedä että minulla ja Pekalla on ollut sutinaa, ainakaan ei ole kertonut että olisi kuullut mitään sellaista.
Ensi viikonloppuna olen menossa Matin ja hänen kavereidensa kanssa istumaan iltaa, Pekka on myös tulossa. Mietin pitäisikö perua jonkun tekosyyn varjolla. Pelottaa todella paljon että Pekka kertoo siellä Matille totuuden ja kaikki menee päin peetä. En haluaisi menettää Mattia, hän on ainakin tähän asti vaikuttanut aivan super ihanalta tyypiltä!
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä! Tilanteet Matin kanssa ovat hieman edenneet ja kaikki on tähän mennessä sujunut paremmin kuin olisin uskaltanut toivoa. Jotenkin Pekka on tullut puheeksi ja Matti tietää että olen tuntenut Pekan jostain, mutta uskon että hän ei kuitenkaan tiedä että minulla ja Pekalla on ollut sutinaa, ainakaan ei ole kertonut että olisi kuullut mitään sellaista.
Ensi viikonloppuna olen menossa Matin ja hänen kavereidensa kanssa istumaan iltaa, Pekka on myös tulossa. Mietin pitäisikö perua jonkun tekosyyn varjolla. Pelottaa todella paljon että Pekka kertoo siellä Matille totuuden ja kaikki menee päin peetä. En haluaisi menettää Mattia, hän on ainakin tähän asti vaikuttanut aivan super ihanalta tyypiltä!
Sä yliajattelet. Eri asia jos teillä ois pekan kanssa ollu seurustelusuhde tai oisit ollu matin kanssa samaan aikaan. Eiköhän asia oo pekallekin ihan ok kerta ei ees ollu susta kiinnostunu oikeasti. Nyt vaan rauhallisin mielin katot mitä elämä matin kanssa tuo tullessaan,tuskin toi on pahin tilanne mihin vois joutua. Onhan monilla kaikenlaisia ihmissuhdesoppia ja niistäkin on selvitty.
Eri asia jos oisit tuntenu Matin samalla ku sulla ja Pekalla oli juttua ja oisitte hengannu yhessä. Nyt on sattumaa että satuit ihastumaan just Mattiin eikä sille voi mitään. Go for it, jos tohon kaatuu niin ois kaatunu muutenkin.