Porvoo Airlines - tervetuloa lennolle!
Hyvät matkustajat, tervetuloa Porvoo Airlinesien lennolle Munsalaan.
Kapteenimme on tänään farkkuasuun pukeutunut Hopea Kettu, ja matkustamosta vastaamme minä, Perseilevä Peikonlehti, sekä saunaillassa telakoitunut stuerttimme. Toivomme, että viihdytte lennollamme. Lentoaikamme on tänään noin 12 tuntia.
Tarjoilemme teille illallisen, jonka voitte valita herkullisista vaihtoehdoistamme:
A) 200g makaronilaatikkoa
B) Pestyä jauhenlihaa
C) Raikkaita voileipiä
Jälkiruoaksi olisi vanukkaita, jos mies ei olisi syönyt niitä.
Koneen takaosasta löytyy pieni baari, jossa vitosen matkustajat voivat iskeä kympin matkustajia heitä kuitenkaan saamatta. Tasonne on merkitty boarding passiinne.
Olemme aamuvirkku lentoyhtiö, joten herätämme teidän viideltä keskustelemaan viikkosiivouksesta, ruokabudjetista, anopin joululahjasta, koronasalaliitosta sekä siitä miksi mies pihtaa (ja liittyykö vanukkaat asiaan).
Mukavaa matkaa!
Kommentit (3844)
Vierailija kirjoitti:
Saisiko tähän koneeseen myös hiljaisen osaston? Väsyyhän tähän tohinaan pitemmän päälle. Vaikka toisen puolen neljä viimeistä penkkiriviä meille lepoa kaipaaville. Kirjasto voisi myös olla siinä lähettyvillä.
T. Munsalan mietiskelijä
Jospa siellä.kirjastossa olisi Anni Polvan koko tuotanto, pääsisi Mietiskelijäkin nauttimaan niistä. Olen lukenut ne kirjat moneen kertaan enkä muuta ole kaivannutkaan.
RS
Vierailija kirjoitti:
Saisiko tähän koneeseen myös hiljaisen osaston? Väsyyhän tähän tohinaan pitemmän päälle. Vaikka toisen puolen neljä viimeistä penkkiriviä meille lepoa kaipaaville. Kirjasto voisi myös olla siinä lähettyvillä.
T. Munsalan mietiskelijä
Kokeile laittaa ämpäri päähän! Helpottaa kummasti.
Makuja on monenlaisia, runokokoelmat voisivat puhutella enemmän.
T. Munsalan mietiskelijä
Vierailija kirjoitti:
T. Munsalan mietiskelijä
Mutta täällähän voit kuulla hienoja runoja! Eivätkö ne puhutelleet sinua?
Kyllä olivat todella oivaltavia ja antoisia, mutta kirjan käsissä pitäminen ja siitä lukeminen on ihan oma juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olivat todella oivaltavia ja antoisia, mutta kirjan käsissä pitäminen ja siitä lukeminen on ihan oma juttunsa.
Haluaisitko osallistua uuden runokirjamme sisältöön tekemällä oman runosi? Sitten kun kirja on julkaistu, voisit onnesta pakahtuen ja ylpeyttä tuntien pitää kirjaa käsissäsi. Tietenkin antaisit kirjan joululahjaksi kaikille sukulaisillesi ja työkavereillesi. Nyt vain inspiraatiota etsimään! Tiedän, että runostasi tulee vaikuttava!
Tässä sinulle, Munsalan Mietiskelijä, omatekemäni haiku kannustukseksi:
Mietiskelijä
Itsekseen ajattelee
Inspiraatio
Tämä oli ihana yllätys, koskaan ei kukaan ole ennen kirjoittanut minulle omaa runoa. Kiittää punastuu ja niiaa.
Tuntematon ojentaa ajatuksensa
illan viimeisenä onni
jossakin joku on
T Munsalan mietiskelijä
Mitä mietit Munsalan neito?
Mennyttä kesää? Oliko iloa ja valoa siinä?
Oi kerro kerro!
Vierailija kirjoitti:
Kuka on RS?
Se olen minä, Romanttinen Sisustaja. Pidän romantiikasta sisustuksessa ja kirjoissa. En ole vielä löytänyt puolisoa. Lempikirjani on Anni Polvan Päävoittona mies. Tällä lennollakin olisi muutama ihana!
Vierailija kirjoitti:
Tuntematon ojentaa ajatuksensa
illan viimeisenä onni
jossakin joku on
T Munsalan mietiskelijä
Hieno!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Munsalan mietiskelijä
Jospa siellä.kirjastossa olisi Anni Polvan koko tuotanto, pääsisi Mietiskelijäkin nauttimaan niistä. Olen lukenut ne kirjat moneen kertaan enkä muuta ole kaivannutkaan.
RS
Tiina-kirjat on ihkut, jopa minä tunnen itseni viksuksi niitä lukiessani :)
Blondue
Vierailija kirjoitti:
T. Munsalan mietiskelijä
No. Mullahan on kaks omakustannerunokirjaa mukana, niitä ei toki voi lainata, kun ovat omakustanteita
Runoilija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Munsalan mietiskelijä
RS
Tiina-kirjat on ihkut, jopa minä tunnen itseni viksuksi niitä lukiessani :)
Blondue
* korjaan: Blondie
Olenhan kirjallisesti lahjallinen
Tähän näyte runostani:
Hyllyssä kirja
Navetassa karja
Nurkassa harja
Yksi, ei sarja
Olisimpa Arja
Tai vaikka Tarja
Metsässä marja
Päätän tähän
Ajatuksia vähän
Nähään
Vierailija kirjoitti:
Minä taas epäilen, että emme ole lennolla lainkaan. Taidamme pyöriä ympyrää Porvoon lentokentällä. Miten muuten täällä voisi avata ikkunoita ja ovia ja käydä mustikassa, synnyttämässä, tanhuamassa, ties missä.
Luin lentoturmasta, missä lentokonern tuulilasi rikkoutui ja lentokapteeni oli imeytyä ulos koneesta ( ei ollut turvavyö kiinni). Onneksi toinen lentäjä piti kapteenia jaloista kiinni sen aikaa, että saivat tehtyä hätälaskun.
Mitäs sanotte mustikassa ym kävijät? Miten ylhäältä hyppäsitte maahan? Oliko pari metriä?
Tuomas Epäilijä
Terve epäily on aina paikallaan, mutta voin kertoa että lennämme niin matalalla ettei tuollaista ikkunasta ulos sinkoutumisen vaaraa ole. Ennen vanhaan lentäjillä oli vain suojalasit, nahkainen lentäjänlakki päässä ja kaulahuivi hulmuten lensivät taivaalla.
Minä puolestani voin kertoa, miten mustikkareissu onnistui. Ensin valitsimme sopivat kannelliset ämpärit ja lainasimme kumisaappaat ( käärmeen pelosta). Sitten avasimme lentokoneen oven ja katsoimme sopivan paksun pilvimaton. Siihen sitten hyppäsimme pehmeälle, valkoiselle pilvelle. Meidän painosta johtuen pilvi alkoi vajota maata kohti ja juuri sopivan mustikkametsän viereen laskeuduimme. Onneksi emme jääneet puuhun!
Tuomas Epäilijä voi seuraavalla kerralla tulla mukaan. Mystikat tosin alkavat olla vähän ylikypsiä, mutta puolukkareissulle sitten.
Vai puolukoita vielä! Juuri olen saanut siivotuksi kaikki mustikkatahrat. Kauhea työ saada penkeistä pois ne litistyneet mustikat. Piti käyttää oikein Vanishia. Universal Stone ei tähän käynyt. Älkää istuko mustikoitten päälle! Housunne saatte itse putsata.
Diplomisiivooja
T. Munsalan mietiskelijä