Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion tänään töistä tultua ehdottaa vaimolle avointa suhdetta. Vinkkejä/mielipiteitä?

Vierailija
16.06.2021 |

Eli asian kanssa vuosikausia kipuiltuani, sitä jokaisesta suunnasta harkittuani, asiaan miljoonia muutosyrityksiä tehneenä ja niihin pettyneenä olen päättänyt, että esitän vaimolleni avioliittomme muuttamiseksi avoimeksi siten, että saan etsiä parisuhteemme ulkopuolelta sen, mitä en omassa suhteessani voi saada ja mitä toisaalta jokainen 38-vuotias ihminen vielä kaipaa: positiivista palautetta omasta viehätysvoimasta ja kokemusta halutuksi tulemisesta.

Taustaksi voin lyhyesti kertoa, että parisuhteemme on muuten erinomainen ja rakkautemme syvää, mutta seksuaalisuuden saralla olemme hyvin eriparisia ja vuosien varrelle menneet vielä voimakkaammin eri suuntiin. Kärsin tästä asiasta paljon enkä enää halua elää elämää, jossa en saa tätä puolta itsessäni juuri lainkaan toteuttaa. Ja jotta asia saadaan mittakaavaan, voin kertoa myös toiveemme seksin saralla: minä olisin varsin tyytyväinen yhteen kertaan viikossa, mutta vaimolle puolestaan riittää varsin hyvin kerta kuukaudessa. Kysymys ei siis ole siitä, että vaatisin paljon tai itsekään edes hirveästi seksiä kaipaisin.

Varsinaisen seksin puutetta moninverroin tuskallisempana koen sen, että tuon yhden seksikerran ulkopuolisena aikana suhteemme ei ole millään lailla seksuaalinen, vaan perustuu puhtaasti muihin asioihin. Seksiä/seksuaalisuutta ei ikäänkuin ole olemassakaan suhteessamme. Vaimoni ei esimerkiksi käytännössä koskaan osoita mitään fyysistä hellyyttä (halaa, pussaa) tai anna minulle positiivista palautetta miehisyydestäni. Tämä on kamalan surullista ja turhauttavaa.

Ja kuten alussa kirjoitin, asiaan on yritetty saada muutosta lukemattomin eri tavoin, myös parisuhdeterapiassa ja satoja tunteja asiasta keskustelemalla. Vuosien varrella tällä on saatu lyhytaikaisia (esim. kuukauden mittaisia) parannuksia, joiden jälkeen on aina palattu entiseen. Syyksi vaimoni tähän sanoo sen, että hänen seksuaalisuutensa on sillä tavoin rakentunut, että se sammuu käytännössä kokonaan pienimmistäkin häiriötekijöistä, joita tietysti on läsnä koko ajan. Kerran kuussa ovulaation aikaan luontainen seksuaalisuus ponnahtaa pintaan ja sallii seksuaalisuuden läsnäolon hetken verran arjen paineista huolimatta.

Rakastan vaimoani todella paljon ja tiedän, että hän myös haluaisi muuttua, mutta ei tähän pysty. Minä en puolestani enää halua elää tällä tavalla. En voi elää elämää, jossa saan kokea olevani mies puoli tuntia kuukaudessa ja yhteensä kuusi tuntia vuodessa.

Arvostaisin kovasti, mikäli jollakin olisi asiallisia kommentteja hankalaan tilanteeseeni!

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että haluat käydä välillä polkaisemassa muitakin. Ei sitä sen enempää tarvitse alustaa.

Vierailija
82/86 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä oli hyvä kirjoitus erityisesti yhdestä syystä: kerrankin asiaa pohdittiin muusta kuin "mikä on oikea seksin määrä" -näkökulmasta. Elän jokseenkin samanlaisessa parisuhteessa ja yrittänyt saada vaimoni ymmärtämään sen, että seksualisuus on polttoaine, joka auttaa jaksamaan arjessa. Kun tämän tapetaan lähes täysin, ihmisestä viedään iso osa hänen elinvoimastaan. Tämä seksuaalisuus puolestaan voi ilmetä parisuhteessa todella monella tavalla, ilman varsinaista seksiä. Tätäkin olen omalle vaimolleni tolkuttaut. On täysin ymmärrettävää ja hyväksyttävää, jos seksiä ei halua eikä sitä tuolloin tietenkään tarvitse harrastaa. Mutta noinakin aikoina seksuaalisuutta asiana voidaan ylläpitää suhteessa eri tavoin. Jos sitä ei kuitenkaan tehdä, parisuhteesta kyllä iso osa kuolee.

Toivottavasti asianne menevät jotenkin parempaan suuntaan!

Olen valehdellut miehelleni yli 20 vuotta omista haluistani vain siksi, että hän saisi kokea olevansa juuri se mies, joka hän haluaa muiden silmissä olla. Näiden vuosien aikana miehelle ei ole edes tullut mieleen, että hänkin voisi joskus huomioida minut jotain muuna kuin seksuaalisena olentona.

Nykyisin makuuhuone on vähän samanlainen työmaa kuin keittiö eli tietyt asiat pitää tehdä, koska ne kuuluvat asiaan. Kyseessä on aviollinen velvollisuus, ei mitään muuta. Mies on tyytyväinen, kun en enää kyseenalaista asiaa kuten joskus alkuaikoina, hänhän saa haluamansa. Minä tuijotan kattoon ja mietin kauppalistaa tai teen lomasuunnitelmia ja muistan aina joskus huokaista syvää tai voihkia. Ei se paljoa vaadi ja tiedän, että kun tuon siedän, niin saan taas olla rauhassa mahdollisesti jopa viikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Miten olet toiminut?

Vierailija
84/86 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap, joko pakkasit?

Vierailija
85/86 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Miten olet toiminut?

ja kun vaimosi hämmästykseksesi suostuu avoimeen suhteeseen,mielikuva vieraista uroista saa hormonit kiehumaan,niin muista että naisena hänelle riittää irtop-ja jonoksi asti:-Dmiehellä löytyminen saattaa olla hiukka vaikeampaa:-)

Vierailija
86/86 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviskö tämä miten tässä kävi? Toteuttiko ap aikeensa ja jutteli vaimonsa kanssa?