Porvoo Airlines - tervetuloa lennolle!
Hyvät matkustajat, tervetuloa Porvoo Airlinesien lennolle Munsalaan.
Kapteenimme on tänään farkkuasuun pukeutunut Hopea Kettu, ja matkustamosta vastaamme minä, Perseilevä Peikonlehti, sekä saunaillassa telakoitunut stuerttimme. Toivomme, että viihdytte lennollamme. Lentoaikamme on tänään noin 12 tuntia.
Tarjoilemme teille illallisen, jonka voitte valita herkullisista vaihtoehdoistamme:
A) 200g makaronilaatikkoa
B) Pestyä jauhenlihaa
C) Raikkaita voileipiä
Jälkiruoaksi olisi vanukkaita, jos mies ei olisi syönyt niitä.
Koneen takaosasta löytyy pieni baari, jossa vitosen matkustajat voivat iskeä kympin matkustajia heitä kuitenkaan saamatta. Tasonne on merkitty boarding passiinne.
Olemme aamuvirkku lentoyhtiö, joten herätämme teidän viideltä keskustelemaan viikkosiivouksesta, ruokabudjetista, anopin joululahjasta, koronasalaliitosta sekä siitä miksi mies pihtaa (ja liittyykö vanukkaat asiaan).
Mukavaa matkaa!
Kommentit (4004)
Vierailija kirjoitti:
Onks ihmiset oikeesti näin lapsellisia?
Ikävää, jos olet totinen ihminen. Miten sinulla lentää elämässäsi?
Olin PA:n lennolla eilen ja joku Iltiksen toimittaja oli tekemässä hulvatonta juttua jostain julkkispariskunnan lomamatkasta. Olis edes Mika Tommola ollut! Mika Aaltolan huomasin myös samalla lennolla havahtumassa, ilmakuoppia oli selvästi enemmän.
Onko teillä ollut viime aikoina julkkiksia PA:n lennoilla?
Onko mahdollista hyvittää lennon co2-päästöt jättämällä vanukkaat syömättä seuraavan 30 vuoden ajan?
Vierailija kirjoitti:
Joo, huomasin että penkkirivilläsi istuu lapsiperhe, kahdet kaksoset pari vuoden ikäerolla. Voi sitä menoa ja meininkiä! Oksua ja puklua, on oksupussit tarpeeseen.
Itse istun torkkuvan lentäjän kainalossa. Mukavaa. On skumppaa. Kone autopilotilla. Vai konekääntäjä? No anyway, en valita. Ollaan pilven yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Onko lennolla transvestiitti romukauppias viihdyttämässä matkustajia?
Älä!? Akiko? En kyllä usko. Suomen heterooin mies Mietaan jälkehen.
Vierailija kirjoitti:
"Tulkaa lasten kaltaisiksi." Kai sinä kirkkoon kuulut ja taivaspaikka totisille odottaa?
Olis ollu paikka tyhjänä yhen kultamekkoisen tsirbulan vieressä, outoa ettei kukaan siihen istahtanut, oli ihan "aito" luomutar...
Älkää kertoko muille mutta livahdin hetkeksi koneen ulkopuolelle ja kuka prkl oli kiinnittänyt peräsimeen munsalan kansallispuvun???? Kieltämättä munsalan kansallispuku lepatti kevyesti kilpaillen auringonvalon kanssa että kiitos nätistä näystä jekuttajalle.
Vierailija kirjoitti:
Älkää kertoko muille mutta livahdin hetkeksi koneen ulkopuolelle ja kuka prkl oli kiinnittänyt peräsimeen munsalan kansallispuvun???? Kieltämättä munsalan kansallispuku lepatti kevyesti kilpaillen auringonvalon kanssa että kiitos nätistä näystä jekuttajalle.
Eikä? Nyt juksaat, taisi ollaTainionvirran puku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä? Nyt juksaat, taisi ollaTainionvirran puku
Kyllä. Enkä juksaa, mutta kansallispuku oli sinivalkoinen.
Munsalan kansallispuku on tainnut jäädä peräsimeen eräyhdistys Jauhenkuseman Playa del Inglesin syysreissulta. Esittelivät pukuja espanjalaisille kollegoillensa ja pitivät suomalaiset jauhipeijaiset heille. Oliko kukaan teistä sillä reissulla?
Kun oon ihan pa, ni pääsenks lennolle? Lupaan vaihtaa pyjaman yöksi
Onko Latino täällä? Savonrantasessa juoruilllaan, offical
Vierailija kirjoitti:
Onko Latino täällä? Savonrantasessa juoruilllaan, offical
Damiano David lennolla? Mulle kans!
Viralliseti.
Tuli aluksen amiraali vastaan käytävällä ja siinä on jo taidettu viettää itsenäisyyden etkot. Kumpikin pää oli herralla paraatikunnossa, piti oikein väistää käytävällä. Mitähän on ylilentänyt ja mihin? 🤭😳🤭
Vierailija kirjoitti:
Munsalan kansallispuku on tainnut jäädä peräsimeen eräyhdistys Jauhenkuseman Playa del Inglesin syysreissulta. Esittelivät pukuja espanjalaisille kollegoillensa ja pitivät suomalaiset jauhipeijaiset heille. Oliko kukaan teistä sillä reissulla?
En minä ollut, mut naapurin Pertti katos sillä reissull, ei ees korttia laittana. Just männäviikolla jauhenseuran vuosikokouksess asiaa pohdittii. Ens vuona otethaa Pertin tilale uus, jonsei ilmesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ollut, mut naapurin Pertti katos sillä reissull, ei ees korttia laittana. Just männäviikolla jauhenseuran vuosikokouksess asiaa pohdittii. Ens vuona otethaa Pertin tilale uus, jonsei ilmesty.
Ai kamala! Hänestä on saattanut tulla Jauhenkuseman ex-Pertti.
Huomasitteko äsken?! Joku äityli lähetti hyvesignaaleja koneen ikkunasta joulun kunniaksi. Moneen joulukeräykseen on jo osallistunut. Mä oon kyllä ihan laiska semmoiseen, mutta joo, siitä vaan.
Harvoin tulee mitään kehuttua, mutta sen mää vaan sanon että Porvoo Airlines voittaa jonkun TUI:n mennen tullen. Tai siis Porvoo Airlines tulee takaisinkin yleensä ajallansa. Kerran oli PA:n lento myöhässä kuusi tuntia, mutta saatiin kaikki tuokkosellinen tuoretta makaruunilaatikkoa, maituva monta lasia ja raikasta voileipäkakkua kahavin kanssa. Mitään ei meiltä puuttunut, paitsi se perämies aikuisiän ADHD:lla silloin. Muisti sitten kuiteski hänkin tulla töihinsä lopulta. Aki, Rita ja Donna voisivat kokeilla Porvoo Airlinesiä, eikä jotain luokatonta tuppuyhtiötä.