Porvoo Airlines - tervetuloa lennolle!
Hyvät matkustajat, tervetuloa Porvoo Airlinesien lennolle Munsalaan.
Kapteenimme on tänään farkkuasuun pukeutunut Hopea Kettu, ja matkustamosta vastaamme minä, Perseilevä Peikonlehti, sekä saunaillassa telakoitunut stuerttimme. Toivomme, että viihdytte lennollamme. Lentoaikamme on tänään noin 12 tuntia.
Tarjoilemme teille illallisen, jonka voitte valita herkullisista vaihtoehdoistamme:
A) 200g makaronilaatikkoa
B) Pestyä jauhenlihaa
C) Raikkaita voileipiä
Jälkiruoaksi olisi vanukkaita, jos mies ei olisi syönyt niitä.
Koneen takaosasta löytyy pieni baari, jossa vitosen matkustajat voivat iskeä kympin matkustajia heitä kuitenkaan saamatta. Tasonne on merkitty boarding passiinne.
Olemme aamuvirkku lentoyhtiö, joten herätämme teidän viideltä keskustelemaan viikkosiivouksesta, ruokabudjetista, anopin joululahjasta, koronasalaliitosta sekä siitä miksi mies pihtaa (ja liittyykö vanukkaat asiaan).
Mukavaa matkaa!
Kommentit (4004)
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä juuri paljoja Porvoosta puhuta vaan tästä nimenomaisesta lennosta. Ei porvoo oo vitsikaupunki mun fatsi oli sieltä ja ite mä aloitin koulun käynnin Lovisassa på svenska mut mä suosin Porvoo Airlinesis kun mun famu asu porvoosa ja se oli kova luu. Mitä vitsii Kaarinassa on, nätti kirkko kuin mikä niin se saa mun rispektit. Buukkaa vaan ittes sopivalle Munsalan lennolle, hyvällä tuurilla saat lentää täyden rahan edestä niinkun tää mejän porukka. Samma på svenska: mera flyg för markkon aj jo vi gådd ju över ti euro å inte va de rikit i jons som de skedd. Nu så måst ja gå ti skindurin men först måst ja få lura ut den di käringen me brenkku i sin sjampoflinda. Om hon släpper in mig kanske vi kund knasa utan att di andra jannuna sku erinra någå satan. De här e borgåkundenas airliines å vi språkar svenska ele finska hur vi vill å de e int någå vidare me de, ni andra som inga tål svenska får tala va ni kan.
Porvoo Airlines -
<3
Vierailija kirjoitti:
Tämä lento kaikkine käänteineen on ollut vain uudenlainen dystooppinen ihmiskoe ja reality, jota on voinut seurata livenä netissä omalla kanavallaan 24/7. Koska matkustajat eli osallistujat on aivopesty niin eivät ole suljetussa tilassa tajunneet todellista ajankulua. Oikeasti tässä on kulunut vain joitakin päiviä. Minnekään ei tietenkään ole lennetty, vaan suljetussa tilassa lentokentällä maan pinnalla tässä on koko ajan oltu. Tämän shokkipaljastuksen teki lopputilin ottanut tuottaja, jonka mielestä nyt on menty liian pitkälle.
:-0
En voi uskoa. Aivan järkyttävää juttua, enks mä nyt pääsekään naimisiin mun unelmien miehen kanssa ja onko nää mun synnyttämäni lapset nyt jotain psykoosiutopiaa?
Entä nää viinat täällä shampoopullossa, enks mä nyt vieläkään ole kännissä?
Vierailija kirjoitti:
No. Nytten on juhlatunnelmat katossa. Munsalan plyyssit päällä, hiprakka on myös... laulua kaipaisin, hi hoijaa. Sherryä skoolaan sofistikoituneesti... :~}
*konttaan sherryn luo*
No. Odotan juhlìntaa Ari-Tapanin kaa, ja Jari 26v... lambadaa ja silleesti...
Olen Juttelias Utelias, juhlin sofistikoituneesti, siemailen sherryä. Missä lienee Kätevä Emäntä
Voisitko vähän avata tätä kun sillä on aika monta kosmiseen aika-tilajatkumoon liittyvää seurausta tyyppiä "Ajan safari".
Niinkuin että sun omist vanhemmist voi tulla sun lapsii ja muuta veikeää riippuen onko looppia ja jos niin minkälaista.
Menikö tää liian vaikeeks. Syytä miettii kummiskin että mikä tässä on että matkataan yhestä porvoosta yhteen munsalaan vuosikaupalla ja meidät on tuomittu matkaamaan täällä ikusesti. Ootteko muuten lukenu Aniaraa?
Voitaisko harjoitukseksi skoolata jo tänään? Niinku Pyhäinpäivän aaton kunniaksi? Voitais koeponnistaa pyhätunikat ja ihan vaan vähän vaapukkamehua... lambadaa ja letkajenkkaa.. karaokea tietty...
Mulla alkaa meinaan istumalihakset väsyy... koska ollaan perillä???
Blondie
Jari 26v, mis oot?
* kuiskaa: nää muut on i k ä l o p p u j a :€
Onks porukka hei hyytyny? Läheltä liippas ettei mennyt kuin "Ajan safarissa": kun aikasafarilta palattiin niin pressaks olikin valittu eri ehdokas vain siksi että joku aikamatkailija oli vastoin tiukkaa kieltoa koskenut jonkin perhosen siipee. Se kielto oli asetettu ihan varovaisuusperiaatteen mukaan kun ei tiedetty miten joku teko muinaisajassa jonne matkailtiin aikasafarilla vaikutti aikaan josta lähdettiin ja jonne palattiin.
Kai muuten kaikki täällä kannattaa Trumppia, on muuten vimpan päälle hyvä jätkä!
Mistä saatais Suomenkin tommone ihana isäm maallinen presidenti kuin trump . Istuisko Soinille magahattu saattas olla varma voitto. Tai jos hallitus kaatuu joulun tienolla olisko ehdotuksia ministerilistalle ?
Olis aika upeeta astus munssalassa koneests niinku Camerline 1936 munsenin kokouksesta palatessaan paperi kourassa tuulen heilutaessa että tässä on uusi hallitus. Ksikki ehdottamaan koko listaa tsi ainaski nimi ja mikä palli.
Opettele kirjoittaan . Olisko koneessa ministeriviinoja varalta jemmassa että pääsis oikeeseen fiilikseen?
Kiva, että Suomessa vxmmaisetkin pääsevät internetiin ja että heille annetaan rahaa elämiseen verovaroista.
En ehdota ministeriksi Juhana Vartiaista, Johanna Tukiaista, enkä James Deania.
En ehdota presidentiksi Jari Vileniä, ketään persua, enkä ketään Kovan päivän illan toimittajaa.
En tiedä, mitä kaikkea on aikamatkan kestäessä tapahtunut, toivon että syöpään, dementiaan ja ylimielisyyteen on keksitty rokote. Toivon, että markka on palannut ja että Fazerin sininen suklaa on säilynyt muuttumattomana.
Tv Ujo
Jari, miss oot? Tintti?..
Yhtä ole ihmetellyt jo pari vuosikymmentä ennen lennolle lähtöä. Fazerin sininen oli ennen vakiosuklaani, sitten se muuttui auttamattomasti liian makeaksi. Olisiko selitystä etsittävä aikamatkailuilmiöistä vai onko reseptiikkaa muutettu.
Tuokin oli outoa: sanan "reseptiikka" käyttäminen siinä missä voisi sanoa reilusti että resepti on aina lähes yököttänyt minua, nythän se sujui ihan tosta noin vaan... ... ... yööööööööööööööööö!
Vierailija kirjoitti:
Yhtä ole ihmetellyt jo pari vuosikymmentä ennen lennolle lähtöä. Fazerin sininen oli ennen vakiosuklaani, sitten se muuttui auttamattomasti liian makeaksi. Olisiko selitystä etsittävä aikamatkailuilmiöistä vai onko reseptiikkaa muutettu.
Tuokin oli outoa: sanan "reseptiikka" käyttäminen siinä missä voisi sanoa reilusti että resepti on aina lähes yököttänyt minua, nythän se sujui ihan tosta noin vaan... ... ... yööööööööööööööööö!
Oletko huomannut muuta muutoksia makuasioissa kuin tuon suklaan? Muistat toki mitä tapahtui, kun lennolle lähdettiin? Kaikille 'pyyleville' annettiin verisuonitukosestorokote, lentohan oli alunperinkin kaavailtu pitkäkestoiseksi... No. Rokote kuitenkin vaikutti tuohon makuaistiin, juuri kuvailemallasi tavalla, ettei enää makia maistu...
En siis tarkoita, että sinun elopainollasi olisi rokote annettu, minä sain. Ja ennen lentoa käytin sanaa rokotus, nythän se on rokote. Jukupätkä. Ja että presidentti vaihtunut, tähän en totu!
Tyyne Pyylevä
Mä diggasin ennen kans Maraboun pähkinäsuklaata, siinä kävi sama että muuttu omia aikojaan ihan liian makeeks. Sit mun lemppariksi tuli 80 % tumma oliko se nyt Rainbow-suklaa. Sokerimäärästä en tiedä, mutta se ei maistunu makealta kun ihan aavistuksen ja sen kanssa kun mussutti saksan pähkinöit niin VOT! Kun pressa vaihtu ja kaikkea muuta kummaa niin senkin suklaan nimeks on muuttunu että Coop.
Jos ne vaihto pois sen rainbovin nimest ettei presut ja muut jäykkälavettiset kattois et se on joku sateekaariporukoiden tuote?
Miten sä muuten tiedät nuo mitä muuttuu kun me lennetään koko ajan? Onkos nää ihmemuutokset vain täällä koneessa vai onks muuttunu myös alhaalla maissa?
Varsinkin, kun eihän koko Porvoota ole olemassakaan. Keksitty paikka.