Kävin tänään ekaa kertaa kerhossa ja suurin osa
lasten äideistä oli tympääntyneen oloisia, ylipainoisia ja epämuodikkaita tosiaan sanan varsinaisessa merkityksessä mammoja:))) Oli siis tutustumiskerta ja siellä oli lasten vanhemmat mukana.. Näyttää tuo kotona oleminen tosiaan tekevän tehtävänsä,heh!
Kommentit (32)
Hyvä aloitus! Ihmettelen myös suuresti, miksi suomalaiset mammat ei viitsi yhtään miettiä mitä päällensä pistää.
Ja ei tosiaan jakkupuku ja korkkarit ole seuraava vaihtoehto pyöräilyhousujen jälkeen. Väliin mahtuu paljon tyylikästä ja mukavaa vaatevaihtoehtoa.
" Miksi ihmeessä kerhoon pitäisi pukeutua?" Argh!!!! No siksi, että ette näytä niin typeriltä. " Mutta kun lapsen kanssa on niin ihana kontata ja temmeltää isossa, roikkuvassa, kauhtuneessa t-paidassa ja kiiltävissä violeteissä pyöräilyhousuissa, tai nappiverkkareissa ja 80-luvun jättisuuressa neulepaidassa."
Kyllä ne paremman näköisetkin vaatteet voivat olla päällä yhtä mukavia. Kokeilkaa, mammat. Edes huviksenne.
Minä olen tuollainen meikkaamaton, ylipainoinen mamma. Pukeudun avoimeen päiväkotiin sellaisiin vaatteisiin, joissa on kätevää leikkiä taaperon ja vauvan kanssa sisällä, helppo imettää vauvaa ja mukava ulkoilla kerhon jälkeen. Ylläni siis on useimmiten imetyspaita ja löysät housut. Koska vaatteeni ovat vanhoja, ne ovat tosi kulahtaneita vaikka ovatkin suhteellisen puhtaat kotoa lähtiessäni (myöhemmin puklussa).
En kyllä kiinnitä mitään huomiota muiden pukeutumiseen, paitsi joskus joku näyttää tosi hyvältä ja saatan sen sanoakin hänelle. Tuntuisi kyllä kurjalta, jos joku täällä minua haukkuisi.
Vaatteet on kaikilla kai olleet, sen enempää en ole kiinnittänyt huomiota.
Kuulostaa siltä että aika huono itsetunto täytyy olla sillä joka vertailee omaa vaatetusta tai ulkoasua muihin, varsinkin jos muita pitää haukkua siksi että on pyöräilysortsit jalassa?!
t: Ihan tavallinen 175 cm/70 kg kahden äiti joka laittaa meikkiä joskus, joskus ei, joskus pukeutuu Duudsonit-t-paitaan ja joskus Marimekon tasaraitaan, eikä omista edes pyöräilysortseja - mitä hiton väliä sillä on?
Melkein kaikillä äideillä kerhoissa on siistit farkut + t-paita tms. ja vähän meikkiäkin naamassa. No, asummekin kyllä hieman " paremmalla" alueella, onpa kerhossa käynyt pari äitiäkin, joilla usein Burberryä päällä, ajatelkaas :-D
Itse olen aina yrittänyt huolehtia kohtuudella myös omasta ulkonäöstäni, vaikka lapsissa hommaa riittääkin. Mulla tuo juttu menee vain niin, että jos olen homssuisen näköinen, muuttuu mielialakin sellaiseksi. Silti minulle on ihan sama miten muut pukeutuvat, jokaisen oma asia.
niin sitten mulkoillaan pahasti ja puhutaan ties mitä... Oletteko huomanneet samaa? minä ainakin sain paljon kommentteja että olen ylpeä ja hyvä palkkaisen miehen kotirouva ym. vaikka todellisuudessa olen rekkakuskin vaimo joka on kotona siksi ettei oman alan töistä ole ollut tarjolla... jotenkin siellä leimaantui ihan oudoksi yksilöksi...
Yhdellä äidillä oli päällä tiukat(sellasta kiiltävää kangasta) pyöräilyhousut ja ylisuuri t-paita, tämä yhdistettynä vetyperoksidi blondi hiuksiin ja ylipainoon:) Meinasin revetä:D
Asutaan Hgissä, hyvällä alueella. Seura tekee kaltaisekseen..?! Heh heh
muutettiin tänne Turusta ja meikkaan joka päivä ja pukeudun kanssa huolitellusti. Kukaan lähistön mammoista ei halua tutustua minuun vaan porukalla lykkivät rattaita verkkarit päällä.
kyllä ne sitten taas pukeutuu kun töihin menevät
Luulet todellakin olevasti parempi kuin muut.. sen osoitat tänne kirjoittelullasi.. Sääli sinun lapsiasi.. Isäkin niin paljon reissussa ja äiti vielä oikea homssan tuuti joka aikansa viettää peilin edessä ja vaateostoksilla.. Kotonasi on myös varmasti jos vaikka minkälaista tv-shop vatsatreenilaitetta.. Huoh! Annetaan kaikkien kukkien kukkia!!
siinä porukassa..:D Vaikka päällä oli farkut ja joku vero modan t-paita, meikkinä vaan ripsaria ja puuteria..t:ap
(sentään ei ylipainoa, eikä pyöräilyhousuja..heh,heh)
postilaatikolla saatan kipaista meikkaamattomana, mutta lapsia en ikinä veisi kerhoon ilman, että olisin ehostautunut, hiukset föönattu ja tietenkin pukeutunut jojo tyylikkääseen housupukuun ja silitettyyn paitapuseroon tai ehkä muodikkaaseen hameeseen. Korkokengät minulla on tietenkin, ilman niitä en ihmisten ilmoilla esiinny.
En ole ylipainoinen, mutta kotiäiti olen. Ja ylpeä siitä.
Ylipainoa tällä kotiäidillä on, mutta mikäs este se on hyvälle pukeutumiselle?
juuri sellainen ap:n kauhistus. Olen akateeminen kotiäiti.
Asun myös nk. hyvällä alueella, jossa elää hyvätuloisia. Silti sellaisia äitikukkasia löytyy mitä ap mainitsi. Olen karttanut kaikkea avoimia päiväkoteja yms. jossa tuntui olevan niin erilaisia äitejä kuin itse olen (keskustelun aiheetkin tuntuvat olevan samaa luokkaa kuin ulkonäkökin). Enkä tosissaan mikään supermalli minäkään, mutta olen hoikka, mukavannäköiset vaatteet itselläni ja lapsillani sekä kyllä, käytän ripsiväriä ja pitkät hiukseni ovat joko nätisti ponihännällä tai föönattuna auki.
En todellakaan viitsi pukeutua hienosti johonkin lasten kerhoon. Ihan hölmöä. Typerää. Asutte varmaan jossain lähiössä.
Tää av on sitten ihanan musta-valkee :D
jos tuollaisella asenteella menee kerhoon niin varmaan joku saattaapi ylpiänä pitääkin. Niin se metsä vastaa kun sinne huutaa.... eikös se vanha sanonta jotenkin noin mennyt.
asioista saa olla mitä mieltä tahansa, mutta henkistä köyhyyttä edustaa tänne julkiseksi laittamasi teksti!
Tälläisiä ajatuksia, jotka julkisesti mollaavat toisia ei kannata palstalle kirjoitella. Jos olisit yhtään fiksu, juttelisit miehen kanssa tälläisistä asioista tai jonkun ystäväsi (jos niitä on).
Tälle keskustelulle sanoisin Amen.