Porvoo Airlines - tervetuloa lennolle!
Hyvät matkustajat, tervetuloa Porvoo Airlinesien lennolle Munsalaan.
Kapteenimme on tänään farkkuasuun pukeutunut Hopea Kettu, ja matkustamosta vastaamme minä, Perseilevä Peikonlehti, sekä saunaillassa telakoitunut stuerttimme. Toivomme, että viihdytte lennollamme. Lentoaikamme on tänään noin 12 tuntia.
Tarjoilemme teille illallisen, jonka voitte valita herkullisista vaihtoehdoistamme:
A) 200g makaronilaatikkoa
B) Pestyä jauhenlihaa
C) Raikkaita voileipiä
Jälkiruoaksi olisi vanukkaita, jos mies ei olisi syönyt niitä.
Koneen takaosasta löytyy pieni baari, jossa vitosen matkustajat voivat iskeä kympin matkustajia heitä kuitenkaan saamatta. Tasonne on merkitty boarding passiinne.
Olemme aamuvirkku lentoyhtiö, joten herätämme teidän viideltä keskustelemaan viikkosiivouksesta, ruokabudjetista, anopin joululahjasta, koronasalaliitosta sekä siitä miksi mies pihtaa (ja liittyykö vanukkaat asiaan).
Mukavaa matkaa!
Kommentit (4004)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin sit laittaa sen simvastatiinin vihreen kuulan sisään jos niitä kellään oli ja kuvitella vaikka mitä. Pitää varoa ettei purase kun lääke pitää ottaa kokonaisena mut eihän siinä oikeessakaan tiedätte mitä tarkotan saa purasta kun korkeintahan kevyesti näykkästä. Oikeestaan fatserin marmeladeista sopivan punane luumu olis astetta kuumottavampi kuin kuula.
Hope Kettu sai yhteyden johonkin terveyskeskukseen jonka yli lensimme. Sori että meni vähän aikaa kun piti näppäillä puheluseulavaihtoehtoja. Neuvo oli mennä omaan terveyskeskuksen seulontaan tai soittaa netissä ilmoitettuna aikoina. Jos eivät vastaa voi jättää soittopyynnön ja ne soittaa takasin ensi tilassa. Sitä ei nauhoite kertonu että takaisinsoitto voi tulla kolmen arkipäivän sisällä. Jos tuntuu että olo menee huonommaksi voit soittaa ambulanssilennon niin ne siirtävät sinut lennossa. Se on joskus onni...
Apuva. Matkavakuutus on tainnu raueta kun en oo pääsy täältä lennolta uusimaan kun känny on pitäny olla lentotilassa. Voisko vakuutus silti olla voimassa jos tää ois niinku forse majeuri? Alkaa kyllä heikottaa.
Kettu ilmoitanut että Kruunupyyssä olisi taitolentäjä kentällä valmis roikottamaan lääketorpeedoa Sopwith Camelin perässä niin että PAn lentäjä voisi siepata sen ohjaamon viestiluukusta edellytyäen että lennetään sopivan matalalla kun pitää huomioida paineistukset, turbulenssit ja mitä niitä on.
Mistä ja miten saatais lääke kentälle? Oliko se simvastatiini vai sinakalseetti jota tarvitsit? Sit tarvitaan lääkäri joka ottaa lääkkeen ulos.
Kuuleppa simvastatiinityyppi. On täällä muitakin jotka tarvii saada päivitettyä käsilääkevarastoa. Panin listan liikkeelle pankaa siihen oma nimi ja sotu ja lääkkeiden nimi ja vahvuus jos muistatte. Sirklataan sitten Kruunupyyn ilmatilassa kunnes lääkkeet on koneessa.
Älkää nyt sotkeko tätä asiaa. Jos mä en pian saa simvastatiinia niin mä pyörryn. Voisko lentoemo tulla antaan mulle vähän happee ja tukee sitä suustasuuhun menetelmällä. Nyt mä pyörr r.r
Ilmoittakaas hei joku pian lentoemolle että tää simvastatiinin mankuja saato päästää viimesen henkäyksen ja hajust päättäen se ei lähteny suusta. Se sattuu istuu mun kans samala rivil käytävän poikki. Jos se heitti kammen niin mitä nyt eteen. Onks näitä tullu tän lennon aikana ennen vaikka ne on salattu meiltä matkustajilta?
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittakaas hei joku pian lentoemolle että tää simvastatiinin mankuja saato päästää viimesen henkäyksen ja hajust päättäen se ei lähteny suusta. Se sattuu istuu mun kans samala rivil käytävän poikki. Jos se heitti kammen niin mitä nyt eteen. Onks näitä tullu tän lennon aikana ennen vaikka ne on salattu meiltä matkustajilta?
Lusikka nurkkaan? Jos lento on kestäny reilut kolme vuotta, on täällä takuulla synnytty ja kuoltu... ne on vähän hyh hyh juttuja, eikäkön hys hys...
Voisko sen heittää Lappajärveen silleen kunniottavasti tietenkin. Paino jalkoihin sit kun se olis siellä niin kunnianteko ylilennolla.
Riittäiskö pentrin jääkoneen kapasiteetti pitämään viileenä?
Minä tarviin tänne yläkertaan jäitä aidon samppikseni jäähdytykseen ja nyt kun tuollaisia tapahtuu taidan tarvita vielä tupladrinksun aitoa konjakkia on the rocks. A-luokan matkustajana minulla on tietenkin ehdoton etuoikeus myös jäihin. Niin että hopi hopi lentolikka.
Mitäpä jos siirrettäis tää kalmo yläkertaan ja laskettais sieltä lämpötilaa?
Ventta holl! Jos se on vaikka valekuollut? Kenellä täällä on sellainen asema tai pätevyys että voi todeta kuolleeksi? Tuliko kukaan teistä edes kellottaneeksi kuolinhetkeä?
Tänne yläkertaan ette kyllä tuo yhtäkään vainajaa kun mun kuolleen ruumiini yli!
Mites pakastekuivaus yläkerrassa?
Vierailija kirjoitti:
Minä tarviin tänne yläkertaan jäitä aidon samppikseni jäähdytykseen ja nyt kun tuollaisia tapahtuu taidan tarvita vielä tupladrinksun aitoa konjakkia on the rocks. A-luokan matkustajana minulla on tietenkin ehdoton etuoikeus myös jäihin. Niin että hopi hopi lentolikka.
Konjakkia jäillä, mikäs hemmo se sinä oikein luulet olevasi??? Ja likattelet vielä perään??? Oo keskenäs, lukitsen tämän välioven, kunhan kalmo saadaan sille puolen.
Lauri Lakimies
(Koulutukseemme kuuluu tietenkin kaikki kuolemaan liittyvät lakiasiat, helppohan tuo on joku kuolleeksi julistaa)
Sakta i backarna! Tää simvamankuja tais räpäyttää silmiä. Jäitä hattuun, siis kuvaannollisesti.
Taitaa olla vain refleksi, ihan normi kalmolla. Jos kuites vähän seurattais.
Haloooo!!! Tuo ei muuten ole Lappajärvi vaan Peipsijärvi!!!! Ohjaamo hoi ja matkustamossa hälytys! Kaikille turvavyöt kiinni, kohta kaarretaan !!!
Kuollu tai ei, äkkiä sillekin turvavyö kiinni, kohta tapahtuu
Tää ohjaamon ovi on tiukasti lukossa.... onko niillä joku autopilotti päällä vai mikä.... Hopea perkele TRANSPONDERI päälle! Transponderi.
Hope Kettu sai yhteyden johonkin terveyskeskukseen jonka yli lensimme. Sori että meni vähän aikaa kun piti näppäillä puheluseulavaihtoehtoja. Neuvo oli mennä omaan terveyskeskuksen seulontaan tai soittaa netissä ilmoitettuna aikoina. Jos eivät vastaa voi jättää soittopyynnön ja ne soittaa takasin ensi tilassa. Sitä ei nauhoite kertonu että takaisinsoitto voi tulla kolmen arkipäivän sisällä. Jos tuntuu että olo menee huonommaksi voit soittaa ambulanssilennon niin ne siirtävät sinut lennossa. Se on joskus onnistunut. Mikä matkavakuutus sinulla on?